  • 1. Data: 2007-07-26 17:04:12
    Temat: pusta odpowiedź z mBanku?
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Witam!

    Sprawa z pogranicza pbb i p.komputery.cośtam:
    Dzisiaj napisałem do mBanku w pewnej sprawie (mniejsza w jakiej) - z ich
    formularza na stronie. Po pewnym czasie otrzymałem e-maila, który miał
    potwierdzić, że dostali moją wiadomość - tzn. to wynikało z tematu
    e-maila, ponieważ w treści wiadomości nie było nic.
    Przed chwilą otrzymałem (jak sądzę - znowu wynika to tylko z tematu)
    odpowiedź na moje pytanie. W tym sęk, że wiadomość znowu jest pusta, a
    przynajmniej wygląda na pustą. Nagłówek poprawny, temat wyraźny,
    odbiorca, nadawca... i zero treści :-( Przestawiłem moją Operę (9.22) w
    tryb HTML, ale nadal nic nie widać. Nawet sforwardowałem tę wiadomość na
    inne konto, próbując ją odczytać przez www - to samo. Albo coś jest nie
    tak, albo dostałem po prostu czystą wiadomość - pustą stronę.
    Poczty używam od... ho, ho, ho, wielu lat, pierwszy raz coś takiego mi
    się przydarzyło, więc pytam BiSwK - czy _ja_ robię coś nie tak, czy po
    prostu mB sobie leci "w kulki"?

    PWZ

  • 2. Data: 2007-07-26 17:12:03
    Temat: Re: pusta odpowiedź z mBanku?
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie Piotr Zawadzki w liscie z dnia 2007-07-26 19:04
    napisala nastepujace slowa:

    > Poczty używam od... ho, ho, ho, wielu lat, pierwszy raz coś takiego mi
    > się przydarzyło, więc pytam BiSwK - czy _ja_ robię coś nie tak, czy po
    > prostu mB sobie leci "w kulki"?

    A moze Twoj antivirus usuwa tresc "niebezpiecznego" maila?

    --
    michal

  • 3. Data: 2007-07-26 22:28:12
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Piotr Zawadzki pisze:
> [...]
    > potwierdzić, że dostali moją wiadomość - tzn. to wynikało z tematu
    > e-maila, ponieważ w treści wiadomości nie było nic.

    Wyświetl wiadomość w pełnej tekstowej formie razem z nagłówkami i
    sprawdź czy "body" rzeczywiście nic nie zawiera.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 4. Data: 2007-07-27 05:24:16
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski wrote:

    > Wyświetl wiadomość w pełnej tekstowej formie razem z nagłówkami i
    > sprawdź czy "body" rzeczywiście nic nie zawiera.

    Bingo. Zawiera jakąś heksadecymetalną sieczkę. I zdaje się, że
    faktycznie przeskanował ją mój antywirus, ale racej nic nie zmienił,
    ponieważ dał w nagłówku informację: "No virus found in this incoming
    message."... Ale i tak dziwna sprawa, bo na wieeele lat, w ciągu których
    używam poczty elektronicznej takie cóś zdarzyło mi się 1. raz.
    Mogę to tutaj wkleić? Jeżeli będzie przeszkadzało, to proszę o wiadomość
    na priv (pz-news [at] fr [dot] pl) - zrobię 'cancel message':

    V2l0YW0sDQoNClVwcnplam1pZSBpbmZvcm11auosIL9lIHByb2Js
    ZW0sIG8ga3TzcnltIFBhbiBw
    aXN6ZSB3eW5pa2EgbmFqcHJhd2RvcG9kb2JuaWVqIHogZmFrdHUs
    IGm/IHBvc2lhZGEgUGFuIGFw
    YXJhdCB6IHphaW5zdGFsb3dhbmEgd2Vyc2phIFdBUCAyLjAwLiBX
    IGNod2lsaSBvYmVjbmVqIHcg
    dGVqIHN5dHVhY2ppIG5pZSBi6mR6aWUgbW+/bGl3b7ZjaSB6YWxv
    Z293YW5pYSBzaeogZG8gc2Vy
    d2lzdSBXQVAgbUJhbmt1LCBnZHm/IG1CYW5rIG5pZSBwcmFjdWpl
    IG5hZCB3ZHJvv2VuaWVtIHRl
    aiB3ZXJzamkgemUgd3pnbOpkdSBuYSB6Ynl0IG1hs2Ugd3lrb3J6
    eXN0YW5pZSB1c7N1Z2kgV0FQ
    LiANCk9wcvNjeiB0ZWdvIHRlbGVmb255IFNpZW1lbnMsIFNhZ2Vt
    IGkgU2Ftc3VuZyBtYWqxIG5p
    ZSBzdGFuZGFyZG93ZSBvcHJvZ3JhbW93YW5pZSwga3TzcmUgbmll
    IHdzcPOzcHJhY3VqZSBwcmF3
    aWSzb3dvIHogc2Vyd2lzZW0gbUJhbmt1LiBOaWUgYupkemllIG1v
    v2xpd2+2Y2kgemFsb2dvd2Fu
    aWEgc2nqLg0KDQoNCgpXIHByenlwYWRrdSBkYWxzenljaCBweXRh
    8SBwcm9zeuogbyBrb250YWt0
    IDA4MDEzMDA4MDAgbHViIDA0MjYzMDA4MDAKClBvemRyYXdpYW0K
    QWdhdGEgSmFudXMKWmVzcPOz
    IG1MaW5paQptQmFuawoKbUJhbmsgamVzdCBjeuq2Y2mxIEJSRSBC
    YW5rdSBTLkEuICANCkJSRSBC
    YW5rIFNBDQp1bC4gU2VuYXRvcnNrYSAxOA0KMDAtOTUwIFdhcnN6
    YXdhDQp3d3cuYnJlYmFuay5w
    bA0KU7FkIFJlam9ub3d5IGRsYSBtLiBzdC4gV2Fyc3phd3kgDQpY
    SUkgV3lkemlhsyBHb3Nwb2Rh
    cmN6eSBLcmFqb3dlZ28gUmVqZXN0cnUgU7Fkb3dlZ28sIA0KbnIg
    cmVqZXN0cnUgcHJ6ZWRzaepi
    aW9yY/N3IEtSUyAwMDAwMDI1MjM3DQpOSVA6IDUyNi0wMjEtNTAt
    ODgNCldlZLN1ZyBzdGFudSBu
    YSBkemll8SAwMS4wMS4yMDA3IHIuIGthcGl0YbMgemFrs2Fkb3d5
    IEJSRSBCYW5rdSBTQSAodyBj
    YbNvtmNpIG9ws2Fjb255KSB3eW5vc2kgMTE4LjA2NC4xNDAgerMu
    IFcgendpsXprdSB6IHJlYWxp
    emFjarEgd2FydW5rb3dlZ28gcG9kd3m/c3plbmlhIGthcGl0YbN1
    IHpha7NhZG93ZWdvLCBuYSBw
    b2RzdGF3aWUgdWNod2GzIFhWSSBXWiB6IGRuaWEgMjEuMDUuMjAw
    MyByLiwga2FwaXRhsyB6YWuz
    YWRvd3kgQlJFIEJhbmt1IFNBIG1vv2UgdWxlYyBwb2R3eb9zemVu
    aXUgZG8ga3dvdHkgMTE4Ljc2
    MC41MjggerMuIEFrY2plIHcgcG9kd3m/c3pvbnltIGthcGl0YWxl
    IHpha7NhZG93eW0gYupksSB3
    IGNhs2+2Y2kgb3CzYWNvbmUuDQoNCg0KDQoNCi0tLS0tLS0tLS0t
    LS0tLSBXaWFkb21vtuYgb3J5
    Z2luYWxuYSAtLS0tLS0tLS0tLS0tLS0NCk9kOiAiUGlvdHIgWmF3
    YWR6a2kiIDxwLnphd2Fkemtp
    QGZyLnBsPg0KRG86ICJtQmFuayAtIEtvbnRha3QiIDxrb250YWt0
    QG1iYW5rLnBsPg0KRHc6IAkN
    ClRlbWF0OiBbbUJhbmtdIFVzs3VnaSBHU00gKFdBUC9TTVMvbVNJ
    TSk6IFByb2JsZW0geiBXQVAN
    CldpdGFtIQ0KUHJvc3rqIG8gcG9yYWTqL3BvbW9jIHcgbmFzdOpw
    dWqxY2VqIHNwcmF3aWU6IG1h
    bSBrb250byB3IG1CYW5rdSBpIGNoY+ogcG+zsWN6eeYgc2nqIHog
    bmltIHphIHBvbW9jsSB0ZWxl
    Zm9udSBrb23zcmtvd2Vnby4gIlp3eWuzZSIgcG+zsWN6ZW5pZSAo
    cHJ6ZXogc3Ryb27qIGh0dHBz
    Oi8vd3d3Lm1iYW5rLmNvbS5wbCkgZHppYbNhIGJleiBwcm9ibGVt
    dSAtIHpyZXN6dLEgaW5uZSBw
    b7OxY3plbmlhIHRlv3OxIHJlYWxpem93YW5lIGJlenByb2JsZW1v
    d28sIHdp6mMga29uZmlndXJh
    Y2phIHRlbGVmb251IGplc3QgcHJhd2lks293YS4gTmF0b21pYXN0
    IG5pZSBtb2fqIHBvs7Fjennm
    IHNp6iB6IGtvbnRlbSBwcnpleiBXQVAgKGh0dHA6Ly93YXAubWJh
    bmsuY29tLnBsKSwgY28gYnkg
    YnmzbyBvIHdpZWxlIGJhcmR6aWVqIHd5Z29kbmUuIFRlbGVmb24g
    dG8gU2Ftc3VuZyBFMjUwLg0K
    UHJvc3rqIG8gcG9yYWTqIHcgdGVqIHNwcmF3aWUNClBvemRyYXdp
    YW0NCnB3eg0KDQotLSANCkUt
    bWFpbCB3eXOzYW55IHByemV6IGZvcm11bGFyeiBuYSBzdHJvbmll
    IHd3dy5tYmFuay5jb20ucGwN
    Cg0KDQoNCg0KDQoNCi0tDQpCUkUgQmFuayBTQQ0KdWwuIFNlbmF0
    b3Jza2EgMTgNCjAwLTk1MCBX
    YXJzemF3YQ0Kd3d3LmJyZWJhbmsucGwNCg0KU7FkIFJlam9ub3d5

  • 5. Data: 2007-07-27 05:57:58
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    Piotr Zawadzki <p...@f...pl> wrote:
> [...]
    > aXN6ZSB3eW5pa2EgbmFqcHJhd2RvcG9kb2JuaWVqIHogZmFrdHUs
    IGm/IHBvc2lhZGEgUGFuIGFw
    > YXJhdCB6IHphaW5zdGFsb3dhbmEgd2Vyc2phIFdBUCAyLjAwLiBX

    Na bank to jest base64. Wiadomości e-mail mogą być generalnie zakodowane
    w czterech Transfer-Encoding'ach: 7bit, 8bit, quoted-printable, base64

    Widocznie Twój klient poczty nie obsługuje tego ostatniego.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 6. Data: 2007-07-27 06:24:53
    Temat: WAP [było: Re: pusta odpowiedĹş z mBanku]
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Miernik wrote:

    > Na bank to jest base64. Wiadomości e-mail mogą być generalnie zakodowane
    > w czterech Transfer-Encoding'ach: 7bit, 8bit, quoted-printable, base64
    >
    > Widocznie Twój klient poczty nie obsługuje tego ostatniego.

    Opera 9.22 - widocznie nie, chociaż dziwna sprawa, bo przez www też nie
    dało się odczytać... Tak czy inaczej dziękuję za "deszyfrację" :-)

    Dla potomności - pytałem mBanku, dlaczego nie mogę się zalogować do mB
    przez WAP. Wiadomość od mBanku sprowadza się do informacji:

    "Uprzejmie informuję, że problem, o którym Pan pisze wynika
    najprawdopodobniej z faktu, iż posiada Pan aparat z zainstalowana wersja
    WAP 2.00. W chwili obecnej w tej sytuacji nie będzie możliwości
    zalogowania się do serwisu WAP mBanku, gdyż mBank nie pracuje nad
    wdrożeniem tej wersji ze względu na zbyt małe wykorzystanie usługi WAP.
    Oprócz tego telefony Siemens, Sagem i Samsung mają nie standardowe
    oprogramowanie, które nie współpracuje prawidłowo z serwisem mBanku. Nie
    będzie możliwości zalogowania się."

    Pierwszą kwestię "na siłę" jestem w stanie zrozumieć - nikt nie używa
    kanału, więc go nie rozwijamy. Ale z drugiej strony: skoro nie da się
    używać WAP, to jakże ktokolwiek ma z tej technologii korzystać? Takie
    błędne koło się robi: nie zmieniamy -> ludzie nie mogą używać, więc nie
    zmieniamy... I tak dookoła Wojtek...

    Ale druga sprawa ("telefony Siemens, Sagem i Samsung mają nie
    standardowe oprogramowanie, które nie współpracuje prawidłowo z serwisem
    mBanku. Nie będzie możliwości zalogowania się") mnie zadziwia. Rozumiem,
    że jako użytkownik banku to ja mam dostosować telefon, komputer,
    przeglądarkę etc., aby móc w pełni korzystać z jego usług? A nie bank
    tak rozwija się technicznie, aby sprostać oczekiwaniom klientów i, co tu
    wiele gadać, rozwojowi technologicznemu...? Czyli do korzystania z
    mBanku muszę kupić drugi, stary (z wcześniejszą 'wersją' WAP) aparat
    telefoniczny? Heh...

    Tak sobie myślę, że całość chyba rozbija się o to, czy bank "nadąża" czy
    "nie nadąża" za rozwojem technologii - w tym przypadku został daleeeeko
    w tyle... Dobrze przynajmniej, że inne banki rozwijają np. WAP.

    PWZ

  • 7. Data: 2007-07-27 07:00:16
    Od: JotBe <j...@B...SPAMU.op.pl>

    Dnia Fri, 27 Jul 2007 07:57:58 +0200, Miernik napisał(a):

> [...]
    > w czterech Transfer-Encoding'ach: 7bit, 8bit, quoted-printable, base64
    >
    > Widocznie Twój klient poczty nie obsługuje tego ostatniego.

    Wiadomość możesz rozszyfrować pod poniższym linkiem:
    http://makcoder.sourceforge.net/demo/base64.php
    --
    JotBe

  • 8. Data: 2007-07-27 07:04:23
    Temat: Re: WAP [było: Re: pusta odpowiedź z mBanku]
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    Piotr Zawadzki <p...@f...pl> wrote:

    > Opera 9.22 - widocznie nie, chociaż dziwna sprawa, bo przez www też nie
    > dało się odczytać... Tak czy inaczej dziękuję za "deszyfrację" :-)

    No to widocznie może coś po drodze, na przykład rzeczywiście ten
    antywir, wyciął albo zmodyfikował jakiś nagłówek czy coś w tym stylu
    mówiący o tym że dalej jest treść zakodowana w base64 i przez to Twój
    klient tego nie rozkodował poprawnie. Bo skoro dwa klienty tego nie
    rozkodowały, to raczej mało prawdopodone by oba w ogóle nie obsługiwały
    base64, racej przesyłka przyszła uszkodzona, bardziej prawdopodobne że
    przez Twój serwer poczty lub/i antywir podłączony do niego, ewentualnie
    w ogóle z mBanku przyszła uszkodzona, bez jakiegoś nagłówka czy coś.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 9. Data: 2007-07-27 07:49:30
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Miernik wrote:

> [...]
    > przez Twój serwer poczty lub/i antywir podłączony do niego, ewentualnie
    > w ogóle z mBanku przyszła uszkodzona, bez jakiegoś nagłówka czy coś.

    Nieistotne - najważniejsze, że wiem teraz, co to takiego jest i jak do
    zdeszyfrować (online jest trochę dekoderów).
    Jeszcze raz 100-krotne dzięki za pomoc :-)

    PWZ

  • 10. Data: 2007-07-28 05:17:14
    Temat: Re: WAP [było: Re: pusta odpowiedĹş z mBanku]
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Piotr Zawadzki wrote:

> [...]
    > Oprócz tego telefony Siemens, Sagem i Samsung mają nie standardowe
    > oprogramowanie, które nie współpracuje prawidłowo z serwisem mBanku. Nie
    (...)

    I jeszcze drugi mail przyszedł, podobny w treści (przepraszam za
    'krzaczki', ale to wina dekodowania z base64):

    "Witam,
    Uprzejmie informuje, i? Telefony Siemens, Sagem i Samsung mają nie
    standardowe oprogramowanie, które nie wspó3pracuje prawid3owo z serwisem
    mBanku. Niestety nie bedzie mo?liwości zalogowania sie.
    Natomiast z iinych aparatów aby zalogowaa sie do serwisu transakcyjnego
    mBanku nale?y:
    1. Bya posiadaczem lub pe3nomocnikiem ogólnym do rachunku w mBanku,
    2. Ustanowia has3o do us3ugi WAP,
    3. Posiadaa telefon obs3ugujący protokó3 WAP i bya abonentem sieci (Plus
    lub Ideia lub ERA),
    4. Uaktywnia us3uge WAP u operatora sieci telefonii komórkowej GSM, w
    chwili obecnej sprzedawane telefony posiadają skonfigurowane po3ączenie
    na karcie SIM ze stroną g3ówną operatora, tak wiec nie ma konieczności
    dokonywania konfiguracji.
    5. Posiadaa telefon obs3ugujący WAP 1.2.1. Telefony obs3ugujące WAP 2.0
    nie bedą wspó3pracowa3y z naszym systemem transakcyjnym.
    6. Nie jest mo?liwe zalogowanie sie do mBanku poprzez u?ycie
    przeglądarki XHTML(najnowsze modele telefonów komórkowych jak: Nokia
    7600, 7610, 7250i, 6600, 6670).
    jak i z telefonów Siemens, Sagem i Samsung"

    No tak, główni producenci telefonów komórkowych mają "nie standardowe"
    oprogramowanie, więc niech się martwi klient, że ma nowy telefon, z
    nowym softem. I po co człowieku kupowałeś nowy telefon? ;-)

    PWZ