  • 21. Data: 2006-08-03 11:00:52
    Temat: Re: pomylka banku - za duzy przelew na konto klienta
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    mvoicem wrote:

    > Jest napisane "powinien liczyć się" a nie "liczy się". To że autor
    > nie wie czy ma zwrócić, nie znaczy że nie powinien.

    Zgoda (trochę pojechałem), ale IMHO bank nie będzie miał problemu z
    wykazaniem, że w tym wypadku autor wątku powinien się liczyć
    koniecznością zwrotu (poprzednie przelewy , później gdzieś była mowa o
    tym, że to wynagrodzenie za pracę, które (zwykle) nie zmienia się 3razy,
    itd)

    KJ

  • 22. Data: 2006-08-03 11:15:48
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

> [...]
    > zwrotu (poprzednie przelewy , później gdzieś była mowa o tym, że to
    > wynagrodzenie za pracę, które (zwykle) nie zmienia się 3razy, itd)

    powinien sie liczyc; dostajesz druk RMUA lub kartke od wyplaty
    i masz tam 2000 zl netto, a na konto wplywa 6000 zl czyli generalnie
    cos jest nie tak; wyjasniesz w banku lub w firmie i sie okazuje, ze
    popelniono błąd zatem powinienes sie liczyc z tym, ze kasa bedzie do
    zwrotu...

    pozdr.
    RobertS

  • 23. Data: 2006-08-03 11:33:24
    Od: Azazel <a...@g...pl>

    RobertS napisał(a):
    > powinien sie liczyc; dostajesz druk RMUA lub kartke od wyplaty
    > i masz tam 2000 zl netto, a na konto wplywa 6000 zl czyli generalnie
    > RobertS

    A swoją droga jakie to ciekawe rzeczy dzieją się z tym krajem. Dostanie
    taki jeden z drugim pomyłkową wpłatę, wie ze nie jego, ale jedyne co
    zaprząta jego głowę to jakby to zap...lić i na kogo zwalić winę, że się
    tą kase zap...doliło.
    Pozdrawiam
    A.

  • 24. Data: 2006-08-03 11:51:00
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    RobertS wrote:

    > powinien sie liczyc; dostajesz druk RMUA lub kartke od wyplaty

    No ale , przecież napisałem, że powinien się liczyć, o co chodzi ?
    KJ

  • 25. Data: 2006-08-03 12:08:24
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > No ale , przecież napisałem, że powinien się liczyć, o co chodzi ?

    No ja dopiero teraz zauważyłem że sens twojej wypowiedzi był odwrotny do
    tej jak odczytałem. Skoro ktoś inny się pomylił tak samo, powinieneś
    troche podkręcić jasnośc wypowiedzi :)

    p. m.

  • 26. Data: 2006-08-03 18:07:42
    Od: m...@g...com

    Ra napisał(a):

    > czyżby ten bank przelał wynagrodzenia 2,3 razy nie tylko w jednej
    > dużej firmie na literkę r ?

    No najwyraźniej nie tylko bo własnie miałem pisać posta co zrobic w
    takiej sytuacji a nie jestem w dużej firmie na R. Widzę że to jakas
    grubsza afera na całą Polske :] Chyba w tym banku mieli urocze
    piątkowe popoludnie.

    Hłe :]

  • 27. Data: 2006-08-03 19:27:32
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

    no i
    "bank podjął czynności mające na celu odzyskanie błędnie przekazanych
    płatności,
    wystepujac do bankow Beneficjentow z prosba o zwrot nienaleznie przekazanych
    swiadczen"

    a teraz banki poprosza beneficjentow o zwrot kasy, oczywiscie niektorzy nie
    zechca
    tego zrobic ;-))

    pozdr.
    RobertS

  • 28. Data: 2006-08-03 19:38:01
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    m...@g...com writes:

    > No najwyraźniej nie tylko bo własnie miałem pisać posta co zrobic w
    > takiej sytuacji a nie jestem w dużej firmie na R. Widzę że to jakas

    O, nie tylko, nie tylko. Niektorzy to nawet 7 pensji dostali.

    MJ

  • 29. Data: 2006-08-04 07:04:14
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    > O, nie tylko, nie tylko. Niektorzy to nawet 7 pensji dostali.
    >
    > MJ

    3 czy 7 pensji - to nie ma znaczenia, niektorzy z nich nie maja
    zamiaru tej kasy zwracac, bo ich błąd banku nie obchodzi

    czy oprócz zapisów KC jeszcze inne przepisy (poza regulaminem konta)
    nakladaja na nich zwrot tej kasy?

    pozdr.
    RobertS

    p.s.
    za chwile przejrze PB, ale moze ktos ma jakis pomysl...

  • 30. Data: 2006-08-04 07:37:24
    Od: Jarosław Badurek <j...@b...autograf.pl>

    Dnia Fri, 4 Aug 2006 09:04:14 +0200, RobertS napisał(a):

    > czy oprócz zapisów KC jeszcze inne przepisy (poza regulaminem konta)
    > nakladaja na nich zwrot tej kasy?

    A zwykła uczciwość nie powinna wystarczyć?
    Jarosław Badurek
    http://www.badurek.republika.pl