  • 1. Data: 2003-04-12 00:11:44
    Temat: ratujcie - podwojny przelew - co robic?
    Od: "Emvu" <e...@p...fm>

    witam wszystkich

    jestem tu pierwszy raz i od razu zwracam sie z problemem:
    przy wysylaniu pieniedzy na konto uslugodawcy pomylilem sie i poszly 2
    przelewy - czy moge prosic bank o cofniecie dyspozycji? (konto internetowe)
    jesli nie, to jakie mam szanse odzyskania wplaty, zakladajac ze firma ktora
    ja otrzymala nie zechce oddac "po dobroci" (jest to niebagatelna kwota)

    prosze o porade i z gory dziekuje za wsystkie odpowiedzi

    zalamany i bliski bankructwa
    emvu

  • 2. Data: 2003-04-12 04:51:43
    Temat: Re: ratujcie - podwojny przelew - co robic?
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 12 Apr 2003 02:11:44 +0200,
    osoba podpisana: Emvu <e...@p...fm>
    napisała:
> [...]
    > ja otrzymala nie zechce oddac "po dobroci" (jest to niebagatelna kwota)
    >
    > prosze o porade i z gory dziekuje za wsystkie odpowiedzi
    Jeśli Ty się pomyliłeś to banki raczej nie mają tu nic do rzeczy.

    Natomiast poszukałbym na Twoim miejscu przepisu w KC o bezpodstawnym
    wzbogaceniu i postraszyłbym tym przepisem firmę.

    KJ

    --
    Niebawem ludziom, zwierzętom, i książkom wyrosną antenki.
    GW

  • 3. Data: 2003-04-12 06:11:00
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Emvu <e...@p...fm> wrote:

> [...]
    > ja otrzymala nie zechce oddac "po dobroci" (jest to niebagatelna kwota)

    Jeżeli jeszcze nie opuściły banku, to tak.
    Natomiast firma powinna nadpłatę oddać. Jeżeli tego nie zrobi, to
    podpada pod art. 278kk, czyli zabór mienia. Oczywiście musisz tą firme
    najpierw zawiadomiśc o sprawie.

    --
    ___________ (R)

  • 4. Data: 2003-04-12 06:14:50
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Natomiast poszukałbym na Twoim miejscu przepisu w KC o bezpodstawnym
    > wzbogaceniu i postraszyłbym tym przepisem firmę.

    Ja jednak bym najpierw radzil najpierw wyjasnic jak wyglada sprawa i
    grzecznie poprosic, a straszenie paragrafami dopiero jak nie beda chcieli
    oddac.

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 5. Data: 2003-04-12 06:21:36
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    Modlić się

  • 6. Data: 2003-04-12 06:52:48
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Kazimierz wrote:
    [..]

    > Ja jednak bym najpierw radzil najpierw wyjasnic jak wyglada sprawa i
    > grzecznie poprosic, a straszenie paragrafami dopiero jak nie beda chcieli
    > oddac.

    Czy pierwotnym poście nie było czegoś o tym, że firma nie chce oddać
    "po dobroci"?

    KJ

    --
    Już nie mam PIT-a. :-(
    A w laptopie zwaloną matrycę.

  • 7. Data: 2003-04-12 07:22:48
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    > Czy pierwotnym poście nie było czegoś o tym, że firma nie chce oddać
    > "po dobroci"?

    Nie, autor zalozyl ze nie beda chcieli oddac po dobroci.

  • 8. Data: 2003-04-12 07:38:31
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Kazimierz wrote:
    > Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie, autor zalozyl ze nie beda chcieli oddac po dobroci.

    OK,pas :-)
    Natomiast mam prośbę do autora wątku, żeby napisał jak się sprawa skończyła.

    KJ

  • 9. Data: 2003-04-12 08:17:08
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Natomiast firma powinna nadpłatę oddać. Jeżeli tego nie zrobi, to
    > podpada pod art. 278kk, czyli zabór mienia. Oczywiście musisz tą firme

    A nie przesadzasz Ty przypadkiem? Zabór mienia, jak już nawet z
    samej definicji wynika, jest przestępstwem umyślnym, polegającym na
    świadomym i celowym zagarnięciu czyjegoś mienia. Tymczasem beneficjent
    wzbogacił się z winy dłużnika, zupełnie bez swojej woli. Tu nie może być
    mowy o żadnym przestępstwie ściganym z kk, a co najwyżej o bezpodstwnym
    wzbogaceniu się, czego dotyczą art. 405-414 kc.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 10. Data: 2003-04-12 09:54:52
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl> napisał:

> [...]

    Po pierwsze błędna kwalifikacja, jeśli juz, to art. 284 kk ;P
    Ps. Jak nadplacisz za telefon to też skladasz zawiadomienie o popelnieniu
    przestepstwa ? ;-))

    > A nie przesadzasz Ty przypadkiem? Zabór mienia, jak już nawet z
    > samej definicji wynika, jest przestępstwem umyślnym, polegającym na
    > świadomym i celowym zagarnięciu czyjegoś mienia.

    No własnie.

    > Tymczasem beneficjent
    > wzbogacił się z winy dłużnika, zupełnie bez swojej woli. Tu nie może być
    > mowy o żadnym przestępstwie ściganym z kk,

    Moze byc, ale w okreslonych okolicznosciach. Nie mniej jednak wszczynanie sprawy
    karnej jest bez sensu.

    > a co najwyżej o bezpodstwnym
    > wzbogaceniu się, czego dotyczą art. 405-414 kc.

    O tak !! wlasnie od tego trzeba zaczac (wyslac wezwanie do zaplaty).