  • 1. Data: 2021-09-12 11:30:04
    Temat: lichwa szuka łosi
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Dzwonią tylko na polski numer z ofertami dla plebsu
    np pomocy przy spłacie długów albo z mega super pożyczkami
    5 tys zł na 3 lata.

    Eksportuja mi tu przez VPN syf od którego uciekłem.
    5 tys zł to ja zarabiam w 2 tygodnie czasem w 10 dni
    Przez 6 lat zarobiłem więcej niż u Januszy byznesu
    przez całe życie w Polsce.

    Jak można to tolerować. Partia "prawa" i "sprawiedliwości".
    Koło big Bena Angole postawili wielkie tablice w róznych językach
    nie daj się oszukać oszustom w trzy kubki. Można można.

    Kto mieszkał w Polsce w cyrku się nie śmieje.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 2. Data: 2021-09-12 14:25:09
    Temat: Re: lichwa szuka łosi
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 12 września 2021 o 11:29:34 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > Dzwonią tylko na polski numer z ofertami dla plebsu

    Zapytałbym, czy roaming działa, ale to już nie UE.

    > Koło big Bena Angole postawili wielkie tablice w róznych językach
    > nie daj się oszukać oszustom w trzy kubki. Można można.

    A kto tam te 3 kubki organizuje? Export z Bazaru Różyckiego?
    Jak były chyba ostatnie Dni Transportu Publicznego przed koronką, to byli tam tacy
    goście w kraciastych marynarkach i kaszkietach i robili grę w 3 karty. Niesamowici
    byli, bez szans trafić, 1/3 że losowo zgadniesz...

  • 3. Data: 2021-09-12 15:38:32
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    goście w kraciastych marynarkach i kaszkietach i robili grę w 3 karty. Niesamowici
    byli, bez szans trafić, 1/3 że losowo zgadniesz...

    E tam, kiedyś w latach osiemdziesiątych pracowałem jako ustawiacz
    na giełdzie samochodowej i miałem okazję przyjrzeć się bliżej temu
    karcianemu biznesowi. Tam nic nie odbywało się losowo.
    Mogłem zagrać zawsze na 100% ale przekonano mnie żebym tego nie robił ;-)

  • 4. Data: 2021-09-12 15:43:40
    Temat: ŻeRe: lichwa szuka łosi
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 12 września 2021 o 15:39:22 UTC+2 cef napisał(a):

> [...]
    > karcianemu biznesowi. Tam nic nie odbywało się losowo.
    > Mogłem zagrać zawsze na 100% ale przekonano mnie żebym tego nie robił ;-)

    Miałem to samo. Na giełdzie w Chwaszczynie w latach 90tych bodajże

  • 5. Data: 2021-09-12 17:07:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

> [...]
    > karcianemu biznesowi. Tam nic nie odbywało się losowo.
    > Mogłem zagrać zawsze na 100% ale przekonano mnie żebym tego nie robił ;-)

    O, a czym zajmował się taki "ustawiacz"?
    I jak to było z tymi kartami?
    Wiadomo, że losowo nie jest, ale ci goście tak te karty przekładali że szans nie było
    nadążyć (oczywiście tam nie rżneli na kasę tylko pokazywali dzieciakom dawny folklor
    i rozdawali przypinki).
    Więc co, trzeba wiedzieć, gdzie patrzeć, czy te ruchy mieli tak wytrenowane, ale
    niezmienne, wiec np. przy starcie "jednej czarnej" ze środka zawsze było wiadomo, że
    skończy np. z lewej?

    Pamiętam taka scenę, czy to z Różyca czy może ze Stadionu, jak grali w te 3 kubki i
    ktoś za dobrze zgadywał i zaczynała się niezła awanturka ;>

  • 6. Data: 2021-09-12 17:41:46
    Od: cef <c...@i...pl>

    tacy goście w kraciastych marynarkach i kaszkietach i robili grę w 3 karty.
    Niesamowici byli, bez szans trafić, 1/3 że losowo zgadniesz...

    > O, a czym zajmował się taki "ustawiacz"?

    Jak sama nazwa wskazuje ustawianiem - czyli
    wskazywaniem kierowcom w odpowiednich sektorach
    takiego miejsca do parkowania, żeby na niewielkim terenie zmieściło
    się jak najwięcej samochodów i żeby nie blokowały się wzajemnie.

> [...]
    niezmienne, wiec np. przy starcie "jednej czarnej" ze środka zawsze było wiadomo, że

    To taki mały teatrzyk dla tych, którzy patrzą na to tylko przez chwilę.
    Jak stoisz obok tego kramu kilka godzin, to znasz te gęby i ich numery :-)
    Normalnie jeden udający nawalonego miesza kartami a kilku jego kolegów
    udaje, że gra
    i raz wygrywa raz przegrywa a jak już namierzą łosia z kasą wśród
    kibiców (o co na giełdzie było stosunkowo łatwo w tamtych czasach),
    to ci podstawieni grający zaginali róg w tej jednej karcie do
    wskazania i pokazywali
    łosiowi jak łatwo można tego podchmielonego wykiwać.
    W krytycznym momencie następuje odkrycie jednej z trzech kart
    i jak pozostały już tylko dwie, to podstawieni gracze obstawiają wysoko
    tę z zagiętym rogiem. Łoś widząc pewną wygraną wchodził do gry - ale
    mieszający podbijał stawke, bo
    zgadywali tylko z dwóch kart. Łoś nawet nie wiedział, że tę kartę zagiętą
    juz przed rzucaniem zamieniono na inny zestaw i przegrywał razem
    z tymi podstawionymi całą postawiona sumę.
    Ja kiedyś chciałem wejść do gry i obstawić w tym momencie tę kartę
    niezagiętą,
    ale podeszło kilku osiłków z ochrony biznesu i przekonali mnie,
    że młody jestem i zęby mi jeszcze będą potrzebne i żebym spadał.
    To tylko jeden ze scenariuszy - czasami dawali wygrać łosiowi
    kilka złotych, żeby się pewniej poczuł.

  • 7. Data: 2021-09-13 10:08:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kiedyś też obserwowałem taki spektakl, łącznie ze złożoną mi propozycją "dam Ci 5
    dych i postaw" (gdy parę razy odmówiłem też
    otrzymałem propozycję), akurat się trafiło że obrabiali jakichś kolejarzy po
    wypłacie, gdy podszedł gościu o sylwetce Janusza
    Gortata (czyli wysoki szczupły, nie dałbyś za niego pięć groszy) i w imieniu jednego
    z kolejarzy wszystko mu odegrał.
    Żaden z dwumetrowych byków gościa nie ruszył, mieli błagalne spojrzenia winnego psa
    "no idź już zanim my pójdziemy z torbami".
    Czyli trzeba wyciąć sobie chrząstki z nosa żeby wzbudzić szacunek na mieście ;-)
    Po głowie mi chodzi że to mogło być na giełdzie na "Spójni", jeśli ktoś takie
    pamięta.

    -----

  • 8. Data: 2021-09-16 06:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Dawid Rutkowski d...@w...pl ...

    > Wiadomo, że losowo nie jest, ale ci goście tak te karty
    > przekładali że szans nie było nadążyć

    widziałem kilka takich akcji i to nigdy nie miało nic wspolnego z
    nadazaniem.
    To zawsze była w ktoryms momencie przemoc polegajaca na tłoku,
    przepychaniu, sugestii ze idzie policja i chwilowym odwróceniu uwagi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

  • 9. Data: 2021-09-16 10:19:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 16 września 2021 o 07:10:03 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > To zawsze była w ktoryms momencie przemoc polegajaca na tłoku,
    > przepychaniu, sugestii ze idzie policja i chwilowym odwróceniu uwagi.

    Cóż, co poradzić, po prostu nie mieliście szczęścia i widzieliście tylko oszustów -
    którzy często naciągali innych oszustów (dających się np. nabrać na numer z zagiętym
    rogiem i podmienieniem karty z zagiętym rogiem - przyznam, że rewela :).
    Ale ja widziałem prawdziwego Mistrza - na miarę Franka Dolasa.
    Z nim naprawdę szansa była 1/3 - nawet ten wysoki chudy by tak miał.
    Więc jeszcze gorzej niż w ruletce (gdzie i tak się przygrywa przez twórcze
    wykorzystanie faktu, że wciąż są spory, czy zero jest parzyste czy nieparzyste - a
    już majstersztykiem jest podwójne zero ;) - swoją drogą zawsze się zastanawiałem,
    skąd wiadomo, kto postawił którą kupkę żetonów - czyżby krupier był aż tak wyćwiczony
    (hmm, zdarzają się takie cuda, w czasach szału budowlanego w 2007 bodajże odbierałem
    zamówienie z castoramy, nieopatrznie wybraliśmy się tam w sobotę rano - dziki tłum
    ludzi - a jak potem przyszedł kryzys to było tak puściutko - gostek nam wywiózł to
    zamówienie na dwóch paletach pod kasę z bramą, cudem znaleźliśmy innego z
    paleciakiem, który nam tą jedną paletę pod busa podwiózł, wracam, a ochroniarz do
    mnie "pan to ma jeszcze wannę?" - zamurowało mnie).

  • 10. Data: 2021-09-16 10:31:42
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 16 Sep 2021 01:19:05 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > wciąż są spory, czy zero jest parzyste czy nieparzyste

    0/2 = 0
    Reszta z dzielenia wynosi 0, czyli na mój mały rozumek zero jest parzyste.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl