  • 71. Data: 2005-01-14 16:55:57
    Temat: Re: oszustwa bankomatowe
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Glenn" <g...@b...pl> writes:

    > "§ 2a. Sąd wydaje nakaz zapłaty na podstawie dołączonej do pozwu umowy,
    > dowodu spełnienia wzajemnego świadczenia niepieniężnego oraz *dowodu
    > doręczenia dłużnikowi faktury lub rachunku*, jeżeli powód dochodzi
    > należności zapłaty świadczenia pieniężnego lub odsetek w transakcjach
    > handlowych określonych w ustawie z dnia 12 czerwca 2003 r. o terminach
    > zapłaty w transakcjach handlowych (Dz. U. Nr 139, poz. 1323).";
    >
    > O ile dobrze interpretuję wystarczy posiadanie umowy i wysyłka faktury
    > poleconym.

    Naliczylem 3 niezbedne rzeczy. Z tym ze tu z kolei nie jestem pewien
    czy to w ogole odnosi sie do tej sytuacji.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 72. Data: 2005-01-14 17:00:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Glenn" <g...@b...pl> writes:

    > Nie jestem prawnikiem. Opieram się tylko na obserwacji+ustawie o VAT. Skoro
    > sądy wydają nakazy zapłaty firmom, które nigdy nie uzyskują podpisu odbiorcy
    > na fakturze, to widać podpis na fakturze nie jest niezbędny aby nakaz
    > uzyskać

    Jasne ze nie. Nie ma to zreszta zwiazku z prowadzona dzialalnoscia,
    np. mozna uzyskac nakaz zaplaty jesli klient odmawia podpisania
    faktury lub uznania w inny sposob swojego dlugu. Z tym ze sąd musi
    najpierw istnienie owego zobowiazania stwierdzic, potem ew. moze byc
    nakaz zaplaty.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 73. Data: 2005-01-14 19:09:19
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 14 Jan 2005 12:04:43 +0100, "Glenn" <g...@b...pl>
    wrote:

    >Jest możliwe - faktury "masowe" (gaz,prąd, telekomuna) nie wymagają
    >podpisu - tego akurat jestem pewna.

    ale i też nie spełniają warunku z KPC, czyli nie są "zaakceptowanym
    przez dłużnika rachunkiem"
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 76. Data: 2005-01-14 19:09:20
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 14 Jan 2005 16:22:50 +0100, "Glenn" <g...@b...pl>
    wrote:

> [...]
    >na fakturze, to widać podpis na fakturze nie jest niezbędny aby nakaz

    nie jest. Wysytarczy w zupełności jeden z trzech pozostałych dowodów
    wymienionych w art. 485 kpc.
    Zapewne te firmy, które taki nakaz uzyskały miały takie dowody.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 75. Data: 2005-01-14 19:09:20
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 14 Jan 2005 15:27:02 +0100, "Glenn" <g...@b...pl>
    wrote:

    >Widać można skoro bez podpisanych faktur spokojnie nakaz zapłaty uzyskują
    >firmy dystrybuujące media i firmy telekomunikacyjne.

    jak każdy (również Ty możesz w takim trybie pozwać na przykład mnie) -
    ale tylko jeśli pozwany nie zgłosi zarzutów.

    Ty twierdziłaś, że jedynym sposobem "obrony" przed komornikiem
    nasłanym przez TPSA jest wytoczenie im procesu. My już wykazaliśmy, że
    to TPSA musi "się wykazać", a nam wystarczy wnieść zarzuty, aby droga
    sądowa poszła normalnym trybem.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 74. Data: 2005-01-14 19:09:20
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 14 Jan 2005 14:28:41 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

    >Teraz to juz zadne faktury nie wymagaja podpisu odbiorcy. Natomiast
    >gdy jeszcze (niedawno) wymagaly, to nie jako potwierdzenie istnienia
    >zobowiazania, a raczej ze wzgledu na to ze faktura bez podpisu odbiorcy
    >byla w pewnym sensie niewazna.

    ale jeśli właściciel firmy podpisuje fakturę, to sąd może przyjąć, że
    potwierdza istnienie zobowiązania.

    Ja w każdym razie przedstawiając taki dowód uzyskałem wyrok (BTW: nie
    chce ktoś kupić długu ok. 2000 zł Marcina N. z Łodzi? :-).
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 77. Data: 2005-01-14 20:53:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> writes:

    > ale jeśli właściciel firmy podpisuje fakturę, to sąd może przyjąć, że
    > potwierdza istnienie zobowiązania.

    Oczywiscie. Dokladnie rzecz biorac, to sąd wlasnie tak przyjmuje,
    chyba ze sa jakies mocniejsze rzeczy.
    --
    Krzysztof Halasa