  • 1. Data: 2010-02-23 11:46:57
    Temat: strategia inwestowania w fundusze
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    witam
    od początku roku postanowiłem poczynić jakiś systematyczny plan
    oszczędzania, wybrałem fundusze, otworzyłem SFI w mbanku, no i...
    nic :-), pusto, nie wydałem ani złotówki...
    codziennie szukam w necie info o inwestowaniu w fundusze, ale już mózg
    paruje... jakie fundusze, pod parasolem czy nie, kiedy kupować, kiedy
    sprzedawać... a może "gotowce" z miesięcznym abonamentem, dostajesz
    sms: "sprzedaj to, a kup tamto", a może po prostu kopiować najlepszych
    obserwując ich ruchy...
    wiem, że temat złożony i nie ma jednej recepty, ale może macie zestaw
    konkretnych i wartościowych linków do poczytania dla rozpoczynających
    inwestycje, rozmawiałem z różnymi doradcami, ale każdy oferuje,
    zgadnijcie co?... tak, to na czym ma aktualnie największą
    prowizję... :-(
    założenia: środki do zainwestowania 500 PLN, czas inwestycji 4 lata,
    umiarkowana ochrona kapitału i związany z tym tylko umiarkowany zysk,
    mała obsługowość, nie chcę spędzać każdego dnia na analizach i
    śledzeniu trendów, wolę w tym czasie zarabiać (i wydawać)
    pieniądze :-), tak raz w tygodniu usiąśc wieczorem i uporządkować
    inwestycje, to wydaje się optymalnie, cel edukacyjny, przez te 4 lata
    chciałbym nauczyć się poruszania w temacie, bo chce potem inwestować
    trochę więcej i na dłużej (emerytura), więc raczej wolna amerykanka
    odpada...
    będę wdzięczny za wszelkie rady, tropy, sugestie...

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2010-02-23 12:20:31
    Temat: Re: strategia inwestowania w fundusze
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "s_13"
    h.googlegroups.com

    [ciach]

    Piszesz o środkach do zainwestowania w wysokości 500 PLN - jednorazowo czy
    systematycznie (np. co miesiąc). Bo jeżeli to pierwsze to... to wpakuj to na
    KO albo wpłać do funduszu rynku pieniężnego jeżeli już musisz mieć kasę w
    jakimś funduszu.

  • 3. Data: 2010-02-23 12:45:11
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 23 Lut, 13:20, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:
> [...]
    >
    > [ciach]
    >
    > Piszesz o środkach do zainwestowania w wysokości 500 PLN - jednorazowo czy

    oczywiście 500 pln miesięcznie :-)

    > jeżeli już musisz mieć kasę w
    > jakimś funduszu.

    w zasadzie nie muszę, ale wg mojej skromnej wiedzy zdobytej od
    początku roku (nigdy przedtem nie zajmowałem się tematem), wydaje się
    to najwygodniejszym kompromisem pomiędzy poświęcanym czasem, skromnym
    znawstwem tematu, a potencjalnym zyskiem, szczególnie przy wygodzie
    używania SFI do transakcji, ale jestem otwarty na inne propozycje
    spełniające założone kryteria, np. przyglądałem się tez okazyjnym,
    krótkoterminowym lokatom (również tym bez "belki"), gdzie można,
    żonglując kapitałem, uzyskać, może skromniejsze niż w funduszach, ale
    pewne zyski...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2010-02-23 12:46:17
    Od: Pr0NET <b...@g...com>

    On Feb 23, 12:46 pm, s_13 <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > odpada...
    > będę wdzięczny za wszelkie rady, tropy, sugestie...

    Granie z trendem na HSBC, fundusze odzwierciedlają to co się dzieje z
    indeksami więc na rynku szukaj informacji. Generalnie giełda lepsza
    przynajmniej odpowiadasz za swoje decyzje a nie pozostawiasz ich
    genialnym zarządzającym. Warto też grać na funduszach obligacji USD i
    obserwować kurs dolca. Albo wydajesz albo zarabiasz :d ustaw sobie
    gola, jak zarobisz 30% wydaj 5% ;).

  • 5. Data: 2010-02-23 13:07:24
    Od: "marek" <m...@N...pl>

    >Użytkownik "Pr0NET" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    vbr.googlegroups.com...
    >On Feb 23, 12:46 pm, s_13 <s...@i...pl> wrote:
    >
    >Granie z trendem na HSBC,
    hsbc.co.uk ? Maja jakies instrumenty pochodne do indeksu gieldy? Ale to
    chyba nie polskiej gieldy?

  • 6. Data: 2010-02-23 13:20:09
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "s_13" 5...@h...googlegroups.com

    [ciach]

    jeżeli 500K miesięcznie to... akcje, akcje i tylko akcje (albo najlepiej
    jakaś dywersyfikacja: lokaty antybelkowe, KO + akcje). Na początek zapakuj
    się w jakieś kolosy z WIG20 i OK :) Potem jak się rozkręcisz to zaczniesz
    bardziej szaleć.

  • 7. Data: 2010-02-23 13:27:33
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Valdi" news:hm0j2n$93l$1@news.interia.pl

    > jeżeli 500K miesięcznie to...

    to mój błąd - 500 PLN miało być :)

  • 8. Data: 2010-02-23 15:59:42
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    wto, 23 lut 2010 o 12:46 GMT, s_13 napisał(a):

    > założenia: środki do zainwestowania 500 PLN, czas inwestycji 4 lata,

    przy takiej kwocie prawktycznie nie zauwazysz roznicy w odstetkach miedzy
    lokata czy funduszkami, z roznicy uzbiera sie moze na jakis 6pak piwa... a
    czasu poswiecisz sporo...

> [...]
    > śledzeniu trendów, wolę w tym czasie zarabiać (i wydawać)
    > pieniądze :-), tak raz w tygodniu usiąśc wieczorem i uporządkować

    Jezeli fundusze, to musisz obserwowac na bierzaco, jak sie jest kryzys, to
    w ciagu tygodnia mozesz stracis 20-50%, wiec trzeba reagowac jak
    najszybciej...

    jezeli chcesz pielegnowac raz w tygodniu, to tylko jakies fundusze
    pieniezne, albo obligacje, ale zysk jest dosyc skromny, i nie ma co
    dogladac... to juz chyba lepiej lokaty...

    > cel edukacyjny, przez te 4 lata
    > chciałbym nauczyć się poruszania w temacie, bo chce potem inwestować
    > trochę więcej i na dłużej (emerytura), więc raczej wolna amerykanka
    > odpada...

    inwestujac w fundusze obligacji nie nauczysz sie za wiele...

    > będę wdzięczny za wszelkie rady, tropy, sugestie...

    jezeli to dla zabawy, oki, baw sie, ale na takich sumach to wiecej czasu
    bedzie Cie to kosztowalo niz zarobisz na roznicy miedzy lokatami...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 9. Data: 2010-02-23 17:30:50
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    Z funduszami jest tak, ze za Twoja kase bedzie placony prezes, jego zus,
    samochod, sprzataczki, jej zus, kochanki, wynajem biura, reklamy w tv,
    zysk udzialowcow, a na koncu jak cos zostanie to Ty.

  • 10. Data: 2010-02-23 17:57:17
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Gonzo" news:hm13cb$hck$2@news.onet.pl

    Z funduszami jest tak, ze za Twoja kase bedzie placony prezes, jego zus,
    > samochod, sprzataczki, jej zus, kochanki, wynajem biura, reklamy w tv,
    > zysk udzialowcow, a na koncu jak cos zostanie to Ty.

    otóż to, więc jeżeli już pakujemy się w fundusze to tylko pieniężne i
    papierów dłużnych.
    Kto lubi ryzyko tylko samodzielnie inwestowanie na GPW. Na początek w
    zainteresowaniu kolosy z GPW i się uczymy + zarabiamy :)