  • 21. Data: 2010-05-04 09:12:12
    Temat: Re: openonline.pl - cóż za piękna porażka :)
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    krzysiek <a...@m...net> writes:

> [...]
    A jeśli ja chcę zapisać hasła tylko do podglądu lokat, czy konta z
    <1KPLN do wypłat z bankomatów?

    > - bo możesz mieć nieodpowiednio zabezpieczony system operacyjny

    To wtedy można przechwycić hasła również w inny sposób.

    > - bo da się odczytać te hasełka z firefoxa zewnętrznym programem
    Jak również zainstalować keyloggera. Wtedy wręcz _bezpieczniej_ jest te
    hasła mieć zapamiętane w przeglądarce. Co so KeePass się nie wypowiadam,
    bo nie wiem czy on nie symuluje klawiatury.

    > - bo wszelakie hasła powinno się zapamiętywać
    Po co?

    KJ

    God is real, unless declared integer.

  • 22. Data: 2010-05-04 09:46:37
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Kamil Jońca pisze:
    > A jeśli ja chcę zapisać hasła tylko do podglądu lokat, czy konta z
    > <1KPLN do wypłat z bankomatów?

    Fakt, w przypadku open finance i lokat u nich założonych nie można
    zrealizować przelewu w inne miejsce.

    W przypadku większości banków do wykonania przelewów trzeba podać kod z
    smsa.

    Wyjątek to ING, gdzie obca osoba może zrobić przelew teoretycznie bez
    potwierdzenia kodem. W praktyce ich algorytm jest dość skomplikowany,
    który bazuje na cookies, ip, okresów logowań, czynnościach wykonywanych
    na podstronach, itp.

    tylko, że tu jeszcze dodatkowo dochodzi problem przy ewentualnej
    kradzieży sprzętu, już nie wspomnę o oddaniu go do jakiegoś serwisu.

    > Jak również zainstalować keyloggera. Wtedy wręcz _bezpieczniej_ jest te
    > hasła mieć zapamiętane w przeglądarce. Co so KeePass się nie wypowiadam,
    > bo nie wiem czy on nie symuluje klawiatury.

    tak, tylko że w przypadku keyloggera, to w większości przypadków osoba
    zainteresowana takim hasłem musiałaby sama sobie napisać takiego
    keyloggera (co w zasadzie nie jest takie trudne ale jednak nie każdy
    umie) - antywirusy dość często są aktualizowane.

    > Po co?

    :)
    To zależy od ważności danych.
    W przypadku naprawdę ważnych danych osobiście uważam że nie powinno się
    przechowywać haseł.

    Krzysiek
    www.cashbook.pl

  • 23. Data: 2010-05-04 10:06:04
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    krzysiek <a...@m...net> writes:

    > Kamil Jońca pisze:
    [...]

    > tylko, że tu jeszcze dodatkowo dochodzi problem przy ewentualnej
    > kradzieży sprzętu, już nie wspomnę o oddaniu go do jakiegoś serwisu.

    Czy możesz łaskawie nie zmieniać tematu? Co ma "nieodpowiednio
    zabezpieczony system" do oddawania do serwisu?

    > tak, tylko że w przypadku keyloggera, to w większości przypadków osoba
    > zainteresowana takim hasłem musiałaby sama sobie napisać takiego

    Taa, jasne. A przyszło Ci do głowy, żeby podpiąć się pod klawiature i
    zapisywac wszystko jak leci, a dopiero później ewentualnie próbować
    wydobyć interesujące hasło. Rzeczywiście problem.

    > :)
    > To zależy od ważności danych.
    > W przypadku naprawdę ważnych danych osobiście uważam że nie powinno
    > się przechowywać haseł.

    Ale wiesz, że 'przestawiasz chorągiewkę'? A w przypadku ważnych danych
    to czasami trzeba się zastanowić czy nie zastosować _innego_
    zabezpieczenia niż hasło.

    KJ

    Talk sense to a fool and he calls you foolish.
    -- Euripides

  • 24. Data: 2010-05-04 11:00:40
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Kamil Jońca pisze:
    > Taa, jasne. A przyszło Ci do głowy, żeby podpiąć się pod klawiature i
    > zapisywac wszystko jak leci, a dopiero później ewentualnie próbować
    > wydobyć interesujące hasło. Rzeczywiście problem.

    a o KeyScrambler dla ff słyszał?
    IMO zapisując hasła w firefoxie to tak jakbyś utworzył sobie plik
    tekstowy na dysku z tymi hasłami.

    Krzysiek
    www.cashbook.pl

  • 25. Data: 2010-05-04 11:16:28
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    krzysiek <a...@m...net> writes:

    > a o KeyScrambler dla ff słyszał?
    Nie ma sprawy. Zainstaluj u mnie ten keyscrambler.

    > IMO zapisując hasła w firefoxie to tak jakbyś utworzył sobie plik
    > tekstowy na dysku z tymi hasłami.

    Ale masz jakieś wsparcie?

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 26. Data: 2010-05-04 15:29:41
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 30 Kwi, 17:51, "r...@k...pl" <r...@k...pl> wrote:
    > Zalogowałem się pierwszy raz.
    > 1. "Fajnie", że hasło podaje się na następnej stronie po wpisaniu loginu --
    > dzięki temu nie mogę zapamiętać danych w FF :>
    > 2. Próbuję przedłużyć lokatę -- "Spróbuj później". Przez lokaty.open.pl udało
    > się (i hope).
    > 3. Próbuję drugi raz zalogować się, ale tym razem pokazuje się klawiaturka.
    > Fajnie, moje hasło, ma 10 znaków, ale system nakazuje wypełnić pole nr 12. :)
    > Oczywiście nici z zalogowania się.

    Wie ktos moze, jak dlugo sie teraz czeka na potwierdzenie zlecenia
    zalozenia lokaty wraz z numerem rachunku do wplaty?
    Lokate zakladalem przez ten nowy serwis.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 27. Data: 2010-05-05 14:49:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 04 May 2010 13:00:40 +0200, w <hroune$29n$1@news.dialog.net.pl>, krzysiek
    <a...@m...net> napisał(-a):

    > IMO zapisując hasła w firefoxie to tak jakbyś utworzył sobie plik
    > tekstowy na dysku z tymi hasłami.

    Ale wiesz, że możesz te hasła zabezpieczyć hasłem głównym do FF?

  • 28. Data: 2010-05-06 11:46:19
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    r...@k...pl pisze:

    > Ale wiesz, że możesz te hasła zabezpieczyć hasłem głównym do FF?

    ja wiem, Ty wiesz, ale myślisz że większość użytkowników też wie?
    Osobom słabo orientującym się w tematyce komputerowej nie polecę nigdy
    zapamiętywania haseł gdziekolwiek.

    Krzysiek
    www.cashbook.pl

  • 29. Data: 2010-05-06 12:03:00
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    krzysiek <a...@m...net> writes:

    > ja wiem, Ty wiesz, ale myślisz że większość użytkowników też wie?
    > Osobom słabo orientującym się w tematyce komputerowej nie polecę nigdy
    > zapamiętywania haseł gdziekolwiek.

    Znowu przestawiasz chorągiewkę.
    Nie rozmawiamy o tym, czy "słabo orientującemu się użytkownikowi" należy
    polecać zapisywanie haseł (nb. tu odpowiedź też nie jest taka oczywista)
    tylko dlaczego _Mi_ OF to utrudnia.
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/
    Wiesz, tryb tekstowy w Linuksie ma się tak do DOSu
    jak F-117A do paralotni. (c) Dawid Kuroczko

  • 30. Data: 2010-05-06 12:25:31
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Kamil Jońca pisze:
> [...]
    > Nie rozmawiamy o tym, czy "słabo orientującemu się użytkownikowi" należy
    > polecać zapisywanie haseł (nb. tu odpowiedź też nie jest taka oczywista)

    zgoda.
    Btw. w jednym z lokalnych banków na formularzu logowania system blokuje
    javascriptem możliwość wklejenia danych. Jako że loginu akurat nie
    pamiętam - trzymie je w keepasie, to muszę sobie wyłączać javascript na
    czas wklejenia.
    Takie ograniczenie wg. mnie też jest bez sensu.

    Krzysiek
    www.cashbook.pl