  • 1. Data: 2008-09-23 17:31:20
    Temat: onlinewe systemy operacyjne
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console20>

    Witam. Dawno mnie tu nie było i być może komuś nie odpowiedziałem. :)
    Jeśli tak jest -- przepraszam. Oczywiście jestem gotów na powroty
    do tej przeszłości (choć niemiecki papież przestrzega przed
    gloryfikowaniem przeszłości -- ciekawe, co lub kogo on ma na
    swej myśli, gdy mówi o tej przeszłości gloryfikowanej) i udzielanie
    odpowiedzi. :)

    A teraz do rzeczy.

    Widows króluje, Linux też, ze sto tysięcy innych systemów operacyjnych
    także miewa się dobrze, a niektóre z nich są nawet systemami operacyjnymi
    z prawdziwego zdarzenia -- ciekawe, kiedy Polank na taki się przerzuci,
    zdradzając Gatesa. ;)

    A czy ktokolwiek z was testował onlinewe systemy? :)

    Jest tego masa. Nie mam dostępu do netu w mieszkaniu a tutaj
    jest mi niewygodnie (nie dlatego, że przyzwyczaiłem się do
    pisania z podłogi, ale jakoś tak) więc nie chce się mi ani
    pisać, ani tym bardziej sprawdzać tych nowinek. :)

    Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie -- niech da znać. :)

    Te systemy to między innymi:

    eyeos.org.en
    g.ho.st
    desktopowo.com
    www.glidedigital.com (właśnie zamierzam testować)
    www.ajaxwindow.com (może coś tu nie tak -- adres
    z czasopisma, które czytałem ze
    dwa tygodnie w ,,czytelni'', czyli w jakimś Empiku)
    www.jooce.com

    Co daje taki system online -- chyba wiadomo. :)
    (stałe środowisko niezależne od złomu/sprzętu/komputera
    i miejsca oraz trochę ;) miejsca/gigabajtów na dyskach)

    Czy te rozwiązania są bezpieczne, czy warto z nich korzystać,
    czy jedno hasło zastąpi masę innych i umożliwi korzystanie
    z netu gdziekolwiek bez obawy o wyłudzenie danych i zmiany
    środowiska?...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2008-09-23 18:54:13
    Temat: Re: onlinewe systemy operacyjne
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > czy jedno hasło zastąpi masę innych i umożliwi korzystanie
    > z netu gdziekolwiek bez obawy o wyłudzenie danych i zmiany
    > środowiska?...

    Nie.

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    Projektowanie i realizacja witryn WWW

  • 3. Data: 2008-09-23 20:18:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console20>

    "Mateusz Papiernik" gbbef7$s8u$...@n...news.neostrada.pl

    > Nie.

    Gadatliwością nie grzeszysz. ;) Czyżeś z Lakonii? ;)

    A słów kilka można otrzymać? Ktoś zauważył, że nie ma https.
    Co jeszcze w tych systemach jest złego?

    Aby było jasne -- to dopiero początki.

    I może nie najszczęśliwsze systemy. Ponoć niektóre są nieźle
    rozbudowane i mogą śmiało konkurować ze zwykłymi systemami
    operacyjnymi. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2008-09-23 22:01:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console20>
    writes:

> [...]
    > pisania z podłogi, ale jakoś tak) więc nie chce się mi ani
    > pisać, ani tym bardziej sprawdzać tych nowinek. :)

    A co to za pomieszczenie? Takie oznaczajace koniec trasy wyscigu?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2008-09-24 10:09:25
    Od: "LadyRoot" <l...@a...pl>

    (...)

    1. NTG
    2. To, co podajesz, to żadna rewelacja. To zwykły dostęp terminalowy do
    systemów (a to, do jakich, to już wszystko jedno - czy to Windows, czy
    linux, czy jakieś webowe kompilacje). Żadna rewelacja.
    3. Bezpieczeństwo - zależy od dostawcy. Przypuszczam, że większość to
    wirtualne maszyny, a więc wszystko ląduje w jakimś rozrastającym się pliku
    na serwerze. Taki plik dla każdego usera jest przechowywany oraz zapewne
    "backupowany" i "snapshotowany" (przepraszam za żargon). Bezpieczeństwo
    zależy zatem od profesjonalizmu firmy dostarczającej rozwiązanie.
    4. Użyteczność - po pierwsze, i tak musisz mieć komputer z systemem mogącym
    pociągnąć i przetworzyć duże ilości danych. Przy połączeniu web-owym do
    terminalu przeglądarki zżerają kilkadziesiąt do kulkuset megabajtów danych
    (!!!) - w zależności od systemu i przeglądarki. A do tego moc obliczeniowa
    ipamięć w zapasie. No i najważniejsze - szybkie łącze. Na neostradzie 2 mega
    nie wszystko działa tak, jak chcemy - zaczyna się zmniejszanie ilości
    szczegółów zrzutu ekranu itd. Nie mówiąc np. o uploadowaniu zdjęć z aparatu
    czy filmu z wycieczki.

    IMHO daleka przyszłość do masowego zastosowania.

    --
    LadyRoot

    -----------------------------------
    The future is not what it used to be.

  • 6. Data: 2008-09-24 12:15:56
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    > Gadatliwością nie grzeszysz. ;) Czyżeś z Lakonii? ;)

    Skad wiedziales? ;-)

    > A słów kilka można otrzymać? Ktoś zauważył, że nie ma https.
    > Co jeszcze w tych systemach jest złego?

    Jesli mowimy o bezpieczenstwie, nie mozna polegac na niczym co jest
    uruchomione na cudzym komputerze. Brak https to jedno - latwo snifferem
    przechwycic istotne dane. Drugie to najprostszy keylogger zainstalowany
    na systemie, w ktorym uruchamiasz przegladarke z tym "systemem" - przed
    ktorym nie uratuje Cie nic.

    Te miejsca w sieci to rzecz fajna i czestokroc przydatna - ale jako
    iluzja zwiekszenia bezpieczenstwa, IMHO znikoma.

  • 7. Data: 2008-09-24 20:55:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mateusz Papiernik" gbdb4q$oiv$...@a...news.neostrada.pl

    > Skad wiedziales? ;-)

    Z internetu. ;)

    > Jesli mowimy o bezpieczenstwie, nie mozna polegac na niczym co jest uruchomione na
    cudzym komputerze. Brak https to jedno - latwo
    > snifferem

    Mam nadzieję, że są i takie na https. :)

    > przechwycic istotne dane. Drugie to najprostszy keylogger zainstalowany na
    systemie, w ktorym uruchamiasz przegladarke z tym
    > "systemem" - przed ktorym nie uratuje Cie nic.

    Niby tak. Ale w takim razie i bankom nie można zaufać.

    > Te miejsca w sieci to rzecz fajna i czestokroc przydatna - ale jako iluzja
    zwiekszenia bezpieczenstwa, IMHO znikoma.

    Zwiększa bezpieczeństwo względem tego [nie]bezpieczeństwa które
    jest wówczas, gdy korzystamy z zupełnie obcego komputera.
    (na przykład w podróży)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2008-09-24 21:03:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@m...localdomain

    > A co to za pomieszczenie? Takie oznaczajace koniec trasy wyscigu?

    Mam dwa mieszkania. W jednym (w którym mieszkam od wiosny 2001 roku)
    nie mam nadmiaru ;) mebli. Kilka lat (do jesieni 2006 roku) pisałem
    z podłogi; od jesieni 2006 roku mam stolik mikro (z trudem mieści
    się tam monitor z ubiegłego tysiąclecia i klawiatura z myszą XXI
    wieku -- bezprzewodowe, ówczesne hity radiowe) a od końca 2006 roku
    nawet mam fotel przy tym stoliku. :)

    Od 12 sierpnia br. mam notebook i piszę już w lepszych warunkach.
    A od 11 godziny 13 sierpnia br. nie mam już tam internetu.

    Tak wygląda moje mieszkanie ,,zasadnicze''.

    A tutaj (skąd pisałem wiadomy post) jest trochę mebli i od kilku
    miesięcy nawet internet, ale czyje się tu nieswojo.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2008-09-28 19:40:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "LadyRoot" gbd3nk$5fs$...@a...news.neostrada.pl

    > 2. To, co podajesz, to żadna rewelacja. To zwykły dostęp terminalowy do systemów (a
    to, do jakich, to już wszystko jedno - czy to
    > Windows, czy linux, czy jakieś webowe kompilacje). Żadna rewelacja.

    Może i żadna. W końcu wszystko gdzieś zetknie się z Windows
    czy Linuksem, ale to chyba nie powód do tego, aby twierdzić,
    iż te systemy to terminalowy dostęp do W czy L.

    A może mylę się. Nie testowałem jeszcze tego. Czytałem jedynie
    opinie innych. I to ze 2 miesiące temu. W jakimś Empiku -- nie
    stać mnie na kupowanie czasopism.

> [...]

    > terminalu przeglądarki zżerają kilkadziesiąt do kulkuset megabajtów danych

    na sekundę?

    > (!!!) - w zależności od systemu i przeglądarki. A do tego moc obliczeniowa ipamięć
    w zapasie.

    Bez przesady.

> [...]
    > Nie mówiąc np. o uploadowaniu zdjęć z aparatu czy filmu z wycieczki.

    OK. Upload zdjęć (kilkadziesiąt mega na fotkę) jest teraz absurdem,
    ale tu (w bankach) chyba nie potrzeba czegoś takiego robić.

    > IMHO daleka przyszłość do masowego zastosowania.

    A ja jestem dobrej myśli. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'