  • 1. Data: 2009-11-12 03:20:43
    Temat: system automatyczny
    Od: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>

    Mam z grubsza opracowany system inwestycyjny. Moje pytanie jest następujące:
    czy da się go zaimplementować tak, aby działał automatycznie? Chodzi mi o
    kontrakty futures na GPW. Od jakiego oprogramowania zacząć i jakie biuro
    ew. udostępnia odpowiednie narzędzia?

    Druga sprawa to testowanie systemu. Do tej pory robiłem to ręcznie, a jest
    to dość żmudne, więc na niewielkiej próbce. Ponieważ nie chce mi się
    wszystkich wskaźników implementować od zera, bo ktoś to już na pewno
    zrobił, więc przydałby mi się program, który mógłby generować zdefiniowane
    sygnały (na podstawie wskaźników, formacji itp.) na danych historycznych.
    Możecie coś polecić?

  • 2. Data: 2009-11-12 15:12:47
    Temat: Re: system automatyczny
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hdfuu9$u7b$1@news.onet.pl...
> [...]
    > sygnały (na podstawie wskaźników, formacji itp.) na danych historycznych.

    Wg mnie żadne biuro nie daje API do automatu zleceń w zakresie wgpw.
    Pomijam kalekie metody programowego klikania po przyciskach apletu.

  • 3. Data: 2009-11-12 15:56:22
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    > Wg mnie żadne biuro nie daje API do automatu zleceń w zakresie wgpw.
    > Pomijam kalekie metody programowego klikania po przyciskach apletu.

    Zgadza się, żadne biuro nie daje API. Z jednym biurem rozmawiałem, ale mają
    w dupie klientów, a dyrektor informatyków powiedział (bo czuł zagrożenie, że
    wreszcie będzie musiał coś w pracy robić), że API jest nielegalne i że nas
    wszystkich popierdoliło (przepraszam za wyrażenie, ale to cytat).
    Dombrek

  • 4. Data: 2009-11-12 16:33:02
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik "Dombrek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zagrożenie, że wreszcie będzie musiał coś w pracy robić), że API jest
    > nielegalne i że nas wszystkich popierdoliło (przepraszam za wyrażenie, ale

    Słyszałem tez o innych przyczynach, ale nie będę się rozpisywał bo znowu
    ktoś napisze żebym się nie podkładał.
    Reasumując nie bardzo jest to komukolwiek na raczkę oprócz tych, co by
    chcieli to zastosować dla siebie.

  • 5. Data: 2009-11-12 16:44:00
    Od: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>

    skippy wrote:

    > Wg mnie żadne biuro nie daje API do automatu zleceń w zakresie wgpw.
    > Pomijam kalekie metody programowego klikania po przyciskach apletu.

    No dobrze, ale może gdzieś przynajmniej dyspozycję wydaje się w sposób,
    który można łatwo zautomatyzować. Np. nie przy pomocy Javy, ale zwykłego
    formularza?

  • 6. Data: 2009-11-12 16:56:56
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hdhe0f$m8q$2@news.onet.pl...

    > No dobrze, ale może gdzieś przynajmniej dyspozycję wydaje się w sposób,
    > który można łatwo zautomatyzować. Np. nie przy pomocy Javy, ale zwykłego
    > formularza?

    Teraz to nie rozumiem o czym piszesz albo Ty nas nie zrozumiałeś.

  • 7. Data: 2009-11-12 18:26:58
    Od: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>

    skippy wrote:

    > Teraz to nie rozumiem o czym piszesz albo Ty nas nie zrozumiałeś.

    No nie wiem jak to jest technicznie rozwiązane w niektórych DM, ale przecież
    jak kupujemy czy sprzedajemy to musi być jakiś formularz do wypełnienia,
    następnie klikamy przycisk akceptuj i to leci gdzieś w internet. Gdyby to
    był zwykły formularz jak np. w googlach to można by go łatwiutko wywoływać
    z zewnątrz, ale zakładam, że ze względów bezpieczeństwa jest to bardziej
    złożone. Niemniej jednak być może istnieją proste metody spreparowania
    wysłania takiego formularza przez automatyczny skrypt bez konieczności
    fizycznego klikania na stronie.

  • 8. Data: 2009-11-12 18:50:16
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hdhk1h$5bn$1@news.onet.pl...

> [...]
    > złożone. Niemniej jednak być może istnieją proste metody spreparowania
    > wysłania takiego formularza przez automatyczny skrypt bez konieczności

    a tak, to zawarłem w stwierdzeniu:

  • 9. Data: 2009-11-12 20:24:10
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 12-11-2009 o 16:56:22 Dombrek <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Zgadza sie, ?adne biuro nie daje API. Z jednym biurem rozmawia?em, ale
    > maj?
    > w dupie klientów, a dyrektor informatyków powiedzia? (bo czu?
    > zagro?enie, ?e
    > wreszcie bedzie musia? co? w pracy robiae), ?e API jest nielegalne i ?e
    > nas
    > wszystkich popierdoli?o (przepraszam za wyra?enie, ale to cytat).

    hehe dobre.
    Rozumiem go o tyle że chodzi o odpowiedzialność.
    Dochodzenie błędu (po czyjej stronie) to średnia przyjemność.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 10. Data: 2009-11-16 22:04:19
    Od: zarafiq <z...@p...onet.pl>

    W Bossie jest formularz (WGPW) oraz MT4 (ale nie dla WGPW).

    Pozdrawiam,
    zarafiq