  • 51. Data: 2011-07-13 21:09:56
    Temat: Re: mBank - zmiana opłat i prowizji od 15 lipca
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/13/2011 4:05 PM, Krzysiek wrote:

    > pozostaje też pytanie jaki warunek jest wpisany w systemie
    > naliczającym opłaty ;)

    a to juz tylko kwestia uzerania sie z reklamacjami. priorytetem bedzie
    regulamin, nie system. to w przypadku pomyłki w jedną stroną.

    ale wcale bym sie nie zdziwił, jakby po dwóch latach naliczli opłaty
    wstecz ze stwierdzeniem, ze system przez pomyłkę ich nie naliczał,
    chociaż regulamin wyraźnie mówi, że się należały. A odsetki łaskawie
    darujemy. To w przypadku pomyłki w drugą stronę.

  • 52. Data: 2011-07-13 21:11:51
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Wed, 13 Jul 2011 23:06:19 +0200, m wrote:

    > " Dostajesz w zęba jeżeli nie dasz mi telefonu ALBO nie dasz mi fajek"
    >
    > I wtedy wystarczy spełnić jeden warunek i mieć spokój.

    O tyle, o ile wariant "albo" oznacza, że musisz jeszcze odgadnąć czego on
    chciał naprawdę ;-)

    To co masz na myśli to jest "lub".

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    || Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl ||

  • 53. Data: 2011-07-13 21:13:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/13/2011 4:06 PM, m wrote:

> [...]
    > " Dostajesz w zęba jeżeli nie dasz mi telefonu ALBO nie dasz mi fajek"
    >
    > I wtedy wystarczy spełnić jeden warunek i mieć spokój.

    1. tam nie ma słowa ALBO tylko LUB.

    nawet jesli byłoby lub to nie moja wina ze dres jest głupi i robi cos
    innego niz obiecał.

    A obiecał ze jak nie dasz mu telefonu lub nie dasz mu fajek dostajesz w
    zęby. Wiec telefon mu dałeś, ale fajek nie bo nie masz, wiec zgodnie z
    obietnicą w zęby ci się należy.

  • 54. Data: 2011-07-13 22:17:53
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Jarosław Misztal wrote:

> [...]
    http://www.mbank.pl/blog/artykul,998,zmiana-taryfy-p
    rowizji-i-oplat-mbanku.html?lang=P

> [...]
    > dokona transakcji bezgotówkowych (transakcja bezgotówkowa jest
    > zakup, transakcja w sklepie, transakcja MO/TO, transakcja
    > internetowa, transakcja w sklepie za granica, mTransfer z karty
    > kredytowej) na łączną kwotę min. 100 zł, rozliczona w miesiącu
    > kalendarzowym wszystkimi posiadanymi kartami debetowymi
    > i kredytowymi wydanymi w ofercie dla Klienta indywidualnego LUB
    > (podkreślenie J.M.) jeśli Klient nie posiada usługi "Wypłaty ze
    > wszystkich bankomatów". Do operacji bezgotówkowych nie jest wliczana
    > wypłacona kwota pieniędzy w ramach transakcji Cashback."

    Tez tak to rozumiem.

    Jest:
    "oplata jest pobierana jesli Klient ... nie dokona transakcji... lub
    jesli nie posiada uslugi"

    jesli brak_transakcji = TAK (czyli ze nie bylo trans.) i brak_uslugi =
    TAK (czyli ze nie ma uslugi) to jest_oplata = TAK

    Powinno byc:

    "oplata nie jest pobierana jesli ... dokona transakcji ... lub posiada
    usluge"

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 55. Data: 2011-07-13 22:21:02
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Rafał Grzelak wrote:

    > jesli brak_transakcji = TAK (czyli ze nie bylo trans.) i brak_uslugi =
    > TAK (czyli ze nie ma uslugi) to jest_oplata = TAK

    i czywiscie w alternatywie wystarczy tylko jedno 'TAK'

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 56. Data: 2011-07-13 22:21:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/13/2011 5:17 PM, Rafał Grzelak wrote:
    > Powinno byc:
    >
    > "oplata nie jest pobierana jesli ... dokona transakcji ... lub posiada
    > usluge"

    powinno

    wowczas jesli sie zastosuje negację i skorzysta z przekształcenia
    zgodnie z prawem de morgana to rownowazne zdanie bedzie miało postać

    opłata jest pobierana jesli nie dokona transakcji i nie posiada usługi.

    niestety wstawili tam lub, a nie i.

    zapewne z powodu odmóżdżenia piszącego ale co wyszło to jest.

  • 57. Data: 2011-07-13 23:41:27
    Od: m <...@...gmail.com>

    W dniu 13.07.2011 23:13, witek pisze:

> [...]
    >

    > A obiecał ze jak nie dasz mu telefonu lub nie dasz mu fajek dostajesz w
    > zęby. Wiec telefon mu dałeś, ale fajek nie bo nie masz, wiec zgodnie z

    Rzeczywiście dres byłby nie kumaty.
    Przeczytalem jeszcze raz ten punkt 54,55 regulaminu i się zgadzam, że
    Mbank dał ciała. Brak pakietu: "Wypłaty ze wszystkich bankomatów
    skutkuje naliczeniem opłaty :)

    "Opłata jest pobierana jesli Klient .....<cut> lub jesli Klient nie
    posiada usługi "Wypłaty ze wszystkich bankomatów"

    A wystarczyło napisać kiedy opłata NIE JEST pobierana...

    Pozdr.

  • 58. Data: 2011-07-14 00:09:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/13/2011 6:41 PM, m wrote:

    > A wystarczyło napisać kiedy opłata NIE JEST pobierana...

    no wystarczyło.

    ale pewnie zaraz wsadziliby tam słowo albo tudziez oraz i dalej bylaby
    zabawa.

  • 59. Data: 2011-07-14 05:00:47
    Od: " " <g...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > jakby tam było albo to zapacilbys rowniez jakbys oba warunki spełnił

    Połowa osób tej dyskusji powinna wrócić do pewnej szkoły. Jednak to nie jest
    możliwe, więc zacznijcie od wiktionary LUB innego słownika.

    http://pl.wiktionary.org/wiki/lub
    http://pl.wiktionary.org/wiki/albo

    Gdyby nadal był problem, pozostaje słowo

    http://pl.wiktionary.org/wiki/przynajmniej

  • 60. Data: 2011-07-14 06:23:30
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (14.07.2011 02:09), witek wrote:

    > no wystarczyło.
    >
    > ale pewnie zaraz wsadziliby tam słowo albo tudziez oraz i dalej bylaby
    > zabawa.

    Albo w języku działa nieco inaczej niż w logice boolowskiej, więc chyba
    by nie było tak źle.

    p. m.