  • 91. Data: 2011-12-29 22:43:18
    Temat: Re: o kupowaniu i sprzedawaniu złota
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2011-12-28_13:46

    > więc pokaż mi przepis opodatkowujący "belką" sprzedaż rzeczy
    > komukolwiek.

    Na jakiej zasadzie domagasz się, abym to zrobił, skoro nigdy tego
    nie twierdziłem ? Robisz to już drugi raz, więc nie jest to przypadek.

    witrak()

  • 92. Data: 2011-12-30 08:54:56
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "witrak()" <w...@h...com> wrote in message
    > george <g...@v...pl> wrote on 2011-12-29_18:29
    > W ilościach "nieinwestycyjnych" - na pewno nie podlega.
    >
    > witrak()

    hmm, tzn ?
    nie znalazłem w ustawie definicji "ilosci nieinwestycyjnej".

    george

  • 93. Data: 2011-12-30 08:54:59
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 29 Gru, 23:41, "witrak()" <w...@h...com> wrote:
    > george <g...@v...pl> wrote on 2011-12-29_18:29> Ustalmy:  dla Ciebie handel
    monetą Orzeł Bielik z NBP podlega belce ?

    > W ilościach "nieinwestycyjnych" - na pewno nie podlega.

    W ilościach inwestycyjnych również nie podlega, bo to jest rzecz.

  • 94. Data: 2011-12-30 09:28:05
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 29 Dec 2011 23:41:08 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

    >george <g...@v...pl> wrote on 2011-12-29_18:29
    >W ilościach "nieinwestycyjnych" - na pewno nie podlega.

    Zatem teraz powiedz: od jakiej masy złota czy ilości sztuk zaczyna
    podlegać?

  • 95. Data: 2011-12-30 09:33:11
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 29 Dec 2011 23:43:18 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

    >Na jakiej zasadzie domagasz się, abym to zrobił, skoro nigdy tego
    >nie twierdziłem ? Robisz to już drugi raz, więc nie jest to przypadek.

    Dobrze, więc zadam pytanie inaczej: w jaki sposób przeniesienie
    własności złotych monet czy sztabek (bo o tym dyskutujemy) miałoby być
    lub nie być sprzedażą rzeczy w zależności od tego, kto jest stroną
    umowy?

    Tak, nie napisałeś, że "sprzedaż rzeczy podlega belce", ale napisałeś
    "[handel monetą Orzeł Bielik z NBP] w ilościach "nieinwestycyjnych" -
    na pewno nie podlega [belce]".
    Jeśli zatem _nie_ twierdzisz, że sprzedaż rzeczy podlega belce, to
    dlaczego dodałeś to "w ilościach nieinwestyctyjnych"?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 96. Data: 2011-12-30 09:40:20
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 29 Dec 2011 23:42:41 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

    >Nic. Ale dlaczego mnie o to pytasz, skoro ja nic takiego nie
    >twierdziłem ? Sądzisz, że ktoś trzeci da się zasugerować ? Wątpię...

    stwierdziłeś, że upraszczam, więc staram się dociec gdzie (zbytnio)
    uprościłem kwestię nabycia i sprzedaży złota.

    >Natomiast uproszczenie, które wprowadzasz polega na tym, że zakup
    >kilku(nastu) uncji to niekoniecznie to samo co zakup kilku(nastu)
    >kilogramów, a dla ciebie to "zakup złota" i tyle. I z tego, że to

    ależ oczywiście, że to to samo.
    A Ty jesteś wykazać - najlepiej na podstawie przepisów podatkowych, bo
    o tym ten (pod)wątek - że inne przepisy są dla uncji, a inne dla
    kilogramów?

    >zakup/sprzedaż złota wyprowadzasz dalsze wnioski, które uważasz za
    >bezwzględnie słuszne, bo przecież "zakup złota to zakup złota".

    no cóż, skoro dla Ciebie zakup zota, to nie zakup złota, to chyba
    jednak pomęczę Cię o dalsze wyjaśnienia Twojego - dla mnie niepojętego
    - toku rozumowania.

    >niestety. Czy jak o kimś nie można powiedzieć, że jest złodziejem,
    >to znaczy, że jest uczciwy? Jak ktoś nie jest blondynem to musi
    >być brunetem?

    może jednak pozostańmy przy złocie, chyba, że widzisz tu gdzieś
    analogię (może tylko - dla bezpieczeństwa - pomińmy podobieństwo
    złodziejstwa do działań ministerstwa finansów :-)?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 97. Data: 2011-12-30 09:41:52
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 29 Dec 2011 17:31:54 +0100, sqlwiel <j...@g...com>
    wrote:

    >Kluczowe pytanie: czy bank zapłacił Belkę?

    to dość ciekawie postawione pytanie biorąc pod uwagę, kto jest szefem
    NBP :-)

  • 98. Data: 2011-12-30 10:02:41
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> writes:

    > Zatem teraz powiedz: od jakiej masy złota czy ilości sztuk zaczyna
    > podlegać?

    I to jest właśnie kwestia do uznania urzędnika.
    KJ

  • 99. Data: 2011-12-30 10:04:46
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) writes:

    > I to jest właśnie kwestia do uznania urzędnika.
    > KJ
    Wró podpiąłem się nie pod tą gałąź co trzeba. Pod belkę nie będzie
    podlegać, natomiast przy regularnym/intensywnym/dużym obrocie może być
    uznane za np. działalność gospodarczą metalami szlachetnymi.

    NIe pytaj mnie ile to jest bo nie wiem.

    KJ

    --
    Gdyby ktoś miał zbędny Toshiba G450 - to chętnie przejmę ;)

  • 100. Data: 2011-12-30 10:14:37
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Clegan <c...@g...com> wrote on 2011-12-30_9:54
    monetą Orzeł Bielik z NBP podlega belce ?

    > W ilościach inwestycyjnych również nie podlega, bo to jest rzecz.

    To jest Twoja opinia, dla której zapewne masz uzasadnienie, jako
    prawnik, specjalista od prawa podatkowego :-)

    Ja na ten temat się nie wypowiadałem.

    witrak()