  • 1. Data: 2004-09-26 16:02:36
    Temat: mBank - pierwsze kroki
    Od: "Ronin" <f...@o...pl>

    Witam
    Chcialbym zalozyc sobie Ekonto w mBanku.
    I zaraz na poczatku mam problem, czy w formularzu o konto zaznaczyc punkt
    KREDYT ODNAWIALNY i czy oprocz Ekonta zaznaczyc tez Emax.

    Zastanawia mnie to poniewaz chcialbym miec najzwyklejsze konto w mBanku,
    gdzie bede mogl robic przelewy placic mTransferem i wybierac pieniadze z
    konta karta ktora mi przysla. Wiec nie wiem czy to Emax zaznaczac czy tez
    nie.

    I druga sprawa rodzice na swoich konta moga robic debet wybierajac wieksza
    ilosc pieniedzy z konta niz posaidaja a potem to splacaja. I tak samo tutaj,
    w formularzu jest do zaznaczenia opcja KREDYT ODNAWIALNY. Na stronie mbanku
    czytalem ze potem to zdaje sie trwa przyznanie takiego kredytu. Ale ja go
    nie chce od zaraz. Mi chodzi po prostu o to ze jak mam na koncie np. 200zl
    to moge wybrac 500zl a potem splacic te 300.
    Wiec jesli nie zaznacze tej opcji kredyt odnawialny to tak nie bede mogl
    robic??

    Troche sie w tym wszystkim zamotalem, prosilbym o jakies wyjasnienie.
    Co mam zaznaczyc??

    plz help

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-09-26 16:22:49
    Temat: Re: mBank - pierwsze kroki
    Od: "stakus" <a...@a...pl>

    W poscie cj6omk$1ah$...@a...news.tpi.pl
    Ronin napisal(a):

    > Troche sie w tym wszystkim zamotalem, prosilbym o jakies wyjasnienie.
    > Co mam zaznaczyc??

    0801362265 - zadzwon do mBanku i zapytaj. To tylko 35 groszy ;-).

    --
    Pozdrawiam,
    stakus

  • 3. Data: 2004-09-26 17:03:56
    Od: Jarosław Lech <j...@k...pl>

    Użytkownik "Ronin" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gdzie bede mogl robic przelewy placic mTransferem i wybierac pieniadze
    > konta karta ktora mi przysla. Wiec nie wiem czy to Emax zaznaczac czy

    eMax jest pomyślany jako rachunek oszczędnościowy. Jego funkcjoe
    ograniczają się do wyższego oprocentowania niż eKonto, możliwości
    zdefiniowania tylko jednego beneficjenta (jednorazowo - można go
    zmieniać, ale nie można usalić więcej niż jednego równocześnie),
    stosunkowow ysokiej prowizji za wydanie/obsługę karty debetowej
    ewentualnie wydanej do niego. Przy potrzebach, które wymieniłeś
    zakładanie tego rachunku nie ma sensu, zwłaszcza że założenie go nie
    jest żadnym problemem.

> [...]
    > to moge wybrac 500zl a potem splacic te 300.
    > Wiec jesli nie zaznacze tej opcji kredyt odnawialny to tak nie bede

    Nie będziesz mógł. Debet da się zrobić tylko podczas operacji nie
    powodujących sprawdzenia salda rachunku, np. płatności czekiem, wypłaty
    w bankomacie off-line (to już przeszłość), zapłaty kartą kredytową
    wypukłą (tylko niektóre transakcje, coraz rzadziej transakcja kartą
    kredytową nie jest autoryzowana natychmiast). Natomiast w mBanku nie ma
    czeków, a wszystkie inne operacje odbywają się on-line. Ponieważ
    jednocześnie mBank nie przewiduje do swoich rachunków produktu, który
    istnieje w innych bankach (standardowe dopuszczalne saldo debetowe do
    jednakowej dla wszystkich lub całej grupy klientów kwoty), to żadne
    zejście poniżej zera nie jest możliwe. Do tego bank wymaga podpisania
    umowy o tzw. kredyt odnawialny. Wówczas można się zadłużać w banku do
    kwoty określonej w umowie, ale znowu tylko do tej kwoty. Niestety
    skorzystanie z takiej umowy wiąże się po pierwsze z koniecznością
    sprawdzenia zdolności kredytowej wnioskodawcy, po drugie z opłatami i
    prowizjami, po trzecie z wszelkimi innymi dolegliwościami związanymi z
    faktem bycia kredytobiorcą (np. jeśli kredyt ten będzie zgłoszony do
    BIK-u, albo jeśli inny bak podczas ubiegania się u niego o inny kredyt
    zada stosowne pytanie, to taki kredyt odnawialny pomniejsza Twoją
    zdolność kredytową).

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 4. Data: 2004-09-26 17:42:21
    Od: "Marcin Dominiak" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ronin <f...@o...pl> napisał(a):

    > Witam
    > Chcialbym zalozyc sobie Ekonto w mBanku.
    > I zaraz na poczatku mam problem, czy w formularzu o konto zaznaczyc punkt
    > KREDYT ODNAWIALNY i czy oprocz Ekonta zaznaczyc tez Emax.
    eMax możesz zaznaczyć i traktować jako skarbonkę na drobne oszczędnośći.Z
    uzyskaniem K O możesz mieć kłopoty w mBanku(przynajmniej na początku)dlatego
    dla uproszczenia proponuję nie zaznaczać tej opcji,wniosek możesz złożyć w
    późniejszym czasie (przez internet,telefon)

> [...]
    > to moge wybrac 500zl a potem splacic te 300.
    > Wiec jesli nie zaznacze tej opcji kredyt odnawialny to tak nie bede mogl
    Tak,możesz wypłacić tylko tyle ile masz na koncie.Dużo łatwiej uzyskać debet
    na koncie w Inteligo(nawet do 2000,00)-nie wymagają zaświadczeń,wniosek
    wypełniasz online i "system"na podstawie obrotów na koncie automatycznie
    wylicza kwotę dostępnego debetu.
    W MultiBanku jest(chyba ?)coś takiego jak dopuszczalne saldo debetowe po
    pierwszym wpływie na rachunek.

    > Troche sie w tym wszystkim zamotalem, prosilbym o jakies wyjasnienie.
    > Co mam zaznaczyc??
    >
    > plz help
    >
    > Pozdrawiam
    Pozdrawiam
    Marcin
    http://www.cuf.prv.pl

  • 5. Data: 2004-09-26 18:54:58
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "stakus" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > W poscie cj6omk$1ah$...@a...news.tpi.pl

    > 0801362265 - zadzwon do mBanku i zapytaj. To tylko 35 groszy ;-).
    za minute, nic w tak krotkim czasie nie załatwisz.

  • 6. Data: 2004-09-26 19:07:09
    Od: "stakus" <a...@a...pl>

    W poscie cj73gn$1r7$...@n...news.tpi.pl
    Seba_Fan napisal(a):

    > za minute, nic w tak krotkim czasie nie załatwisz.

    Mozliwe. Ale na szczescie sa 3 minuty.

    ;)

    --
    Pozdrawiam,
    stakus

  • 7. Data: 2004-09-26 19:08:48
    Od: Glenn <g...@b...pl>

    Seba_Fan wrote:

    > za minute, nic w tak krotkim czasie nie załatwisz.

    Za 3 minuty, wiec zalatwi spokojnie ;-)

  • 8. Data: 2004-09-26 19:13:05
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > W poscie cj73gn$1r7$...@n...news.tpi.pl

    > Mozliwe. Ale na szczescie sa 3 minuty.
    35gr+35gr+35gr = 3minuty, lepiej zadzwonic od nich, maja gdzie niegdzie
    placowki.
    To jest naliczane 35gr za jedna minute, nastepna minuta 35gr i tak dalej.

  • 9. Data: 2004-09-26 19:28:35
    Od: Glenn <g...@b...pl>

    Seba_Fan wrote:

    > 35gr+35gr+35gr = 3minuty, lepiej zadzwonic od nich, maja gdzie niegdzie
    > placowki.
    > To jest naliczane 35gr za jedna minute, nastepna minuta 35gr i tak dalej.

    Nie- to jest naliczane 35 gr za 3 min. Popatrz sobie na cennik na
    stronie tepsy.

  • 10. Data: 2004-09-26 19:33:37
    Od: "Tomek Gilewicz" <T...@p...onet.pl.usunto>

> [...]
    > placowki.
    > To jest naliczane 35gr za jedna minute, nastepna minuta 35gr i tak dalej.

    Glupstwa pleciesz. To jest naliczane cytuję "jak za połączenie lokalne wg
    taryfy TP S.A.". A taryfa tej tfu! firmy na "T" mówi że za lokalne
    połączenia płaci się 35gr/3min a w nocy nawet 35gr/6min (w pakiecie
    standardowym).
    Nie odstraszaj chłopaka :-)

    Pzdr,
    Tomek Gilewicz