  • 1. Data: 2007-07-03 12:08:46
    Temat: konto walutowe - możliwość zdalnego przewalutowania
    Od: Kazik Zmijowski <k...@p...onetSPAM.pl>

    Witam,

    W jakim banku rekomendowalibyście założenie konta walutowego przy
    następujących założeniach:

    - waluta USD, comiesięczny przelew wynagrodzenia z zagranicy

    - wymagana możliwość jednorazowego pobrania większej kwoty z konta - w BPH
    gdzie mam aktualnie konto limit to 2500 USD :-/

    - możliwość zdalnego (przez internet) przewalutowania z USD na PLN i
    przeniesienia na konto złotówkowe przy akceptowalnym przeliczniku (w BPH
    operację można wykonać tylko osobiście w oddziale)

    - dobra bankowość internetowa - możliwość podglądu historii rachunku z
    dłuższego okresu czasu (minimum rok, najlepiej dwa lata lub więcej)

    Pozdrawiam

    Kazio

  • 2. Data: 2007-07-03 12:44:07
    Temat: Re: konto walutowe - możliwoœć zdalnego przewalutowania
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Tue, 03 Jul 2007 14:08:46 +0200, Kazik Zmijowski napisał(a):

> [...]
    >
    > - dobra bankowość internetowa - możliwość podglądu historii rachunku z
    > dłuższego okresu czasu (minimum rok, najlepiej dwa lata lub więcej)

    Z tego gdzie by można poszukać to przychodzi mi do głowy ING, BZWBK i
    Citi no i pewnie coś z BRE czyli mBank/Multi, ale sprawdź jeszcze
    szczegóły na www, albo czekaj na jakieś inne opinie.

  • 3. Data: 2007-07-03 13:15:29
    Temat: Re: konto walutowe - możliwo?ć zdalnego przewalutowania
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > - wymagana możliwość jednorazowego pobrania większej kwoty z konta - w BPH
    > gdzie mam aktualnie konto limit to 2500 USD :-/

    Wiekszość banków ma wyznaczone limity gotówkowe. Zawsze możesz (chodzi o
    BPH) - choćby przez internet - złożyć zamówienie na gotówkę (powyżej 2500).
    Max w 2 dni musi na Ciebie czekać

    > - możliwość zdalnego (przez internet) przewalutowania z USD na PLN i
    > przeniesienia na konto złotówkowe przy akceptowalnym przeliczniku (w BPH
    > operację można wykonać tylko osobiście w oddziale)

    Wydaje mi się że w Sezamie taka opcja istnieje. Spróbuj wybrać rachunek
    źródłowy twój rachunek avista lub skorzystać z opcji przelewów
    zagranicznych. Infolinia na pewno wyjaśni jak to zrobic.

    > - dobra bankowość internetowa - możliwość podglądu historii rachunku z
    > dłuższego okresu czasu (minimum rok, najlepiej dwa lata lub więcej)

    Jak chcesz wypłacać w Oddziale to musisz sprawdzić jakie masz w okolicach
    banki. Multi będzie dobrym rozwiązaniem.

    Darek

  • 4. Data: 2007-07-03 14:56:50
    Od: Kazik Zmijowski <k...@p...onetSPAM.pl>

    On Tue, 3 Jul 2007 15:15:29 +0200, "Darek" <n...@p...maila.pl> wrote:

    >Wiekszość banków ma wyznaczone limity gotówkowe. Zawsze możesz (chodzi o
    >BPH) - choćby przez internet - złożyć zamówienie na gotówkę (powyżej 2500).
    >Max w 2 dni musi na Ciebie czekać

    Rzadko bywam w kraju, mało regularnie i na dodatek zawsze na krótko. Niby
    mogę dzwonić gdzieś zza granicy i umawiać się na wizytę, ale wolałbym
    jednak iść z marszu i wziąść kasy tyle ile potrzebuję.
    O ile wiem, w City jest limit w przeliczeniu 20 tys PLN...

    >Wydaje mi się że w Sezamie taka opcja istnieje. Spróbuj wybrać rachunek
    >źródłowy twój rachunek avista lub skorzystać z opcji przelewów
    >zagranicznych. Infolinia na pewno wyjaśni jak to zrobic.

    Właśnie próbowałem i działa!
    Nieco dziwna forma - bo przy przelewie z konta USD trzeba podawać kwotę
    przelewu w złotówkach a nie w dolarach, no ale najważniejsze że działa.

    A pani w oddziale mówiła że się nie da... :-\

    Dzięki za podpowiedź!

  • 5. Data: 2007-07-03 17:05:09
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

> [...]
    > jednak iść z marszu i wziąść kasy tyle ile potrzebuję.
    > O ile wiem, w City jest limit w przeliczeniu 20 tys PLN...

    Tak jak napisałem - oddziały mają limity.
    Czym większy oddział tym prawdopodobieństwo że mają więcej kasy jest
    większe. Bo te 2500USD to jest limit powyżej którego _powinno_ się zgłaszać
    wypłatę. Jak kasa ma to da. Jak nie ma to niestety.
    Citi ma małe oddzialiki więc z gotówką (w szczególności USD) moze być
    krucho. Ale sam nie sprawdzałem, niech wypowiedzą się inni.

    Darek

  • 6. Data: 2007-07-03 17:07:21
    Od: Krzys <b...@a...pl>

    Polecam Multibank.

    1. Zarządzanie kontem i subkontem walutowym przez internet bardzo
    łatwe
    2. Bezpłatna usługa przesyłania kodu autoryzacji przez SMS
    3. Bezproblemowe przewalutowywanie online
    4. Wszystko działa bez problemu (korzystam już od roku)
    5. Co do limitów to polecam biuro obługi.
    6. Na całym świecie wypłata z bankomatu 10zł za transakcję

    Skibbbi