  • 1. Data: 2004-09-26 04:11:58
    Temat: miedzynarodowy przekaz - JAK ? GDZIE? :(
    Od: "dariusz z" <z...@o...pl>

    Witam Wszystkich!Mam pytanie, mianowicie wlasnie wygralem jakas aukcje na
    ebay.com i mam problem jak przeslac pieniadze. Suma niby niewielka, bo
    200$, ale tak luzem wyslac to troche glupio. Gdy cztery lata temu mialem
    podobna sytuacje to po wykonaniu ponad pieciu telefonow do najwiekszych
    bankow i spotkaniu sie z duzym zdziwieniem osob z ktorymi udalo mi sie
    rozmawiac dalem sobie spokoj i wyslalem luzem w kopercie; doszlo.. ale
    to jakby nie to o co chodzi.. Mam nadzieje ze przez te cztery lata troche sie
    zmienilo i w zwiazku z tym czy ktos moglby mi poradzic w ktorym banku
    najlepiej wykupic "international money order" (miedzynarodowy przekaz
    pieniezny?) i ile to mniej wiecej bedzie kosztowac. Na co warto tu
    jeszcze zwrocic uwage? Bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi ludzi majacych juz
    podobne doswiadczenia z tego typu transakcjami. Bardzo mi na tym zalezy,
    szczegolnie na czasie poniewaz troche sie rozpedzilem -aukcja wygrana a
    srodki jeszcze u mnie:( WSZYSTKIM DZIEKUJE BARDZO ZA INFO !! moj mail:
    z...@p...fm - Krakow

  • 2. Data: 2004-09-26 07:00:05
    Temat: Re: miedzynarodowy przekaz - JAK ? GDZIE? :(
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "dariusz z" <z...@o...pl> wrote in message
    > ... Bardzo mi na tym zalezy,
    > szczegolnie na czasie poniewaz troche sie rozpedzilem -aukcja wygrana a
    > srodki jeszcze u mnie

    Proponuję kuipić IMO np. w PKO SA i wysłac w kopercie.

    Vizvary

  • 3. Data: 2004-09-26 07:26:29
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > najlepiej wykupic "international money order" (miedzynarodowy przekaz
    > pieniezny?) i ile to mniej wiecej bedzie kosztowac.

    Nic sie nie zmienilo za ostatnie 4 ry lata, a wydaje mi się, że i przez 10 ostatnich
    też. Idziesz do np PeKaOeSA z czyms, co przypomina powód do zapłaty (meil
    wydrukowany o aukcji inetowej powinien wystarczyc), imie nazwisko i adres, oraz
    rachunek otrzymywacza , wnosisz to do polecenia wypłaty za granicę (druczek
    dostaniesz na miejscu), i jesli chcesz, to zaznaczasz kto ponosi koszty bankowe (w
    tym wypadku na pewno Ty), wnosisz srodki (beda chcieli zabezpieczenie na koszty
    bankow zagranicznych), czyli licz sie, ze w praktyce w takim wariancie powinienes
    zostawic tam ze 300 dolarow, reszte Ci po 2 miesiacach oddadza. Prościej jest
    otworzyc tam bezplatne konto w dolarach i zlozyc takie sam zlecenie. Rachunek jeść
    nie wola (jako jedyny w tym banku chyba:>) i mozna go trzymac na takie okazje.
    Kosztowac bedzie na pewno nie mniej niz 20 dolarow taka operacja.
    PS Takie samo działanie mozesz zrobic praktycznie w większosci bankow, ale w kazdym
    beda Ci probowali udowodnic, ze sie nie da:(

    Wojtek

  • 4. Data: 2004-09-26 08:30:23
    Od: Krzysiek Nowak <l...@o...pl>

    A moze www.bidpay.com?

    Pzdr.
    Lack

  • 5. Data: 2004-09-26 09:02:26
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Vizvary II Istvan wrote:
    > Proponuję kuipić IMO np. w PKO SA i wysłac w kopercie.

    Jakieś trzy tygodnie temu ktoś z Poznania za radą grupy próbował kupić IMO w
    Pekao SA (bo o tym chyba mówimy). Pisał że obszedł większe oddziały i
    spowodował wytrzeszcz oczu u personelu ;-). Odpowiadali mu zdaje się "u nas
    nie, może w Warszawie...". Może.

    Bogdan B.

  • 6. Data: 2004-09-26 10:30:28
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Bogdan B." <b...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > Pekao SA (bo o tym chyba mówimy). Pisał że obszedł większe oddziały i
    > spowodował wytrzeszcz oczu u personelu ;-). Odpowiadali mu zdaje się "u

    Trzeba wydrukować odpowiednią stronę internetową, gdzie si.e popisują ze
    sprzedażą IMO :-) Na pewno w Łodzi skupują i to od reki. O sprzedaż się nie
    pytałem:-( . W poniedziałek z samej ciekawości wejdę i się zapytam.W innych
    bankach potwierdzam wytrzeszcz oczu na widok IMO, więc na pewno sprzedaży
    też raczej nie prowadzą.

    Vizvary

  • 7. Data: 2004-09-26 12:43:54
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Dokladnie, jak aukcja do Stanów to chyba najlepszy sposób, sprzedawca otrzyma na
    miejscu poczta Western Union Money Order.
    JaC