  • 1. Data: 2002-08-01 13:52:30
    Temat: przelew/przekaz z USA
    Od: "Jakub Żak" <c...@p...onet.pl>

    czesc mam takie pytanko moja kuzynka pracuje teraz w USA i ma tam konto
    jednak za 3 tygodnie wraqca do polski. Prosze o rade i ew koszty, sposoby
    przekazania kasy do polski - a moze lepiej brac gotowke do samolotu - jakie
    sa max kwoty wywozone z USA??? Jest w Montanie w miejscowosci bILLINGS -
    JEZELI MA TO JAKIES ZNACZENIE.

    Prosze o pomoc i z gory dziekuje, z powazaniem J. Zak

  • 2. Data: 2002-08-02 04:26:21
    Temat: Re: przelew/przekaz z USA
    Od: "tp" <t...@d...net>

    "Jakub Żak" <c...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > JEZELI MA TO JAKIES ZNACZENIE.
    >
    > Prosze o pomoc i z gory dziekuje, z powazaniem J. Zak

    1. Najszybciej i najtaniej w staniku.
    Jak kasy jest b. duzo, to ewentualnie kupic troche wiekszy.
    (To nie zarty.)

    2. IMHO, w USA nie ma kontroli celnej wyjazdowej.

    3. IMHO, w Polsce trzeba wieksze kwoty (>5000eur???)
    deklarowac przy przywozie.

    Pozdrowionka
    Tadeusz

  • 3. Data: 2002-08-02 04:59:26
    Od: Mirek Majorek <n...@m...majorek.org>

    >czesc mam takie pytanko moja kuzynka pracuje teraz w USA i ma tam konto
    >jednak za 3 tygodnie wraqca do polski. Prosze o rade i ew koszty, sposoby
    >przekazania kasy do polski - a moze lepiej brac gotowke do samolotu -
    Jeśli konto jest klasy "checking account" i nie potrzebuje pieniędzy
    od razu z miejsca w Polsce, niech po prostu zabierze do Polski
    książeczkę czekową. Po powrocie wystawi sobie czek i zrealizuje go w
    inkasie (trwa to około 5-6 tygodni, ale za to kosztuje niewielkie
    pieniądze). Do czasu zrealizowania czeku może wyjmować kasę z
    bankomatów (kartę bankomatową ma, prawda?).

    Jeśli potrzebuje kasy szybciej, to wtedy jest opcja "international
    wire transfer", która kosztuje z reguły około 40 - 50 USD. Pieniądze
    lądują w polskim banku jakieś trzy dni po zadysponowaniu przelewu.
    Jeśli potrzebujesz szczegóły - jak to się robi - to daj znać na priv.

    >jakie sa max kwoty wywozone z USA???
    10.000 USD - powyżej też możesz wywieźć, ale musisz zgłosić (i być
    może się wyspowiadać IRS-owi - Urzędowi Skarbowemu).

    > Jest w Montanie w miejscowosci bILLINGS -
    >JEZELI MA TO JAKIES ZNACZENIE.
    Rany, ale dziura ;-)) A tak poważnie, to znaczenie ma, w jakim banku
    ma to konto. Niektóre banki nie oferują przelewów zagranicznych.

    Mirek

  • 4. Data: 2002-08-02 08:40:03
    Od: "Jakub Żak" <c...@p...onet.pl>

    dzieki za odpowiedz postaram sie z nia skontaktowac to bede wiedzial jakies
    szczegoly

    pozdrawiam thx