  • 1. Data: 2008-09-23 16:06:22
    Temat: mbank zestawienie operacji
    Od: huri_khan <e...@w...pl>

    Witam

    Wspólnie z żoną mamy konto w mbanku.
    Razem podpisywaliśmy umowę ale żona została wpisana jako pierwszy
    współwłaściciel. Ja logując się na swój login i robiąc zestawienie
    operacji otrzymuję wydruk gdzie widnieją dane żony, nie mam możliwości
    żeby zrobić zestawienie gdzie będą widniały moje dane (chodzi tylko o
    imię i nazwisko). Dzwoniłem na infolinię w piątek gdzie dostałem
    informację że "technicy" sie tym zajmą i oddzwonią. Dzwonię dzisiaj i
    dowiaduję się że tak jest i zgłoszenie zamknięte i nawet nikt nie raczył
    zadzwonić że się nie da. Poprosiłem żeby w takim razie żeby pokazywały
    się dane obydwu współwłaścicieli na zestawieniach - też się nie da.
    Więc żona logując się na siebie robi zestawienie ze swoimi danymi a ja
    logując się na siebie mam zestawienie z danymi żony i wg mbanku tak musi
    być.
    Za zrobienie zestawienia z moimi danym według moich założeń mbank każe
    sobie płacić 50 zł, natomiast żona sama może takie zestawienie zrobić,
    bo ma możliwości i nie musi płacić.
    Czy mbank mogę jakoś zmusić żebym miał taką samą funkcjonalność jak żona.

    --
    [Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 2. Data: 2008-09-23 23:16:46
    Temat: Re: mbank zestawienie operacji
    Od: "Grzegorz Mazur" <n...@g...ihateunwantedmail.cjb.net>

    huri_khan (e...@w...pl) wrote in news:gbb476$o4$1@news.onet.pl:
> [...]
    > ma możliwości i nie musi płacić.
    > Czy mbank mogę jakoś zmusić żebym miał taką samą funkcjonalność jak żona.

    Nie możesz. Taka funkcjonalność systemu - przy wszelkich wydrukach z
    kontekstu rachunku, podawane są domyślnie dane pierwszego właściciela
    rachunku. Można to zmienić w systemie, ale na ogół robi się to w konkretnych
    przypadkach (wymaga grzebania w sofcie).

    Z drugiej strony - Twoja żona zrobi sobie za darmo takie zestawienie, ale
    nie będzie ono za wiele warte dla kogokolwiek (czyt. dla jakiejkolwiek
    instytucji zainteresowanej ruchami na rachunku). A za takie z pieczątką
    zapłaci dokładnie tyle samo, co Ty (równouprawnienie w końcu jest). Jeśli
    więc potrzebujesz zestawienia operacji dla jakiegoś "nieoficjalnego" celu,
    to posłuż się tym z danymi żony i wytłumacz, że to rachunek wspólny. Po
    oficjalny papier musisz się jednak zgłosić do Banku.

    Pozdrawiam.

    --
    GIT d++ s:+ a->? c++$ U P L+ !E W+ N++ o? K? w O---- M-- V- PS+ PE+++ Y+
    PGP t+@ 5- X- !R tv+ b++ DI+++ D+ G+ e+++ h--- y?

  • 3. Data: 2008-09-24 06:47:42
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Z drugiej strony - Twoja żona zrobi sobie za darmo takie zestawienie, ale
    > nie będzie ono za wiele warte dla kogokolwiek (czyt. dla jakiejkolwiek
    > instytucji zainteresowanej ruchami na rachunku).

    dlaczego nie jest nic warte? jest na nim stosowna adnotacja, że to wydruk
    bankowy i nie wymaga
    podpisu ani stempla, posługiwałem się mBankowymi wydrukami w wielu
    sytuacjach i były one
    honorowane...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2008-09-24 12:01:55
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Grzegorz Mazur wrote:

> [...]
    > "nieoficjalnego" celu, to posłuż się tym z danymi żony i wytłumacz, że
    > to rachunek wspólny. Po oficjalny papier musisz się jednak zgłosić do

    A moze wystarczy jakas kopia umowy o rachunek wspolny? Przeciez bedzie
    mial wtedy numer rachunku + dane WSZYSTKICH WSPOLWLASCICIELI.

    Tylko po co ujawniac taka umowa oraz czy ktos oficjalny to zaakceptuje.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 5. Data: 2008-09-24 14:34:08
    Od: huri_khan <e...@w...pl>

    Grzegorz Mazur pisze:

> [...]
    > rachunku. Można to zmienić w systemie, ale na ogół robi się to w
    > konkretnych przypadkach (wymaga grzebania w sofcie).

    Czyli jednak można, wiadomo że jakiś programista dał ciała.

    > Z drugiej strony - Twoja żona zrobi sobie za darmo takie zestawienie,
    > ale nie będzie ono za wiele warte dla kogokolwiek (czyt. dla
    > jakiejkolwiek instytucji zainteresowanej ruchami na rachunku).

    Ale jeżeli np. chcesz wziąć telefon to operator chce albo zaświadczenia
    o zatrudnieniu albo np. zapłaconych rachunków i tutaj wystarcza mi
    wydruk z konta.

    Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem:
    Żona zrezygnuje z rachunku a na drugi dzień znowu ją dopiszę jako
    współwłaściciela. Czy będzie się to wiązać z opłatami ?

  • 6. Data: 2008-09-24 14:54:51
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Żona zrezygnuje z rachunku a na drugi dzień znowu ją dopiszę jako
    > współwłaściciela. Czy będzie się to wiązać z opłatami ?

    Na drugi dzień???
    Samo 'usuwanie żony' potrwa od 2 tygodni (jeśli jesteś w czepku urodzony)
    do kilku miesięcy.

  • 7. Data: 2008-09-24 15:13:04
    Od: huri_khan <e...@w...pl>

    S.T. pisze:

    > Na drugi dzień???
    > Samo 'usuwanie żony' potrwa od 2 tygodni (jeśli jesteś w czepku urodzony)
    > do kilku miesięcy.

    W regulaminie są terminy takich operacji ?

  • 8. Data: 2008-09-24 15:48:17
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    huri_khan pisze:

    > Czyli jednak można, wiadomo że jakiś programista dał ciała.

    Nie "programista" tylko ktoś kto tak, a nie inaczej kazał to napisać.
    To tak gwoli ścisłości.

    KJ

  • 9. Data: 2008-09-24 15:57:21
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    huri_khan wrote:

    > W regulaminie są terminy takich operacji ?

    W regulaminach jest wiele terminow, ale nie ma kar za ich
    nieprzestrzeganie. Poza tym nawet jesli wytoczysz sprawe sadowa to TY
    musisz udowodnic swoje straty.

    A akurat mbank jest znanyz dluuuugich terminow.

  • 10. Data: 2008-09-24 16:06:58
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Kamil Jońca wrote:

    > Nie "programista" tylko ktoś kto tak, a nie inaczej kazał to napisać.
    > To tak gwoli ścisłości.

    czyli albo projektant (lub architekt czy ktos inne - jak by go nie
    nazwac) - albo klient -- dajac takie a nie inne zamowienie i jego wytyczne.

    Nasza firma robi oprogramowanie dla firm telekomunikacyjnych - i np od
    razu widac ze pewna funkcjonalnosc bedzie potrzebna (np kwestia roznej
    wspolpracy urzadzen, traktowania wyjatkow i bledow - kwestia naszego
    doswiadczenia przy podobnych projektach) - klient jednak odrzuca to -
    twierdzac ze ma to dzialac inaczej. Nastepnie po pewnym czasie wraca i
    moiw ze jednak ta funkcjonalnosc jest potrzebna. I co takiemu zrobic?
    Dokladamy wtedy pearson week -i i robimy - lacznie z powtarzaniem testow
    jeszcze raz itd. Dla klienta dodatkowy koszt, a dla nas dodatkowa praca.

    Mysle ze w tym przypadku spierniczyl to albo projektant (nie przewidzial
    takiej funkcjonalnosci) albo wlasnie klient (bo chcial tylko tak , a nie
    inaczej)