  • 91. Data: 2011-06-05 14:57:27
    Temat: Re: mBank wprowadza opłatę za kartę
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    MattS napisał(a) :

    > Skoro mogę mieć kartę bankomatową za darmo gdzie indziej, to po co mam za
    > to płacić?

    Otóż to.

    > Ja Twojego podejścia nie rozumiem. Jeśli dla Ciebie 2 zł to
    > żadne koszty, to podam Ci numer mojego rachunku, proszę, ustaw zlecenie
    > stałe na 2zł miesięcznie ;)

    O! Drugi chętny. To jestem trzeci. Skoro Michał z takim
    lekceważeniem wypowiada się o 2 zł, to pewnie przełknie
    niezauważalnie i 6 zł miesięcznie :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 92. Data: 2011-06-05 15:59:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Zbynek Ltd. wrote:

    > O! Drugi chętny. To jestem trzeci. Skoro Michał z takim
    > lekceważeniem wypowiada się o 2 zł, to pewnie przełknie
    > niezauważalnie i 6 zł miesięcznie :-)

    Wy tylko udajecie czy naprawdę przekładacie wprost takie porównania?

  • 93. Data: 2011-06-05 17:22:51
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2011-06-05 17:59, cef pisze:

    > Wy tylko udajecie czy naprawdę przekładacie wprost takie porównania?

    Tez mnie to zastanawia...

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 94. Data: 2011-06-05 18:02:54
    Od: "Clegan" <c...@W...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl> napisał(a):

    > Koszt plastiku, personalizacji, wysylki,
    Rozumiem, że jak ludzie zaczną zastrzegać karty to nagle te koszty znikną ?

    > A 2 zl - no nie przesadzajmy,
    > ze to sa jakies wielkie koszty. Ulamek abonamentu telefonicznego, puszka
    > coca-coli, mniej niz miejski bilet jednorazowy.
    Typowy sposób myślenia bankowców - najpierw dać za darmo, potem wpieprzyć
    opłaty i powtarzać: nie rozumiem w czym problem.

  • 95. Data: 2011-06-05 19:34:53
    Od: Simple Man <c...@l...de>

    W dniu 2011-06-05 13:31, Andrzej Kubiak pisze:
    > Jak ktoś ładnie napisał, za możliwość operowania moimi pieniędzmi to bank
    > ma mnie płacić, nie odwrotnie. Bez karty klient mBanku nie bardzo może
    > wyciągnąć bezprowizyjnie swoje pieniądze.

    A co to dla banku za interes ? Ja np. nie wiem jaki interes ma w
    posiadaniu takiego klienta jak ja mp. BGŻ, gdzie posiadam "Konto z
    podwyżką". Raz w miesiącu wpływa tam pensja + kilka innych wpływów, po
    czym praktycznie od razu są one transferowane gdzie indziej. Na rachunku
    zostaje ok 1000 PLN, które służą mi do wypłat gotówki (z reguły małe
    kwoty na 40-100 PLN, sporadycznie więcej).

    5 PLN to są moje koszty z tytułu rachunku w BGŻ.
    Koszty banku to 50 PLN za "podwyżkę" + sporo rozliczeń z operatorami
    bankomatów (ok 10-15 razy w miesiącu nie wiem jakie to koszta dla banku).

    Nie mam w tym banku żadnych innych produktów i mieć nie mam zamiaru.

    Po co bankowi taki klient jak ja ?

  • 96. Data: 2011-06-05 19:37:02
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "cef" <c...@i...pl> writes:

    > Wy tylko udajecie czy naprawdę przekładacie wprost takie porównania?

    A dlaczego takie porównanie jest złe?
    KJ

    Suma inteligencji na planecie jest stala, liczba ludzi powieksza sie.

  • 97. Data: 2011-06-05 19:43:37
    Od: Simple Man <c...@l...de>

    W dniu 2011-06-02 07:46, k...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
    > Wreszcie dali jakiś powód by pozamykać konta :)

    Tak naprawdę warunek zwalniający z opłaty jest banalnie prosty do
    spełnienia, więc ja żadnego powodu do zamykania czegokolwiek nie widzę :)

  • 98. Data: 2011-06-05 20:12:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kamil "Jońca" wrote:

    > A dlaczego takie porównanie jest złe?

    Może nie złe, ale bez sensu.
    2zł za kartę, to jest dwa złote za kartę, a nie 2zł przelane na konto.
    Warto pomyśleć w drugą stronę. To może ja przeleję 2zł, a koledzy
    niech zapewnią mi obsługę mojej karty, a nie puszkę napoju czy parkowanie.
    2zł za obsługę karty to ani dużo, ani mało (zależy ile kto zarabia i kogo
    ma na utrzymaniu),
    ale to 2 zł za obsługę karty, a nie 2zł na bułkę.

  • 99. Data: 2011-06-05 20:21:12
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sun, 05 Jun 2011 21:34:53 +0200, Simple Man napisał(a):

    > A co to dla banku za interes ?

    Jeśli żaden, to niech go zwiną. Któryś bank już, zdaje się, był
    przeczołgany właśnie za to, że klient nie miał jak bezpłatnie wyjąć swoich
    pieniędzy.

    > Ja np. nie wiem jaki interes ma w
    > posiadaniu takiego klienta jak ja mp. BGŻ, gdzie posiadam "Konto z
    > podwyżką".

    Do mnie banki, jeśli chodzi o konta, wszystkie po kolei dopłacają. Jeśli
    któremuś się nie podoba, niech mi zamknie konto.

> [...]
    > zostaje ok 1000 PLN, które służą mi do wypłat gotówki (z reguły małe
    > kwoty na 40-100 PLN, sporadycznie więcej).

    Do Meritum raz w miesiącu wpływa 1500 pierwszą sesją, gdy tylko dojdzie,
    większość leci dalej, zostaje tylko kwota na tankowanie pełnego baku z
    małym naddatkiem. Oddają mi z tego interesu 4% i z pewnością nie jestem ich
    wymarzonym klientem. Tylko co z tego?

    > Po co bankowi taki klient jak ja ?

    W żadnej działalności nie da się mieć tylko dochodowych klientów. Jak
    zwykle ukłoni się Pareto i większość zysków przynosi mała część klientów,
    później jest szara masa, z której zysk jakoś tam rekompensuje stratę czasu
    i energii, no i wreszcie grupka, do której z różnych względów się dopłaca,
    a pozbyć się ich ciężko. Takie życie.

    Mbank na swoim pomyśle może zarobi, może straci - ogółem. Jeśli chodzi
    konkretnie o mnie, to straci, bo, owszem, odpadnie mu utrzymywanie mojej
    debetówki, która od kilku lat nie opuściła szuflady, ale jednocześnie
    odpadnie mu interchange od pięciocyfrowej kwoty co miesiąc - Raiffeisen
    przyjmie mnie z radością i da mi bezwarunkowo bezpłatną KK. Ja urazu do
    mBanku nie mam - ot, wynoszę się tam, gdzie będzie mi lepiej - ale na
    ichnim forum już grasują szajbusy tracące czas na wypłaty drobnych kwot z
    Euronetu, żeby tylko podnieść koszty bankowi.

    AK

  • 100. Data: 2011-06-05 20:41:51
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sun, 5 Jun 2011 22:12:15 +0200, cef napisał(a):

    > Warto pomyśleć w drugą stronę. To może ja przeleję 2zł, a koledzy
    > niech zapewnią mi obsługę mojej karty

    OK, przelej mi dwa złote, swoją kartę i PIN, a ja mogę już ją obsłużyć.

    > 2zł za obsługę karty to ani dużo, ani mało (zależy ile kto zarabia i kogo
    > ma na utrzymaniu)

    Dwa złote za obsługę karty to makabrycznie dużo, niezależnie od dochodów.
    Jakiś czas temu występował tu taki czteroliterowy zawodnik, który siał
    głównie ferment i wypisywał, jak to cudownie jest w UK, ale kilka jego
    postulatów miało sens. Nie ma powodów, dla których podstawowe usługi
    bankowe - konto, karta, przelewy - miałyby być płatne. Jest na polskim
    rynku coraz więcej instytucji, które oferują to minimum gratis, coraz
    łatwiej o bezpłatną KK - i, moim zdaniem, nie ma co pokazywać bankowi, że
    akceptuje się jego, choćby niewielki, zamach na naszą kasę. Daj takiemu
    palec, etc.

    AK