  • 181. Data: 2004-06-18 08:46:26
    Temat: Re: nieprawidlowe nazwisko - final
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Glenn, po lekturze tego wątku mam do Ciebie prośbę:
    > miej litość nad gorszą połową ludzkości
    > i wybierz staropanieństwo ;-PPP
    > Ewentualnie załóż sobie męski harem,
    > bo jeden chłop z Tobą na pewno długo nie zdzierży ;-(((

    Stasiu - staram się unikać wycieczek osobistych i odniesień do płci
    współdyskutantów, bo to ani grzeczne ani mądre. Widzę jednak, że nie umiałeś
    sie powstrzymać - szkoda, bo miałam lepsze zdanie o Tobie :-((((

  • 182. Data: 2004-06-18 09:11:34
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Stasiu - staram się unikać wycieczek osobistych i odniesień do płci
    > współdyskutantów, bo to ani grzeczne ani mądre. Widzę jednak, że nie umiałeś
    > sie powstrzymać - szkoda, bo miałam lepsze zdanie o Tobie :-((((

    Widzisz, ja też się staram,
    ale po ponad pięśdziesięciu Twoich postach,
    gdzie czytam wkoło Macieju (Maciej, wybacz;-))
    to samo zdanie, jednak mnie zmogło i nie wytrzymałem.
    Skoro nie trafiają do Ciebie żadne bardziej bądź mniej racjonalne argumenty
    to może trafią choć te niegrzeczne i głupie?

    Załóżmy (dla świętego spokoju;-P), że jednak masz rację.
    Więc co dalej?
    Ma zaskarżyć bank do sądu o straty moralne?
    Bo tej karty z umlautem nie dostanie,
    chyba, że zmieni ją na DC (jak spełnia warunki)
    Masz jakąś konstruktywną propozycję?

  • 183. Data: 2004-06-18 09:18:41
    Od: MiKo <m...@n...pl>

    Glenn wrote:

    > maja

    > A co Go to obchodzi, jak mają to zrobić? Jeżeli któs ma nazwisko z umlautem,
    > to takie ma być na umowie i kartach. "Możliwości" techniczne nie mają tu
    > nic do rzeczy.

    Powiedz to Chinczykom mieszkajacym w Polsce ;)

    Miko

  • 184. Data: 2004-06-18 09:19:01
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 17 Jun 2004 17:27:40 +0200, Glenn napisał(a):

    > Co za różnica? Jeżeli w rubryczkę "dane do umieszczenia na karcie" wpisałam
    > np. GENOWEFA ŁĄKA, na karcie ma być GENOWEFA ŁĄKA, a nie GENOWEFA LAKA. Z
    > resztą to jest różnie w różnych bankach.

    A jak sobie tam namalujesz kwiatek to zażądasz żeby to się pojawiło zamiast
    imienia i nazwiska? A jak wpiszesz chińskie nazwisko?

    Generalnie - bez sensu ta dyskusja. Nie ma przymusu brania karty w banku,
    w którym nie ma możliwości technicznych wprowadzenia umlautów.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 185. Data: 2004-06-18 09:22:50
    Od: MiKo <m...@n...pl>

    Glenn wrote:

    > To że Ty "nie płaczesz" nie oznacza, że ktoś nie ma prawa do tego, aby bank
    > poprawnie zapisał nazwisko na karcie. Zwłaszcza, że zmiana nazwiska
    > dokonywana jest jednostronnie i bez żadnej podstawy prawnej. Możliwości
    > "techniczne" banków mam w "głębokim" poważaniu.

    Ja tez mialem karte w zagranicznym banku, i literki polskie w imieniu i
    nazwsku byly "polskawe". Dla mnie bylo to naturalne, ze musze sie
    dostosowac do lokalnych :zwyczajow". W Anglii tez jezdzilbym lewa strona.
    Twoj postulat oznacza tyle, ze kazdy bank i kazda organizacja platnicza
    musi miec mozliwosc umieszczanie na kazdej karcie i w kazdym pismie
    dowolnej litery z dowolnego alfabetu na swiecie.
    Technicznie wykonalne, ale chyba nie chcialabys placic za taka usluge.
    Najlepszy dowod na to, ze nikt nie chce placic, jest fakt ze tej uslugi
    nie ma.

    Miko

  • 186. Data: 2004-06-18 09:25:45
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Skoro nie trafiają do Ciebie żadne bardziej bądź mniej racjonalne
    argumenty
    > to może trafią choć te niegrzeczne i głupie?

    Pojawienie się "argumentów niegrzecznych i głupich" powoduje, że z daną
    osobą po prostu nie rozmawiam dalej. Szkoda, że to Ty - nie spodziewałam się
    tego, ale errare humanum est więc przyjmuję do wiadomości własny błąd w
    ocenie.

> [...]
    > Ma zaskarżyć bank do sądu o straty moralne?
    > Bo tej karty z umlautem nie dostanie,
    > chyba, że zmieni ją na DC (jak spełnia warunki)

    Nie wszystko co nie jest w porządku da się zaskarżyć do sądu i chyba o tym
    wiesz. Nie rozumiem dlaczego wykazuje się takie zrozumienie dla mozliwości
    technicznych banku, a tego zrozumienia nie chce się wykazać dla osoby, która
    nie ma ochoty zmieniac nazwiska. Ja kończę, bo nie mam ochoty ciągnąć dalej
    dyskusji, która jak widać przeradza się w pyskówkę.

  • 187. Data: 2004-06-18 09:29:17
    Od: MiKo <m...@n...pl>

    Glenn wrote:

    > nie

    > Nie piszę o KK, tylko o kredycie w ogóle. Chyba rozróżniasz kredyt od KK
    > ;-))) ?

    > A niby dlaczego? Kredyt zaciągnął ŁĄKA, a bank ściga LAKA. Nie widzisz
    > różnicy?

    Nieprawda, bank sciga osobe z ktora podpisal umowe. Nawet jesli ta osoba
    w miedzyczasie zmieni nazwisko (bo np. wyjdzie za maz), to i tak musi
    oddac te pieniadze. Osobe mozna zidentyfikowac m.in. po nazwisku,
    peselu, adresie zameldowania/zamieszkania, podpisie, imionach rodzicow,
    miejscu i dacie urodzenia, itp. Zmiana jednego z tych parametrow (pesel,
    adres, nazwisko) nie zwalnia z obowiazku splacenia kredytow, ani nie
    powoduje uniewaznienia innych umow ktorych ta osoba jest strona.

    Miko

  • 188. Data: 2004-06-18 09:50:50
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Glenn <g...@b...pl> wrote:
    > Pojawienie się "argumentów niegrzecznych i głupich" powoduje, że z

    Argumentow powiadasz ;)

    nazwiska. Ja kończę,
    > bo nie mam ochoty ciągnąć dalej dyskusji, która jak widać przeradza
    > się w pyskówkę.

    wreszcie :)

    http://www.PRnews.pl

  • 189. Data: 2004-06-18 09:52:24
    Od: MiKo <m...@n...pl>

    Glenn wrote:

    > Skoro Polska wydała obywatelowi dokumenty potwierdzające, że nazywa się
    > ŁĄKA, to dlaczego bank zmienia mu nazwisko na LAKA. Może to wyjaśnisz?

    Nie zmienia nazwiska. Gość dalej nazywa sie Łąka, a ma w portfelu karte
    banku w ciagiem znakow Laka, ktory to ciag znakow *pomaga*
    zidentyfikowac osobie odpowiednio przeszkolonej (pracownik banku,
    sprzedawca) osobe uprawniona do korzystania z tej karty.

    Jesli mam w dowodzie wpisany wzrost "wysoki", a moim zdaniem mam
    "sredni", to czy to oznacza ze UM zmienil moj wzrost?
    A co z kolorem oczu? wlosow? co ze znakami szczegolnymi? Jesli w
    dowodzie mam "nie ma" a mam jakies znaki szczegolne, czy UM usunal moje
    znaki szczegolne?

    Miko

  • 190. Data: 2004-06-18 09:55:50
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > wreszcie :)

    Chamstwem można wszystkie dyskusje skończyć jak widać.