  • 11. Data: 2005-11-28 08:35:20
    Temat: Re: mBank prowizja
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Sun, 27 Nov 2005 22:30:57 +0100, Konrad Zak napisal/a:

    > Koszt obsługi klienta musi być w skali globalnej - całego sklepu czy
    > sieci, wliczony w cenę sprzedawanego towaru. Klient płaci również za
    > to, że może zapłacić kartą.
    ale taks amo jest z kosztem obsługi płatności gotówką. coś kosztuje
    i ten koszt jest wliczany w cenę sprzedawanego towaru; a oczywiście są
    tez punktu przyjmujące opłatu tylko kartami.

    --
    Krzysztof Lerski

  • 12. Data: 2005-11-28 08:40:40
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Mon, 28 Nov 2005 01:14:43 +0100, SDD napisał(a):

    > No tak - ale to jest raczej argument za tym, by placic karta - skoro wszyscy
    > Klienci placa (poprzez wyzsze ceny) za to, ze mozna placic karta, rowniez
    > ci, ktorzy placa gotowka, to jesli mam juz cos kupic i wiem, ze w cene
    > wliczone sa koszty prowizji , to lepiej skorzystac z tego za co sie placi,
    > niz placic "za frajer"

    Raczej nie. Sklep jakoś musi oszacować to, ile będę go sumarycznie
    kosztować prowizje od płatności kartą w okresie X. Zapewne szacuje to na
    podstawie kilku okresow poprzednich. Jeśli więc wcześeniej ludzie kupowali
    dużo kartą, to w teraz cena towaru jest wyższa, bo wyższa jest przewidywana
    prowizja. A więc nie płacąc kartą powodujemy generalne spadanie cen w
    przysżłości (zapewne niezbyt odległej, ale również nie natychmiastowe).

    To tak tylko trochę teoretyzując, bo cena i tak kończyć się będzie na ...9
    czy ...99, a jak jak mam mozliwość to zwykle krtą płacę, bo wygodniej.

    A co do pierwotnego pytania, to nie założę się, czy odpowiedź brzmi: NIC. W
    końcu autor nie powiedział, o jaką kartę chodzi i z jakich usług na niej
    korzysta.

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 13. Data: 2005-11-28 11:24:07
    Od: Konrad Zak <me;PROSZE;konradzak.com@POMYSL.ZANIM.NAPISZESZ>

    Krzysztof Lerski napisał(a):

    > ale taks amo jest z kosztem obsługi płatności gotówką. coś kosztuje
    > i ten koszt jest wliczany w cenę sprzedawanego towaru; a oczywiście są
    > tez punktu przyjmujące opłatu tylko kartami.

    Tak, do tego jeszcze koszty transportu gotówki pewnie dochodzą i wiele
    innych. Trudno wyobrazić sobie sprzedaż bez kosztów. Tylko rzecz w tym,
    że w skali globalnej - nie pojedyńczego zakupu, którym może być np.
    paczka żyletek w cenie superpromocyjnej, te koszty poniosą klienci, a
    nie sklep. Na przestrzeni czasu bilans musi być dodatni, bo inaczej
    plajta :)

    Pozdrowienia,
    --
    Konrad Zak