  • 41. Data: 2017-03-23 07:01:45
    Temat: Re: mBank, limity transakcyjne i Netflix
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 marca 2017 01:55:31 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:

    > To bank zrobił taki chargeback dla debetówki?

    Czy debetówka tego nie wiem.
    a nawet gdyby to chyba przy chargebacku rodzaj karty znaczenia nie ma.
    Czy to typowy chargeback? Na czas rozpatrzenia reklamacji zwrócili mu kase na konto
    na razie

  • 42. Data: 2017-03-23 11:30:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu środa, 22 marca 2017 19:11:39 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    >A nawet gdybym taką podpisał o co bank winien?
    >Zgodziłem się na cykliczne obciążanie karty to druga strona obciąża a
    >bank ma realizować.

    I pilnowac, abym placil do konca zycia ?
    To kto tu w koncu jest klientem banku, o ktorego bank powinien dbac.

    >Jest problem to jak widzisz bank po ludzku podszedł- na czas
    >wyjasnienia sprawy kase oddał i strony sobie wyjaśniają.
    >Okaże się że netfixowi sie kasa należała to bank rachunek obciąży.

    A klient uwaza, ze nie powinien wcale przelewac, skoro ustawil
    stosowny limit.
    I kto ma racje ? :-)

    J.

  • 43. Data: 2017-03-23 12:08:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 marca 2017 11:30:41 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > I pilnowac, abym placil do konca zycia ?
    > To kto tu w koncu jest klientem banku, o ktorego bank powinien dbac.

    I własnie dba przecież.
    Zgodziłeś się na comiesięczne obciążenia to bank obciąż. Gorzej gdyby nie obciążał i
    jakąś usługę(netfix) Tobie wyłączyli niespodziewania. W mBanku mam ubezpieczenie
    gdzie co miesiąc sobie ubezpieczyciel składkę pobiera. I nie wyobrażam sobie sytuacji
    ze bank odmówi pobrania składki i polisa wygaśnie/przez miesiąc ochrony nie będzie.
    Nie będe chciał dalej płacić to wypowiem umowe ubezpieczycielowi/Netfixowi- chyba to
    właściwa droga.
    Ktoś obciąży rachunek bez mojej zgody- składam reklamacje.

    > A klient uwaza, ze nie powinien wcale przelewac, skoro ustawil
    > stosowny limit.
    > I kto ma racje ? :-)
    A czytałeś watek od początku? Netfix obciążenie zrobił w ramach limitu gotówkowego a
    ten u autora wątku był na 1000zł.
    Czy prawidłowo Netfix zrobił to Sobie wyjaśnią.
    Warto by tez w umowe z Netfixem zajrzeć czy nie ma tam że klient sie na takie
    obciążenie godzi. Ale to na linii klient-Netfix.
    Na zero był ustawiony limit na transakcje internetowe, korespondencyjne i
    telefoniczne a tu tak miejsca nie miała
    Więc akurat tu bank postąpił prawidłowo i na etapie autoryzacji i po ludzku na etapie
    reklamacji

  • 44. Data: 2017-03-23 12:42:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 23 Mar 2017 04:08:20 -0700 (PDT), w
    <9...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    właściwa droga.
    > Ktoś obciąży rachunek bez mojej zgody- składam reklamacje.

    A to ubezpieczenie to od czego?

    > A czytałeś watek od początku? Netfix obciążenie zrobił w ramach limitu gotówkowego
    a ten u autora wątku był na 1000zł.

    A skąd wiesz, że w ramach gotówkowego?

    PS. Łam wiersze.

  • 45. Data: 2017-03-23 12:56:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 marca 2017 12:45:35 UTC+1 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > A to ubezpieczenie to od czego?

    https://www.mbank.pl/indywidualny/ubezpieczenia/ubez
    pieczenia-samochodowe/assistance-auto24h/

    > A skąd wiesz, że w ramach gotówkowego?

    Z pisma które autor podlinkował w pierwszym poście tego watku

  • 46. Data: 2017-03-23 13:00:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 marca 2017 12:56:05 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Z pisma które autor podlinkował w pierwszym poście tego watku

    Z limitu bezgotówkowego oczywiście miało być

  • 47. Data: 2017-03-23 14:30:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 23 Mar 2017 05:00:59 -0700 (PDT), w
    <1...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Z limitu bezgotówkowego oczywiście miało być

    Ano tak.
    Ale podejrzewam, że nawet przy limicie na 0zł obciążenie byłoby skuteczne.

  • 48. Data: 2017-03-23 14:36:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 marca 2017 14:35:38 UTC+1 użytkownik r...@k...pl napisał:
    > Ano tak.
    > Ale podejrzewam, że nawet przy limicie na 0zł obciążenie byłoby skuteczne.

    A tego to nie wiemy

  • 49. Data: 2017-03-24 11:14:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 21 Mar 2017 11:05:12 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ten system od zawsze tak zrobiony, ze sprzedawca moze karte
    obciazyc,
    > o ile tylko zna jej numer.

    I to jest aktialnie nie do przyjęcia w naszych czasach i warunkach. W
    kraju gdzie wymyślono płatności kartą (wtedy jeszcze kredytową) taki
    model obciążenia był ok, bo reklamacje były rozwiązywanie
    priorytetowo i bez dyskusji robi się zwrot. Działało to w domyślnym
    założeniu, że obie strony transakcji są uczciwe a kartę k. nie każdy
    mógł posiadać.
    Czasy się zmieniły na bardziej złodziejskie, każdy chce każdego
    szczypać przy każdej okazji, a system rozliczeń pozostał bez zmian
    niczym założenia socjalizmu utopijnego. Ostatnio znajony z USA był
    zaskoczony, że u nas przy procesie reklamacji transakcji karta bank
    jeszcze jakieś fochy robi i trzeba łaskawie czekać na (negatywne) jej
    rozpatrzenie.

    --
    Marek

  • 50. Data: 2017-03-24 11:16:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 21 Mar 2017 13:21:06 +0100, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> wrote:
    > Właśnie tak będzie. Plus opłata za niedozwolony debet, upomnienie
    > telefoniczne
    > i monit poleconym ;D

    Z tego wynika, że system płatności kartą kompletnie nie spełnia
    oczekiwań klientów (pod względem ograniczania płatności).

    --
    Marek