  • 1. Data: 2006-01-07 10:38:32
    Temat: kredyt mieszkaniowy w walutach czy zlotowkach?
    Od: "yarek" <y...@g...pl>

    kredyt na zakup mieszkania 200.000-250.000 na 25 lat. zamierzam brac w CHF,
    chociaz mocny zloty budzi moje obawy, czy nie lepiej w zlotowkach teraz.jak
    uwazacie?

  • 2. Data: 2006-01-07 11:22:34
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > kredyt na zakup mieszkania 200.000-250.000 na 25 lat. zamierzam brac w
    > CHF,

    IMHO w tej chwili kredyt w CHF to duze ryzyko kursowe!:(

    JR

  • 3. Data: 2006-01-07 11:40:29
    Od: "Taddy" <c...@t...pl>

    > IMHO w tej chwili kredyt w CHF to duze ryzyko kursowe!:(

    Tiaaaaa....
    Aby rata kredytu w CHF ZRÓWNAŁA by się z ratą w PLN franek musialby
    kosztować 3,70, a nigdy w ciagu ostatnich 16 lat tyle nie kosztował (max
    bylo 3.20)
    Odpowiedz sobie na pytania:
    1. Co musialoby sie stac w gospodarce szwjcarskiej/polskiej aby frank tyle
    kosztował?
    2. Jeśli nawet teoretycznie hipotetycznie tak by sie stalo to czy uwazasz,
    ze oprocentowanie kredytów w złotówkach bedzie na tym samym poziomie co
    teraz?

  • 4. Data: 2006-01-07 11:48:57
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Tiaaaaa....
    > Aby rata kredytu w CHF ZRÓWNAŁA by się z ratą w PLN franek musialby
    > kosztować 3,70, a nigdy w ciagu ostatnich 16 lat tyle nie kosztował (max
    > bylo 3.20)

    Niekoniecznie. Wystarczy na przyklad lekkie podniesienie stop procentowych w
    Szwajcarii, lekka obnizka w Polsce i lekki wzrost kursu CHF wzgledem PLN.

  • 5. Data: 2006-01-07 11:58:17
    Od: "Taddy" <c...@t...pl>

    > Niekoniecznie. Wystarczy na przyklad lekkie podniesienie stop procentowych
    > Szwajcarii, lekka obnizka w Polsce i lekki wzrost kursu CHF wzgledem PLN.

    Zapomniales dodac, ze te 3 elementy musialyby nastąpić JEDNOCZEŚNIE, co
    wykluczone nie jest, ale niezwykle malo prawdopodobne, nic na to na razie
    nie wskazuje w dającej sie przewidzieć przyszłości.

  • 6. Data: 2006-01-07 12:10:16
    Od: "Dommin" <d...@p...fm>

    Skoro wszyscy w bankach mówią, że kredytów walutowych sie nie powinno brac
    bo jest ryzyko kursowe to trzeba je brać.
    Bankom nie jest to na rękę bo muszą zabezpieczać pozycje, a jak to źle
    zrobią to tracą kasę.
    IMHO tylko kredyt walutowy - CHF jest najsabilniejszy.
    Wielu specjalistów wypowiadało się, że jak będziemy wchodzić do strefy euro
    waluta wspólnoty będzie po 2-2,50 zł. - ale na takie oceny trzeba spojrzeć z
    dystansem.
    Pozdrawiam
    Dommin

    P.S. Jak będzie koalicja PoPiS to 3,5 na euro może nas nie zatrzymać

  • 7. Data: 2006-01-07 19:00:52
    Od: "XYZ" <x...@x...wp.pl>

    Użytkownik "JerzyR" <j...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

    > IMHO w tej chwili kredyt w CHF to duze ryzyko kursowe!:(

    Witam,

    Banki szaleja ze wstrzymeniem kredytow w CHFach, zastanawial sie ktos
    dlaczego.

    Odpowiedz jest prosta - sa to teraz najbardziej korzystne kredyty i bankom
    poprostu nie oplaca sie ich dawac bo za malo na nich zarabiaja.

    Wg mnie cala bzdura o ryzyku kursowym i innych bajkach dotyczy takze
    pozostalych kredytow. Nigdy niema tak ze jedna waluta idzie albo spada a
    wszystko inne zyje swoim zyciem.

    No moze tak bc jak np bedzie jakas wojna ale wtedy bedziemy mieli prolemy
    innego typu i niekt nie bedzie patrzec na kredyty i procenty.

    Bierz w CHFach poki czas bo z tego co widze to podnosza teraz procenty.

    Dla przykladu aby brac podam na ten przyklad NODERa bank. 1% marzy + LIBOR.
    Znajdz bardziej korzystne warunki w PLNach.
    Roznice mozna zainwestowac i beda na tzw roznice kusowe o ktorych tak to sie
    rozpisuja.
    Patrz na kredyt w okresie 20 lat a nie 1 roku. Zauwaz takze ze jak wejdziemy
    do EUR to przewalutuja Ci ten PLN na EUR ;)

  • 8. Data: 2006-01-07 19:26:36
    Od: anonim <***com@mail.com>

    on Sat, 07 Jan 2006 19:00:52 GMT "XYZ" <x...@x...wp.pl> wrote:

    > Patrz na kredyt w okresie 20 lat a nie 1 roku. Zauwaz takze ze jak wejdziemy
    > do EUR to przewalutuja Ci ten PLN na EUR ;)

    i pewnie pobiorą kaskę za przewalutowanie ;-)

  • 9. Data: 2006-01-07 20:42:01
    Od: "MP" <m...@c...pl>

    > kredyt na zakup mieszkania 200.000-250.000 na 25 lat. zamierzam brac w CHF,
    > chociaz mocny zloty budzi moje obawy, czy nie lepiej w zlotowkach teraz.jak
    > uwazacie?

    Witaj,

    w serwisie smartbank.pl (www.smartbank.pl) znajdziesz profesjonalny kalkulator
    do liczenia rat kredytowych. Uwzględnia różnice kursowe. Po wybraniu waluty
    kredytu ładują się średnie kursy, oprocentowanie i prowizja ale "z ręki" możesz
    wpisać własne. Sprawdź sobie wysokość raty w złotówkach na 300 rat (25 lat) a
    potem wrzuć CHF. Wpisz hipotetyczny kurs sprzedaży franka i zobacz o ile
    wzrośnie rata i kiedy się zrówna z kredytem w PLN. Z tego co widziałem to w PLN
    oprocentowanie jest już w okolicach Wibor +1pp co daje ok. 5,6%. We frankach
    znajdziesz już poniżej 2% w zależności od wpłaty własnej i kilku innych cech.

    Życzę powodzenia w poszukiwaniach.