  • 1. Data: 2012-09-30 20:09:00
    Temat: pytania dotyczące karty kredytowej
    Od: "Krasnal" <k...@p...onet.pl>

    Pytanie do fachowców od kart kredytowych
    Nadpłacić mogę sobie na konto karty kredytowej to wiem, ale czy bedę mógł
    dokonac transakcję kupna. Chodzi mi o sytuację następującą:
    jadę zagranicę mam limit 2000 złotych. Nadpłacam sobie 2000. Czyli mam 4000
    do dyspozycji.
    Czy mogę zapłacić za transakcje np 3000 zł? Czy tylko do 2000?
    Drugie pytanie: jak nie mogę tego zrobić jednorazowo to czy dzisiaj zapłace
    2000 a jutro mogę zapłacić 1000? I tak będę miał1000 rezerwy. Czy może np.
    to sprawa cyku karty i w danym cylku mogę tylko 2000, al przecież mam 4000 w
    sumie.
    Może powienienem mieć inną kartę na jakąś taką "przedpłaconą" czy jakoś tak.
    I jakie to banki oferują ?

    Krasnal

  • 2. Data: 2012-09-30 20:38:12
    Temat: Re: pytania dotyczące karty kredytowej
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 września 2012 20:08:58 UTC+2 użytkownik Krasnal napisał:
> [...]
    >
    > do dyspozycji.
    >
    > Czy mogę zapłacić za transakcje np 3000 zł? Czy tylko do 2000?

    Karta może mieć limity transakcji jednorazowe i dzienne niezależnie od limitu
    kredytowego. Najlepiej zadzwoń do banku, który Ci wydał kartę i zapytaj. Ew. sprawdź
    w systemie transakcyjnym.

  • 3. Data: 2012-09-30 23:46:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krasnal wrote:
> [...]
    > 4000 do dyspozycji.
    > Czy mogę zapłacić za transakcje np 3000 zł?

    to zalezy od trzech rzeczy
    limitu dziennego limitu miesiecznego no i oczywscie limitu karty.

    Jesli nadpłacisz karte, to pozostają ci do sprawdzenia dwa pierwsze.

    > Drugie pytanie: jak nie mogę tego zrobić jednorazowo to czy dzisiaj
    > zapłace 2000 a jutro mogę zapłacić 1000? I tak będę miał1000 rezerwy.

    jak wyzej.

    > Czy może np. to sprawa cyku karty i w danym cylku mogę tylko 2000, al
    > przecież mam 4000 w sumie.

    W kazdym momencie bank nie pozwoli ci się zadłużyć na więcej niż limit
    karty (z wyjątkami, bo daje sie zadłużyć bardziej, ale oczywiscie słono
    kosztuje)

    Ile mozesz wydać jednorazowo ile dziennie ile miesiecznie zalezy od
    ustawien. Dzwon do banku

    > Może powienienem mieć inną kartę na jakąś taką "przedpłaconą" czy jakoś
    > tak. I jakie to banki oferują ?

    Nie. Karty przedpłacone to zwykle dla tych, ktorym bank nawet debetowej
    do konta nie chce dac i zwykle słono kosztują.

  • 4. Data: 2012-10-01 00:03:11
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 30 Sep 2012 16:46:28 -0500, witek napisał(a):

    > Nie. Karty przedpłacone to zwykle dla tych, ktorym bank nawet debetowej
    > do konta nie chce dac i zwykle słono kosztują.

    Czy jednorazowy wydatek 15 złotych to jest "słono"?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 5. Data: 2012-10-01 01:17:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris94 wrote:

    > Czy jednorazowy wydatek 15 złotych to jest "słono"?

    zwykle jeszcze dochodzą prowizję od oddychania.

    nie uzywam
    iel razy ktoś mi to chciał wcisnąć tyle razy było do d....

  • 6. Data: 2012-10-01 06:42:11
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2012-09-30 23:46, witek napisał(a):

    > to zalezy od trzech rzeczy
    > limitu dziennego limitu miesiecznego no i oczywscie limitu karty.
    >
    > Jesli nadpłacisz karte, to pozostają ci do sprawdzenia dwa pierwsze.

    Odpowiedź z infolinii PKO BP: "żadna transakcja nie może przekroczyć limitu karty,
    proszę prosić o rozbicie opłaty na dwa obciążenia karty: (1) limit, (2) brakująca
    reszta, wcześniej upewniając się, że inne limity są odpowiednio ustawione".

  • 7. Data: 2012-10-01 07:07:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    TrzyLinie wrote:

> [...]
    > brakująca
    > reszta, wcześniej upewniając się, że inne limity są odpowiednio ustawione".

    ble ble ble ble
    maslo maslane

    nic madrego babka nie powiedziala.
    bo limit karty to mozliwosci zadluzenia na 2000 zl i ma sie nijak do
    limitu wysokosci pojedynczej transakcji, a to reguluje limit dzienny lub
    miesieczny i ewentualnie ich wewnetrzne procedury przy ktorych zaczynaja
    szukac klienta w celu potwierdzenia transakcji i w przyplywie
    bezpieczenstwa moga taka transakcje odrzucic jak sie z klientem nie
    skontaktują odpowiednio szybko.

  • 8. Data: 2012-10-01 07:11:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    TrzyLinie wrote:

> [...]

    szukac klienta w celu potwierdzenia transakcji i w przyplywie
    bezpieczenstwa moga taka transakcje odrzucic jak sie z klientem nie

    Nie twierdze, ze babka nie ma racji, bo sobie taki limit mogli ustawic,
    ze limit wysokosci pojedynczej transakcji rowna sie wyskosci limitu
    karty ale to mi przypomina twierdzenie, ze predkosc pocisku rowna sie
    dlugosci lufy. I trzebaby sie 1000 razy upewnic, ze babka wie o czym
    mowie, w co wątpie.

  • 9. Data: 2012-10-01 21:33:20
    Od: "Piotr W." <p...@p...com>

    > Może powienienem mieć inną kartę na jakąś taką "przedpłaconą" czy jakoś tak.
    > I jakie to banki oferują ?
    > Pozdrawiam

    BZWBK przedpłacone walutowe w funtach, dolarach, euro i w zł
    obecnie zwiększone limity jednorazowej operacji bezgotówkowej.
    http://prepaid.bzwbk.pl/

    pozdrowienia Piotr W.

  • 10. Data: 2012-10-02 13:56:20
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 30 Sep 2012 18:17:55 -0500, witek napisał(a):

    > zwykle jeszcze dochodzą prowizję od oddychania.
    >
    > nie uzywam
    > iel razy ktoś mi to chciał wcisnąć tyle razy było do d....

    Na ogół jest faktycznie tak jak mówisz, ale miałem na myśli kartę
    prepaid BZWBK, a jej nikt nie wciska.