  • 1. Data: 2010-05-28 10:47:12
    Temat: Kredyt odnawialny czy zwykły
    Od: FTaQ <f...@w...pl>

    Witam,
    mam problem ponieważ nie wiem co wybrać. Potrzebuję kwotę 20.000 zł.
    Otrzymałem pozytywną decyzję na kredyt odnawialny (na 14,35% w mBank)
    tylko zastanawia mnie pewna rzecz.

    Ponieważ kwotę chcę wykorzystać jednorazowo to zastanawiam się czy nie
    lepszy będzie kredyt gotówkowy na tę kwotę.

    Proszę o informacje z waszych doświadczeń która forma jest lepsza.

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 2. Data: 2010-05-28 10:50:12
    Temat: Re: Kredyt odnawialny czy zwykły
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    FTaQ pisze:
> [...]
    > lepszy będzie kredyt gotówkowy na tę kwotę.
    >
    > Proszę o informacje z waszych doświadczeń która forma jest lepsza.

    W mbanku - konto firmowe czy prywatne?

    L.

  • 3. Data: 2010-05-28 10:52:08
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "FTaQ" <f...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Poza naprawdę wyjątkowymi przypadkami zawsze lepszy jest odnawialny.

  • 4. Data: 2010-05-28 10:56:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "FTaQ" <f...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Poza naprawdę wyjątkowymi przypadkami zawsze lepszy jest odnawialny.

    Na początku pewnie tak, ale potem warto go przerobić na zwykły. Bo we
    wspomnianym mbanku, jak już spłaci się połowę kredytu, to cały czas
    będzie się płaciło:

    - co roku prowizję od przedłużonego limitu
    - opłatę za niewykorzystaną część kredytu (jeśli jest w koncie firmowym)

    chyba że co pewien czas będzie się zmniejszało limit.

    Tak czy siak trzeba wszystko policzyć.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-05-28 11:03:00
    Od: FTaQ <f...@w...pl>

    Liwiusz pisze:

    > W mbanku - konto firmowe czy prywatne?
    >
    > L.
    Konto prywatne

  • 6. Data: 2010-05-28 11:03:31
    Od: FTaQ <f...@w...pl>

    Liwiusz pisze:
> [...]
    > - opłatę za niewykorzystaną część kredytu (jeśli jest w koncie firmowym)
    >
    > chyba że co pewien czas będzie się zmniejszało limit.

    Ma to być na koncie prywatnym

  • 7. Data: 2010-05-28 11:03:41
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    grup dyskusyjnych:hto7hp$e53$...@n...onet.pl...

    > Na początku pewnie tak, ale potem warto go przerobić na zwykły. Bo we
    > wspomnianym mbanku, jak już spłaci się połowę kredytu, to cały czas będzie
    > się płaciło:

    Nie warto przerabiać na zwykły w standardowych sytuacjach. Prowizje za
    gotówkowe są zazwyczaj gigantyczne, oprocentowanie raczej nie bywa niższe.

    > - co roku prowizję od przedłużonego limitu
    > - opłatę za niewykorzystaną część kredytu (jeśli jest w koncie firmowym)

    To jeszcze tego nie znieśli?

    > chyba że co pewien czas będzie się zmniejszało limit.

    Właśnie. W mbankach robi się to obecnie chyba przez Internet, a więc
    wygodnie.

  • 8. Data: 2010-05-28 11:06:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MarekZ pisze:

    > To jeszcze tego nie znieśli?

    Oj, naiwny :)

    > Właśnie. W mbankach robi się to obecnie chyba przez Internet, a więc
    > wygodnie.

    Tyle że nie zawsze jest to bezpłatne
    opłata za sporządzenie Aneksu do Umowy o kredyt 10 zł

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-05-28 11:18:54
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    grup dyskusyjnych:hto84h$e53$...@n...onet.pl...

    > Tyle że nie zawsze jest to bezpłatne
    > opłata za sporządzenie Aneksu do Umowy o kredyt 10 zł

    W Multi jest to chyba bezpłatne. Zresztą 10 zł to zaniedbywalna prowizja,
    jeśli jest incydentalna i kasuje prowizję rzędu 1,0-1,5% od kwoty.

  • 10. Data: 2010-05-28 14:40:05
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    > Witam,
    > mam problem ponieważ nie wiem co wybrać. Potrzebuję kwotę 20.000 zł.
    > Otrzymałem pozytywną decyzję na kredyt odnawialny (na 14,35% w mBank) tylko
    > zastanawia mnie pewna rzecz.

    Trochę nie na temat, ale może się przydać.
    W Millenium daja karte na splacenie dlugu na innych kartach. Sumuja zadłużenia
    tamtych kart na podstawie 6 miesiecznych wyciągow.
    Nie ma obowiązku ich likwidownia. Limit dają 120% sumy.
    Kase daja na 9,9% Jest jednak kilka kruczków.

    - opłata 1% za przelana gotowke
    - oplata roczna za karte z limitem 40000 wynosi 200 zł, pewnie srebrna z limitem
    20000 będzie miała mniejszą opłatę
    - nie radzę dokonywać tą kartą żadnych płatności, bo wtedy pieniądze na 20%
    stoją i czekają na splate 20000.
    - minimalna spłata miesięczna to 5% zadłużenia plus odsetki, czyli jakieś 1150
    zł od 20 tyś. to się waha, bo dziennie liczą

    Jeśli jest w portfelu kilka zadłużonych kart jest to jakiś sposób na
    wygospodarowanie gotówki
    oprocentowanej 9,9%

    Feromon