  • 1. Data: 2008-09-23 12:44:34
    Temat: Wydruk salda z bankomatu przy transakcji
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    sadze, ze powinno rowniez byc to opcjonalne, z mozliwosci apodobnego
    zablokowania przez serwis internetowy konta, jak ustawianie limitow
    transakcyjnych w coraz wiekszej ilosci bankow.

    W przypadku zeskanowania karty, zlodziej korzystajac z bankomatu
    dajacego informacje o dostepnych srodkach okradzionego i robiac
    pierwsza transakcje na nieduza kwote, moze uzyskac z wydruku do niej
    dokladne informacje o mozliwych do oproznienia dostepnych srodkach.

    Podobnie uzyskiwanie informacji o dostepncych srodkach poprzez
    logowanie sie do bankomatu - rowniez powinno byc opcjonalnie blokowane.

  • 2. Data: 2008-09-23 12:53:05
    Temat: Re: Wydruk salda z bankomatu przy transakcji
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

> [...]
    > pierwsza transakcje na nieduza kwote, moze uzyskac z wydruku do niej
    > dokladne informacje o mozliwych do oproznienia dostepnych srodkach.

    Generalnie nie widze tego jako istotnego utrudnienia. Zlodziej moze metod
    "prób i bledów" i tak usunac z rachunku powiazanego z karta cale dostepne
    saldo.

    Próbujemy zrobic transakcje na 3000 - nie przechodzi, to próbujemy na 2000,
    przeszla, pozostalo do podjecia nie wiecej niz 1000 zl. próbujemy na 500...
    itd.

    Ilosc nieudanych prób nie jest w zaden sposób limitowana.

    marekz

  • 3. Data: 2008-09-23 18:23:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console20>

    "MarekZ" gbanpb$55l$...@s...cyf-kr.edu.pl

> [...]
    przeszla, pozostalo do podjecia nie wiecej niz 1000
    > zl. próbujemy na 500... itd.

    > Ilosc nieudanych prób nie jest w zaden sposób limitowana.

    Liczba -- nie ilosc, lecz liczba.

    Chyba nalezy podac jakas kwote, pózniej dzielic ja (gdy jest za
    duza) przez dwa lub mnozyc (gdy dostatecznie mala) przez dwa. :)
    2^10 to az 1024 :) Mozna zaczac na przyklad od 5 tysiecy. :)

    5000 2500 1200 600 300 150 70 -- raptem siedem prób, gdy na karcie nic nie ma
    5000 10000 20000 40000 -- i az ;) 4 dla 75 tysiecy

    Moze warto zaczac od kwoty nizszej. :)

    -=-

    Ja metoda prób i bledów ustalilem sie wreszcie pelnomocnikiem cudzych rachunków. :)
    Mbank zazyczyl sobie 15 zlotych za przyslanie kopii umowy z dobrym podpisem. :)
    Najpierw umowy podpisane byly zle, pózniej dwie parafka, dwie nazwiskiem i dwie
    imieniem oraz nazwiskiem. Po jakims czasie mBank doczepil mi dwa konta i poprosil
    o poprawne podpisy w pozostalych umowach. Oczywiscie te pozostale umowy
    otrzymaly podpisy takie same, jak dwie, które przeszly. :) Obawialem sie jednak,
    ze rachunek biznesowy :) (otwierany niezaleznie od innych) mógl byc podpisany
    inaczej. Wówczas mialbym jeszcze jedno podejscie. :) (bo dwa juz zaliczylem
    a trzeciej opcji podpisu nie bylo)

    Ciekawe, co by bylo, gdyby tak trafiac w zupelnie obce rachunki. ;)
    (na ile prób bank by zezwolil)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2008-09-27 22:12:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" gbbc76$hoi$...@i...gazeta.pl

    > inaczej. Wówczas mialbym jeszcze jedno podejscie. :) (bo dwa juz zaliczylem
    > a trzeciej opcji podpisu nie bylo)

    ...czwartej... Zawsze miałem kłopoty z rachunkami....
    Zazwyczaj do 16 liczyłem w miarę ;) poprawnie...

    No i dzielić w pamięci umiałem -- zwłaszcza dwucyfrowe n/n+1;
    na przykład 12/13 z dowolną dokładnością, choć kolejne cyfry
    trzeba było zapisywać, bo rzec jasna ich nie pamiętałem,
    a jedynie mozolnie wyliczałem...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'