  • 1. Data: 2003-02-09 18:06:05
    Temat: mBank obniża oprocentowanie
    Od: t...@p...onet.pl

    Od poniedziałku (10 lutego) w mBanku obowiązywać będzie niższe
    oprocentowanie rachunków, lokat i kredytów.

    Na rachunkach bieżących (eKonto, izzyKonto, mBiznes Konto) zarabiać
    będziemy nominalnie 4,5 proc., czyli o 0,5 pkt proc. mniej niż obecnie. W tym
    samym stopniu spadnie oprocentowanie lokaty a’visa eMax - od poniedziałku
    będzie wynosić 5,5 proc.

    Wirtualny bank zapowiada, że redukcja oprocentowania dotyczyć
    będzie również lokat terminowych (mLokata i eMax Lokata) oraz kredytów i
    pożyczek w mPlanie.

    PS. Uważam, że jest to początek serii obniżek, związanych ze stratami za rok
    ubiegły. Zauważcie, że rada obnizyła tylko o 0,25%. Tensor1

  • 2. Data: 2003-02-09 18:20:47
    Temat: Re: mBank obniża oprocentowanie
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > PS. Uważam, że jest to początek serii obniżek, związanych ze stratami za
    rok
    > ubiegły. Zauważcie, że rada obnizyła tylko o 0,25%. Tensor1

    A co maja do tego decyzje RPP? Jak stopy o ktorych decyduje RPP sa powiazane
    z kredytami/depozytami komercyjnymi? Dla bankow wazniejsze od ustalen RPP sa
    WIBOR, a potem WIBID.

    Maciej

  • 3. Data: 2003-02-09 18:23:13
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Użytkownik wrote:

    > PS. Uważam, że jest to początek serii obniżek, związanych ze
    > stratami za rok ubiegły. Zauważcie, że rada obnizyła tylko o 0,25%.
    > Tensor1

    Wskaż punkt regulaminu mówiący, że ruch % w mbanku ma podążać dokładnie za
    decyzjami RPP.

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 4. Data: 2003-02-09 18:30:20
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > PS. Uważam, że jest to początek serii obniżek, związanych ze
    > stratami za rok ubiegły. Zauważcie, że rada obnizyła tylko o 0,25%.

    Bylo ;)
    Bylo rowniez to:
    http://cafe.mbank.com.pl/ankieta/

  • 5. Data: 2003-02-09 18:30:58
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > z kredytami/depozytami komercyjnymi? Dla bankow wazniejsze od ustalen RPP sa

    Jak RPP obniża to WIBOR spada, patrz money.pl. Jest to prawidłowość, która
    zachodzi od kilku już lat. Kiedyś liczyłem współczynnik korelacji. Jest na
    poziomie 0.8-0.9!!! Może ją wytłumaczysz. Tensor1.

  • 6. Data: 2003-02-09 18:39:05
    Od: t...@p...onet.pl

    > Wskaż punkt regulaminu mówiący, że  ruch % w mbanku ma podążać dokładnie za
    > decyzjami RPP.
    >
    > Pozdrowienia,
    > Glenn

    Oczywiście, nie ma. Jednakże ostatnie praktyki wielu banków (od co najmniej
    roku) pokazują, że średnio oprocentowanie lokat obniża się w przybliżeniu o
    tyle samo co obniżki RPP. Tensor1.
    PS. Ja nie mam nic przeciwko mBankowi. To jest aktualnie jedna z najlepszych
    ofert na rynku. Uważam jednak, że to tylko kwestia kilku miesięcy. Przyszłość
    rozstrzygnie kto ma rację. Jak ma się straty, to trzeba wprowadzić RADYKALNY
    program naprawczy. Tam nie ma kogo zwalniać. Pozostaje obniżka oprocentowania
    lub podwyżka prowizji. Obym się mylił.

  • 7. Data: 2003-02-09 18:47:59
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > straty, to trzeba wprowadzić RADYKALNY program naprawczy. Tam nie
    > ma kogo zwalniać. Pozostaje obniżka oprocentowania lub podwyżka

    Widzisz. Ale caly czas nie widzisz drogi posredniej a mianowicie stale
    polepszeniu oferty. Patrzysz li tylko przez pryzmat oferty, ktora byla
    bardzo dobra rok, poltora roku temu. A nie widzisz, ze mBank
    radykalnie zmienia strategie - czego dowodem jest na przyklad
    Supermarket mBanku.

    Kolejna rzecz to te lokaty z funduszem inwestycyjnym, a dalej w
    niedalekiej przyszlosci Karty Kredytowe.

    Patrzac na sukces EGGa - to wlasnie KK sa czynnikiem nan wplywajacym.

    Dotychczasowa oferta nie jest juz zadnym nowum, warto jednak patrzec
    co ten bank bedzie oferowal (lub juz oferuje).

  • 8. Data: 2003-02-09 19:03:00
    Od: t...@p...onet.pl

    > Widzisz. Ale caly czas nie widzisz drogi posredniej a mianowicie stale
    > polepszeniu oferty.

    Od kiedy to obniżka oprocentowania lokat jest polepszaniem oferty!!!!

    >Patrzysz li tylko przez pryzmat oferty, ktora byla
    > bardzo dobra rok, poltora roku temu. A nie widzisz, ze mBank
    > radykalnie zmienia strategie - czego dowodem jest na przyklad
    > Supermarket mBanku.

    Oby mu ta nowa strategia wyszła na dobre.

  • 9. Data: 2003-02-09 19:20:50
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]

    > program naprawczy. Tam nie ma kogo zwalniać. Pozostaje obniżka oprocentowania

    Moze zmien nick na spekulant ? ;P

    --
    Witek

  • 10. Data: 2003-02-09 19:24:32
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał

    > niedalekiej przyszlosci Karty Kredytowe.

    ..... oraz juz wprowadzone mPlany. To sa dwa najbardziej dochodowe produkty.

    --
    Witek