  • 1. Data: 2005-09-22 19:07:46
    Temat: "przelew" z karty na karte
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Moze to temat typowo sci-fi... jednak czy technicznie i prawnie byłoby
    mozliwe, gdyby któraś z organizacji płatniczych chciała udostępnić
    taka usługę? Powiedzmy, że logujemy się na stronie Visy, Mastercarda
    itp, podajemy numer swojej karty i numer karty na którą chcemy przekazac
    pieniądze. Następuje normalna autoryzacja naszej karty(+ jakas
    dodatkowa opłata) , po czym po jakimś czasie pieniądze są księgowane na
    koncie powiązanym
    z kartą odbiorcy? Wydaje się to to by mogła być ciekawa oferta
    biorąc pod uwagę ceny przelewów międzynarodowych, i łatwiejsze a
    może i tańsze niż PayPal i tym podobne.....
    --
    Krzysztof Lerski

  • 2. Data: 2005-09-22 19:35:02
    Temat: Re: "przelew" z karty na karte
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik Krzysztof Lerski napisal dnia 2005-09-22 21:07:
> [...]
    > biorąc pod uwagę ceny przelewów międzynarodowych, i łatwiejsze a
    > może i tańsze niż PayPal i tym podobne.....

    Z każdą kartą płatniczą jest powiązany rachunek bankowy. Tak więc zlecenie,
    które chciałbyś złożyć na stronie np. Visy i tak by trafiło do banku, który
    prowadzi dany rachunek. Skoro tak, to nikomu to się nie opłaca - Visie budować
    systemu autoryzacji na WWW, klientowi płacić dodatkowej prowizji pośrednikowi itp.

    --
    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński m...@g...art.pl

    "Technologia śledzenia i rejestrowania tłumów z wszczepionymi implantami już
    jest. Na razie stosuje się ją do ewidencjonowania świń idących do masarni."
    http://wiadomosci.onet.pl/1242189,242,2,kioskart.htm

  • 3. Data: 2005-09-22 19:43:30
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Thu, 22 Sep 2005 21:35:02 +0200, Marcin Kaminski napisal/a:

> [...]
    > się nie opłaca - Visie budować systemu autoryzacji na WWW, klientowi
    > płacić dodatkowej prowizji pośrednikowi itp.
    dlaczego?
    obciążenie karty odbywałoby się tak jak teraz - jak przy płatnościw
    sklepie internetowym, inny byłby najwyżej opis.
    Co do księgowania na rachunku odbiorcy to mogłoby to wygladać jak przy
    chargeback i chyba nie musiałoby wiązac się z dodatkowymi opłatami
    bo dlaczego?
    Jedyne opłaty były opłaty za transakcje dla np. Visy - przy przelewie
    krajowym na pewno by to sensu nie miało, ale presyłanie pięniedzy za
    granice jest bardzo drogie więc może miałoby to sens?

    --
    Krzysztof Lerski

  • 4. Data: 2005-09-22 20:27:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysztof Lerski <k...@w...pl> writes:

    > Moze to temat typowo sci-fi... jednak czy technicznie i prawnie byłoby
    > mozliwe, gdyby któraś z organizacji płatniczych chciała udostępnić
    > taka usługę?

    Watpliwe. Moze z chipem i czytnikiem...

> [...]
    > pieniądze. Następuje normalna autoryzacja naszej karty(+ jakas
    > dodatkowa opłata) , po czym po jakimś czasie pieniądze są księgowane na

    Problem lezy w reklamacjach, a dokladniej kto ma za nie odpowiadac.
    VISA i MC? Bez zartow.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2005-09-22 20:44:29
    Od: Andrzej <r...@p...onet.pl>

    Chyba główną przeszkodą jest to że numery kart są tajne i służą tylko do
    wypłaty. Nie można ich jawnie publikować bo ktoś mógłby ich użyć do
    obciążenia konta. Dlatego do wpłat służą numery kont.

  • 6. Data: 2005-09-22 21:40:28
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Thu, 22 Sep 2005 22:44:29 +0200, Andrzej napisal/a:

    > Chyba główną przeszkodą jest to że numery kart są tajne i służą
    > tylko do wypłaty. Nie można ich jawnie publikować bo ktoś mógłby ich
    > użyć do obciążenia konta. Dlatego do wpłat służą numery kont.
    sądzę, ze z to akurat dałoby się rozwiązać - dodatkowy numerek
    potrzebny tylko przy płaceniu (a nie wpłacaniu na dany numer), 3d secure
    itp. być może kiedyś konto i karta będą bardziej z soba powiązane i
    posługiwac będziemy się tak naprawde jednym numerkiem(czy tez karty
    będą podnumerek do konta) . tak sobie fantazjuje:)

    --
    Krzysztof Lerski

  • 7. Data: 2005-09-25 09:30:11
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

> [...]
    > posługiwac będziemy się tak naprawde jednym numerkiem(czy tez karty
    > będą podnumerek do konta) . tak sobie fantazjuje:)

    Coś w tym temacie, tyle, że w odniesieniu do MasterCardu jest tu:
    http://www.kartyonline.pl/arty.php?id=67. Chodzi o system przelewów między
    kartami MasterCard MoneySend. Jak to wygląda w Visie dokładnie nie wiem.
    Radzę wyszukać słów kluczowych w wyszukiwarce na www.kartyonline.pl (jest
    kilka artykułów o technologii MoneySend).

  • 8. Data: 2005-09-25 11:25:08
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Sun, 25 Sep 2005 11:30:11 +0200, Paweł Nyczaj napisal/a:

> [...]
    > między kartami MasterCard MoneySend. Jak to wygląda w Visie dokładnie
    > nie wiem. Radzę wyszukać słów kluczowych w wyszukiwarce na
    o Visie tez tam jest: Visa Direct
    i usługa jest dostępna juz od 2002 roku ale tylko w kilku bankach w
    Europie. Natomiast odbiorcą może być każdy posiadacz karty Visa.

    --
    Krzysztof Lerski

  • 9. Data: 2005-09-25 12:13:02
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Krzysztof Lerski <k...@w...pl> wrote:
    > o Visie tez tam jest: Visa Direct
    > i usługa jest dostępna juz od 2002 roku ale tylko w kilku bankach w
    > Europie.

    Jakieś przykłady?

    > Natomiast odbiorcą może być każdy posiadacz karty Visa.

    A czy to się mu pojawia na karcie natychmiast?

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 10. Data: 2005-09-25 13:36:07
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Sun, 25 Sep 2005 14:13:02 +0200, Miernik napisal/a:

    > Jakieś przykłady?

    > A czy to się mu pojawia na karcie natychmiast?
    wszystko wziałem z podanego wczesniej artykułu na kartyonline.
    http://www.kartyonline.pl/arty.php?id=67

    fragmenty:
    Visa Direct
    Ta usługa jest oferowana przez Visa od listopada 2002 roku. Dotychczas
    została ona wdrożona tylko przez kilka banków w Europie. Są to: BBVA,
    Caixa (Hiszpania), Servizi Interbancari (Włochy) oraz ForeningsSparbanken
    (Szwecja).
    Jeśli zleceniodawca przelewu zna numer karty płatniczej odbiorcy to
    wykonując przelew podaje imię i nazwisko oraz numer karty odbiorcy. Po
    potwierdzeniu przelew jest natychmiast wykonywany i jest w ciągu zaledwie
    kilku godzin dostępny na karcie lub koncie odbiorcy (zależnie od tego
    czy posiada on kartę kredytową lub debetową).

    MoneySend

    Usługa MasterCard MoneySend została uruchomiona w czerwcu 2003 roku.
    Jest ona obecnie wprowadzana w Europie przez 3 banki: Royal Bank of
    Scotland w Wielkiej Brytanii, Euro Kartensysteme w Niemczech oraz CartaSi
    we Włoszech.

    --
    Krzysztof Lerski