  • 1. Data: 2009-01-12 17:11:59
    Temat: lokaty Open Finance
    Od: cpr <cpr_@_pl.pl>

    Witam,

    temat juz sie zapewnie pojawiał, ale nadal mam wątpliwości, wiec
    wybaczcie.....może juz ktoś z Was to sobie wcześniej wyjaśnił

    Open Finance (OF) prowadzi dystrybucje lokat Noble Banku (zakladanie
    on-line poprzez strone https://lokaty.open.pl/)

    Do wczoraj mozna bylo sie "zapisywac" na lokate 10% przez 5 miesięcy
    (termin wplaty srodkow na lokate to 14 dni od jej "zalozenia").
    Lokata ta była dostępna tylko poprzez OF (nie wystepuje w ofercie,
    tabelach prowizji, oprocentowania, etc prowadzonych przez Noble Bank,
    bo w/g OF byl to produkt specjalnie stworzony dla OF).

    Moja watpliwosc dotyczy gwarancji BFG.

    Na stronie BFG http://www.bfg.pl/u235/navi/28413 jest schemat
    pokazujacy warunki jakie musi spelniac produkt lokacyjny, aby byl
    objety gwarancjami BFG.

    Jest jasne (patrz P.S.), ze strona umowy jest Noble Bank, natomiast
    nie jest dla mnie jasne: "czy naleznosc klienta do banku z tytulu
    zakupu produktu lokacyjnego wynika z czynnosci bankowej" (warunek BFG,
    ktory musi byc spelniony niezalzenie od umowy z bankiem), skoro w
    dokumentach (tabelach prowizji, oprocentowania, etc) Noble Bank nie ma
    takiej pozycji jak lokata 10% na 5 miesiecy.

    OF na swoich stronach wspomina o gwarancjach BFG, ale (odstukac) w
    razie upadku banku posiadjacego srodki z lokaty, strona do odzyskania
    pieniedzy nie bedzie bank/OF tylko BFG.....

    Pozdrawiam,

    -cpr

    P.S.

    w wątku
    http://www.mbank.pl/forum/read.html?f=1&i=869625&t=8
    69625&v=f&cat=28
    byly miedzy innymi wyjasnienia:

    1) Z prawnego punktu widzenia strona; umowy be;dzie Noble Bank S.A.
    2)Produkty znajduja;ce sie; stronie internetowej www.lokaty.open.pl
    jest
    oferowany na podstawie ustawy Prawo Bankowe.
    3)W zasadzie potwierdzeniem zawarcia umowy jest wykonanie przelewu na
    wskazany nr. rachunku bankowego. Druk potwierdzenia stanowi Pana
    gwarancje; i podstawe; do roszczen' wzgle;dem Bankowego Funduszu
    Gwarancyjnego.
    4) Przelew zwrotny po zakon'czeniu lokaty jest bezp?atny, niezalez.nie
    od
    kwoty lokaty.
    5)Brak produktu Lokata 10% na okres 5 miesie;cy, w Tabeli
    Oprocentowania
    Op?at i Prowizji Noble Banku, wynika z tego, z.e jest to produkt
    stworzony wy?a;cznie dla Open Finance. Produkty znajduja;ce sie; w
    Tabeli
    Oprocentowania Op?at i Prowizji sa; przeznaczone dla klientów Noble
    Banku, równiez. tych reprezentowanych przez doradców Open Finance.

  • 2. Data: 2009-01-12 17:21:36
    Temat: Re: lokaty Open Finance
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > OF na swoich stronach wspomina o gwarancjach BFG, ale (odstukac) w
    > razie upadku banku posiadjacego srodki z lokaty, strona do odzyskania
    > pieniedzy nie bedzie bank/OF tylko BFG.....

    Tak naprawdę nikt nie wie jak BFG zadziała, bowiem dawno już nie było upadku
    banku na miarę Noble.

    > 1) Z prawnego punktu widzenia strona; umowy be;dzie Noble Bank S.A.

    Niekoniecznie. Przed sądem Noble łatwo wykaże, iż z panem Kowalskim nie miał
    nic do czynienia, a lokata, którą Kowalski założył założona być nie mogła z
    uwagi na jej brak w ofercie banku. Ja widzę strony OF-NB i OF-Kowalski.

    > 2)Produkty znajduja;ce sie; stronie internetowej www.lokaty.open.pl
    > jest
    > oferowany na podstawie ustawy Prawo Bankowe.

    A podstawa prawna?

> [...]
    > wskazany nr. rachunku bankowego. Druk potwierdzenia stanowi Pana
    > gwarancje; i podstawe; do roszczen' wzgle;dem Bankowego Funduszu

    Wątpliwe. Wpłata na jakikolwiek rachunek nie powoduje jeszcze możliwości
    roszczenia wobec jego właściciela.
    Chytrze sformułowane... "w zasadzie" :-))

    > 5)Brak produktu Lokata 10% na okres 5 miesie;cy, w Tabeli
    > Oprocentowania
    > Op?at i Prowizji Noble Banku, wynika z tego, z.e jest to produkt
    > stworzony wy?a;cznie dla Open Finance.

    I tu masz odpowiedź o stronach. BFG zagwarantuje zwrot kasy do wysokości
    50.000 euro, ale OF. Swoją drogą jeśli NB rzekomo daje 10% klientowi
    złapanemu przez OF to ile płaci OF? 1? 2%? Ciekawa stopa procentowa w
    dzisiejszych czasach...

  • 3. Data: 2009-01-12 17:51:00
    Od: perian <p...@i...pl>

    In <news:gkfu63$td8$1@news.dialog.net.pl>, Szymon wrote:

> [...]
    > uwagi na jej brak w ofercie banku. Ja widzę strony OF-NB i OF-Kowalski.

    Pleciesz bzdury, bo Noble Bank wystawia dokumenty (z pieczęcią)
    potwierdzające założenie takich lokat.

    --
    perian
    Talk is cheap. Supply exceeds Demand.

  • 4. Data: 2009-01-12 18:09:26
    Od: cpr <cpr_@_pl.pl>

    On Mon, 12 Jan 2009 18:21:36 +0100, "Szymon" <n...@o...pl> wrote:

    >Tak naprawdę nikt nie wie jak BFG zadziała, bowiem dawno już nie było upadku
    >banku na miarę Noble.

    i oby nie było upadku zdanego banku w Polsce
    N.B. ile rezerw jest w BFG ? - miliard, dwa ?

> [...]
    >uwagi na jej brak w ofercie banku. Ja widzę strony OF-NB i OF-Kowalski.

    Z watkow na innym forum (
    http://www.mbank.pl/forum/read.html?f=1&i=869625&t=8
    69625&v=f&cat=28 )
    wynikało, że to NB przesyła potwierdzenie zawarcia umowy lokaty i
    umowę do lokaty (pieczecie NB)

    >A podstawa prawna?

    hmm - nie wiem :-(

    >Wątpliwe. Wpłata na jakikolwiek rachunek nie powoduje jeszcze możliwości
    >roszczenia wobec jego właściciela.
    >Chytrze sformułowane... "w zasadzie" :-))

    ponoc jest umowa z NB (watek na
> [...]

    >50.000 euro, ale OF. Swoją drogą jeśli NB rzekomo daje 10% klientowi
    >złapanemu przez OF to ile płaci OF? 1? 2%? Ciekawa stopa procentowa w

    i o to sie wlasnie pytalem ? :-)
    ""czy naleznosc klienta do banku z tytulu
    zakupu produktu lokacyjnego wynika z czynnosci bankowej"

    poza tym:

    stopa, jak stopa :-)
    oferta w oryginale OF byla do 31 grudnia 2008 r. - wtedy inne banki
    tez mialy bardzo atrakcyjne oprocentowanie.
    OF przedluzyl oferte do 11 stycznia 2009 r. - mozna domniemac, ze
    celem bylo np pozyskanie "lokat urodzinowych" z mBanku (wplaty na
    "zalozone" lokaty ponoc mozna dokonywac do 11 stycznia 2009 r. + 14
    dni).

  • 5. Data: 2009-01-12 18:16:54
    Od: cpr <cpr_@_pl.pl>

    On Mon, 12 Jan 2009 18:51:00 +0100, perian <p...@i...pl>
    wrote:

    >Pleciesz bzdury, bo Noble Bank wystawia dokumenty (z pieczęcią)
    >potwierdzające założenie takich lokat.

    Jednak ponowie pytanie (moje watpliwosci prawne):

    ""czy naleznosc klienta do banku z tytulu
    zakupu produktu lokacyjnego wynika z czynnosci bankowej"

    wobec braku takiej ofery ze strony NB.

  • 6. Data: 2009-01-12 18:21:00
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Pleciesz bzdury, bo Noble Bank wystawia dokumenty (z pieczęcią)
    > potwierdzające założenie takich lokat.

    To nie ma nic do rzeczy. Ty zawierasz umowę przez pośrednika. Co ciekawe ani
    OF nie chwali się zbytnio, iż to Noble Bank firmuje imprezę ani NB nie
    chwali się, że współpracuje z OF.

  • 7. Data: 2009-01-12 18:22:46
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "cpr" <cpr_@_pl.pl> napisał w wiadomości

    > Jednak ponowie pytanie (moje watpliwosci prawne):
    >
    > ""czy naleznosc klienta do banku z tytulu
    > zakupu produktu lokacyjnego wynika z czynnosci bankowej"
    >
    > wobec braku takiej ofery ze strony NB.

    szukasz dziury w calym - a kogo bedzie obchodzic jaka byla oferta banku po
    jego bankructwie ? Kazdy majacy dokumenty (wyciagi, potwierdzenia) z
    pieczeciami banku przyjdzie do BFG i dostanie co mu sie nalezy BFG nie
    bedzie sie zastanawial na jakiej ofercie zawarta byla lokata...

  • 8. Data: 2009-01-12 18:37:06
    Od: cpr <cpr_@_pl.pl>

    On Mon, 12 Jan 2009 19:22:46 +0100, "sensei" <n...@n...pl>
    wrote:

> [...]
    >pieczeciami banku przyjdzie do BFG i dostanie co mu sie nalezy BFG nie
    >bedzie sie zastanawial na jakiej ofercie zawarta byla lokata...

    Nie szukam dziury w calym.
    Aktualne akty prawne dotyczce BFG znajdziesz np na stronie
    http://www.bfg.pl/u235/navi/28160
    Jaka jest podstawa prawna Twojego rozumowania?

  • 9. Data: 2009-01-12 18:46:40
    Od: perian <p...@i...pl>

    In <news:gkg1lf$vri$1@news.dialog.net.pl>, Szymon wrote:

    > To nie ma nic do rzeczy. Ty zawierasz umowę przez pośrednika. Co ciekawe ani
    > OF nie chwali się zbytnio, iż to Noble Bank firmuje imprezę ani NB nie
    > chwali się, że współpracuje z OF.

    Regulaminy ofert mówią co innego. Poza tym Noble Bank jest właścicielem
    Opena.

  • 10. Data: 2009-01-12 18:55:11
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Regulaminy ofert mówią co innego. Poza tym Noble Bank jest właścicielem
    > Opena.

    To aż tak jest zakręcone? Heh... nie łatwiej było po prostu mieć swoją sieć
    akwizytorów, jak robi większość banków?