  • 1. Data: 2009-01-21 16:26:37
    Temat: mstop.pl
    Od: scream <n...@p...pl>

    http://mstop.pl/

    (...) nie rozumiemy dlaczego bankozaurus traktuje te umowy jednostronnie,
    robiąc sobie na grupie klientów dojną krowę. (...)

    Jakie jest wasze zdanie? W sumie jakby nie bylo, glownym celem banku jest
    przynosić zysk, więc można by spytać - o co ta pretensja...?

    --
    best regards,
    scream

  • 2. Data: 2009-01-21 17:19:15
    Temat: Re: mstop.pl
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 21 Sty, 17:26, scream <n...@p...pl> wrote:
> [...]
    > best regards,
    > scream
    > Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

    Może są jednak pewne granice w treści i formie co do osiągania tego
    zysku. Rosja carska o tym zapomniała. A potem był 1917...

  • 3. Data: 2009-01-21 18:05:13
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    >
    > Jakie jest wasze zdanie? W sumie jakby nie bylo, glownym celem banku jest
    > przynosić zysk, więc można by spytać - o co ta pretensja...?

    Mnie się ten pomysł bardzo podoba. Ciekawe czy przyniesie to jakiekolwiek
    efekty.

    marekz

  • 4. Data: 2009-01-21 19:37:23
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MarekZ wrote:

    > Mnie się ten pomysł bardzo podoba. Ciekawe czy przyniesie to
    > jakiekolwiek efekty.

    A ja dla odmiany uważam, że to pieniacze... Narzekają, że płacą za duże
    odsetki i JEDNOCZEŚNIE twierdzą, że gdyby refinansowali kredyt, to
    płaciliby tyle samo (cyt. "proponowane warunki nie różnią się prawie
    niczym od aktualnej oferty"). No to do cholery w czym rzekomo taki zły
    jest ten kredyt, co go teraz mają?

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2009-01-22 09:25:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 21 Jan 2009 20:37:23 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

> [...]
    > płaciliby tyle samo (cyt. "proponowane warunki nie różnią się prawie
    > niczym od aktualnej oferty"). No to do cholery w czym rzekomo taki zły

    Oj, no nie podoba im się, że Bank zarabia tyle, ile może.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 6. Data: 2009-01-22 09:57:27
    Od: z...@j...pl

    On 21 Sty, 20:37, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

> [...]
    > płaciliby tyle samo (cyt. "proponowane warunki nie różnią się prawie
    > niczym od aktualnej oferty"). No to do cholery w czym rzekomo taki zły

    W czym jest zly? Rzekomo?
    W tym, ze brali go 3 lata temu a nie dzisiaj. Splacaja go regularnie
    od 3 lat a traktowani sa jak nowy z ulicy bioracy franki obecnie. W
    tym, ze osoba bioraca kredyt w tym samym czasie, ale na noirmalnych
    zasadach ma caly czas marze w okolicach 1%, a oni maja teraz
    oprocentowanie z ktorego wyliczona marza przekracza 3%
    Zreszta spojrz na wykres na stronie
    http://www.comperia.pl/index/?id=639d79cc857a6c76c27
    23b7e014fccb0
    W tym, ze umowa daje bankowi mozliwosc dowolnego ich dojenia.
    Powyzsze obrazuje, ze jednak ten kredyt jest zly. A czy to wszystko
    jest zgodne z prawem, to juz jest inna sprawa.

  • 7. Data: 2009-01-22 10:51:10
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:gl7thk$gne$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > płaciliby tyle samo (cyt. "proponowane warunki nie różnią się prawie
    > niczym od aktualnej oferty"). No to do cholery w czym rzekomo taki zły

    Tam nie chodzi o refinansowanie, tylko o zmianę umowy w ramach mBanku, na
    taką gdzie oprocentowanie zależy od LIBORu. Nowy klient "z ulicy" dostanie
    marżę jakąś tam, np. 1,8%. Stary klient (obecnie posiadający umowę gdzie
    oprocentowanie zależy od widzimisię banku) dostanie wyższą marżę np. 3%.
    mBank nie zaproponuje mu marży takiej jak nowemu klientowi. Tak to w BRE
    działa.

    Nic to z pieniactwem moim zdaniem wspólnego nie ma. Oby udało się im coś
    osiągnąć. To jest wolny rynek. Jak pójdą za ciosem i znajdzie się bank,
    który zaproponuje dobre warunki przejęcia tych kredytów, BRE albo zmięknie
    albo odczuje to negatywnie.

    Zakładając, że tylko połowa kwoty wpisanej na stronie jest realna, to jest
    już w tym momencie prawie 70 milionów złotych. Kwota nie porażająca ale też
    nie do zaniedbania dla banku wielkości mBanku.

    marekz

  • 8. Data: 2009-01-22 14:54:29
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    z...@j...pl wrote:

    > W czym jest zly? Rzekomo?
    > W tym, ze brali go 3 lata temu a nie dzisiaj.

    Ale dzisiaj jest dzisiaj, a nie trzy lata temu.

> [...]
    23b7e014fccb0
    > W tym, ze umowa daje bankowi mozliwosc dowolnego ich dojenia.

    No właśnie. Podpisali taką umowę, to ją mają. W czym problem?

    > Powyzsze obrazuje, ze jednak ten kredyt jest zly. A czy to wszystko
    > jest zgodne z prawem, to juz jest inna sprawa.

    Podpisali umowę, z której jasno wynikało, że bank może po drodze zmienić
    oprocentowanie. Podpisali także umowę, która daje im prawo przedwczesnej
    spłaty. Te dwa fakty oznaczają, że kredyt ten jest i zawsze będzie
    oprocentowany mniej więcej na poziomie innych kredytów, udzielanych
    przez inne banki w danej chwili. Ten wniosek jest dla mnie oczywisty - i
    każdy kto ma odrobinę oleju w głowie dojdzie do tego samego. Taki poziom
    oprocentowania maksymalizuje zysk banku i zarazem uniemożliwia skuteczne
    refinansowanie w innym banku. A jak ktoś tego nie rozumie, to jest sam
    sobie winien...

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2009-01-22 15:07:33
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 22 Jan 2009 15:54:29 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > Podpisali umowę, z której jasno wynikało, że bank może po drodze zmienić
    > oprocentowanie.

    Bardzo możliwe jednak, że takie klauzule są niezgodne z art. 385(3) pkt
    8, 10 lub 19.
    Faktycznie uzależnienie wysokości oprocentowania wyłącznie od decyzji
    zarządu, bez podania kryteriów, oraz z jawnie wybiórczym stosowaniem się
    do kryteriów w postaci stóp CHF, może być tak traktowane.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 10. Data: 2009-01-22 17:37:48
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > wyłącznie od decyzji zarządu, bez podania kryteriów, oraz z jawnie
    > wybiórczym stosowaniem się do kryteriów w postaci stóp CHF, może być

    Czy konsumentem kontekscie podanych przepisow bedzie kazda osoba
    fizyczna, czy tez strona umowy o kredyt konsumencki wg ustawy o kredycie
    konsumenckim?

    Pozdrawiam
    Wieslaw