  • 1. Data: 2002-10-30 17:54:07
    Temat: skanowanie karty
    Od: "Jerzy Matuszczak" <m...@p...tpsa.pl>

    Sprzedawca przeciągnął (powoli) kartę w rowku czytnika. Twierdził, że
    czytnik nie zareagował. Przeciągnął więc jeszcze 3 razy. Wreszcie było OK!
    Pytanie, czy jest powód do niepokoju? Czy po każdej takiej manipulacji
    powinien być jakiś wydruk, np. że transakcja nie doszła do skutku. Jak
    klient ma się przekonać, że wszystko jest w porządku?. Wg mojej obserwacji
    podobne przypadki, najczęściej dwukrotnego skanowania, zdarzają się co
    pewien czas. Jaki jest Wasze zdanie na ten temat.

    J.Mat.

  • 2. Data: 2002-10-30 17:59:37
    Temat: Re: skanowanie karty
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Jerzy Matuszczak wrote:

    > Sprzedawca przeciągnął (powoli) kartę w rowku czytnika. Twierdził, że
    > czytnik nie zareagował. Przeciągnął więc jeszcze 3 razy. Wreszcie było OK!
    > Pytanie, czy jest powód do niepokoju?

    nie ma, po prostu czytnik nie przeczytal karty za pierwszym razem...

  • 3. Data: 2002-10-30 18:56:16
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "MarcinF" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    OK!

    > nie ma, po prostu czytnik nie przeczytal karty za pierwszym razem...

    Pan widac nie znal sposobu z reklamowka ;) Podpytalem pania w Geancie -
    ponoc w momencie zatrudnienia zostala przeszkolona ze jak nie czyta karty to
    nalezy ja wlozyc w reklamowke (nie za gruba!) i karta bez problemu pojdzie
    ;)

    A ze nie bylo ludzi wiec wdalem sie w krotka rozmowe z pania i stwierdzila
    ze o wiele bardziej woli platnosci karta za kazda kwote anizeli gotowkowe bo
    zawsze jej brak drobnych i musi dzwonic po rozmiane.

    --
    JaKi

  • 4. Data: 2002-10-30 19:30:05
    Od: Karol Marks <K...@k...net.pl>

    On Wed, 30 Oct 2002 18:54:07 +0100, "Jerzy Matuszczak"
    <m...@p...tpsa.pl> wrote:

    >Sprzedawca przeci?gn?? (powoli) kart? w rowku czytnika. Twierdzi?, ?e
    >czytnik nie zareagowa?. Przeci?gn?? wi?c jeszcze 3 razy. Wreszcie by?o OK!
    >Pytanie, czy jest powód do niepokoju? Czy po ka?dej takiej manipulacji
    >powinien by? jaki? wydruk, np. ?e transakcja nie dosz?a do skutku. Jak
    >klient ma si? przekona?, ?e wszystko jest w porz?dku?. Wg mojej obserwacji
    >podobne przypadki, najcz??ciej dwukrotnego skanowania, zdarzaj? si? co
    >pewien czas. Jaki jest Wasze zdanie na ten temat.
    W Polsce mi sie to nie zdarzylo, ale za granica nagminnie, tak ze
    teraz prosze sprzedawcow o ostroznosc - mianowicie:
    sprzedawca przeciaga karte i nic, przeciaga ponownie - nic, przeciaga
    raz jeszcze - dziala! Niby ok, ale jak wracam do domu i sprawdzam w
    sieci stan konta to widze 3 blokady. Na szczescie zwykle je "od reki"
    zdejmuja (tzn. dwie z trzech).
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 5. Data: 2002-11-02 13:09:16
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

> [...]
    > podobne przypadki, najczęściej dwukrotnego skanowania, zdarzają się co
    > pewien czas. Jaki jest Wasze zdanie na ten temat.

    JAk ma być wydruk, skoro czytnik nie zareagował?
    Poza tym, samo skopiowanie karty nie pociąga wielkich konsekwencji.

    --
    ___________ (R)

  • 6. Data: 2002-11-02 17:36:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > JAk ma być wydruk, skoro czytnik nie zareagował?
    > Poza tym, samo skopiowanie karty nie pociąga wielkich konsekwencji.

    No, troche pociaga. Jest jednak zasadnicza roznica pomiedzy transakcjami
    z fizyczna obecnoscia karty (odczyt paska) i bez niej (wpisany numer, ale
    nie *O).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator