  • 1. Data: 2008-08-19 07:21:11
    Temat: [millenium] waluty - sprawa do UOKiK a moze prokuratury?
    Od: michaça <t...@p...pl>

    witam,
    przedwczoraj pobrali mi kase, rate kredytu (w CHF) tj zablokowali - raty place
    17-go kazdego miesiaca. wiec tego samego dnia reszte kasy zapakowalem w lokate.
    jakiez bylo moje zdziwienie gdy okazalo sie ze zrobili mi debet na niecale 5zl -
    zablokowany 18-tego z waznoscia 19-tego - wyglada tak jakby wstecznie
    rekompensowali sobie ostatni wzrsot kursu franka! moje pytania:
    1) czy to normalne i czy tak moga?
    2) czy gdyby frank stanial to by mi oddali kase na konto 18-tego (z raty
    zaplaconej 17-tego)?
    3) o co chodzi w tej tabeli: http://www.millenet.pl/serwis_ekonomiczny/kursy_walu
    t/
    czym sie rozni pieniadz od dewizy i po jakich kursach mnie dymaja na kredycie
    hipotecznym w CHF?

    inne sprawy IMO nadajace sie do UOKiK to dzialanie na moja szkode przez jakies
    ubezpieczenia kredytu ktore tez mi sciagaja co miesiac
    tak w ogole to jak sie sklada skarge do UOKiK? pisemnie i wysyla poleconym?
    czy samemu mozna to napisac czy trzeba sie konsultowac z prawnikami?
    pozdro.
    m.

  • 2. Data: 2008-08-19 07:51:44
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > 5zl - zablokowany 18-tego z waznoscia 19-tego - wyglada tak jakby
    > wstecznie rekompensowali sobie ostatni wzrsot kursu franka! moje pytania:

    1. rata powinna zostac pobrana po kursie z 18-go, bo 17. to byla niedziela,
    2. nie masz harmonogramu splat? powinny tam byc podane dni, w których
    splacasz raty (z uwzglednieniem dni wolnych),
    3. nie zaplaciles raty 17-go tylko 18-go i kurs z tego dnia jest wlasciwy,
    4. tabela kursów dla pieniedzy dotyczy gotówki, natomiast kursy dewiz sa
    brane do transakcji bezgotówkowych (np. splata raty bezposrednio z konta),
    5. IMHO wszystko jest ok, poza tym w dni wolne banki nie ustalaja "nowych"
    tabel kursów - obowiazuja te z ostatniego dnia roboczego

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-08-19 07:58:08
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > przedwczoraj pobrali mi kase, rate kredytu (w CHF) tj zablokowali -
    > raty place 17-go kazdego miesiaca.

    Nie kazdego, bo tylko gdy 17-ty nie wypada w niedziele lub swieto, wiec
    IMHO mijasz sie z faktami, gdyz 17 sierpnia to niedziela.

> [...]
    > 19-tego - wyglada tak jakby wstecznie rekompensowali sobie ostatni
    > wzrsot kursu franka! moje pytania: 1) czy to normalne i czy tak moga?

    Zgodnie z umowa musza wziac kurs z 18-tego, wiec o jakiej rekompensacie
    piszesz?

    > 2) czy gdyby frank stanial to by mi oddali kase na konto 18-tego (z
    > raty zaplaconej 17-tego)?

    której to raty pobrac 17-tego sierpnia nie mogli.

> [...]
    t/ czym sie rozni
    > pieniadz od dewizy i po jakich kursach mnie dymaja na kredycie

    Odpowiedz znajdziesz w § 8. ust. 3 regulaminu. Przeczytaj go choc raz.

> [...]
    > tak w ogole to jak sie sklada skarge do UOKiK? pisemnie i wysyla
    > poleconym? czy samemu mozna to napisac czy trzeba sie konsultowac z

    Jak ty chcesz skargi skladac, skoro nawet nie wiesz jakie to ubezpieczenie
    i czy przypadkiem nie wyraziles na nie zgody swoim odrecznym podpisem?
    Hint - w regulaminie w niemal kazdym paragrafie cos o ubezpieczeniach
    wspominaja.