  • 11. Data: 2006-12-16 20:44:04
    Temat: Re: jaki limit IKE w 2007r?
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > a po co Ci teraz 2007 rok, jak wylicza to bedzie

    bo na 2006 r. wykorzystalem 11 miesiecy temu, a na 2007 bede mogl
    wykorzystac juz za ok. 2 tygodnie i chce wiedziedziec na jaka kwote sie
    przygotowac

  • 12. Data: 2006-12-17 12:21:11
    Od: "Seba_Fan" <S...@p...onet.Skasuj-to.pl>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w wiadomości

    > bo na 2006 r. wykorzystalem 11 miesiecy temu, a na 2007 bede mogl
    > wykorzystac juz za ok. 2 tygodnie i chce wiedziedziec na jaka kwote sie
    > przygotowac

    spokojnie policza to dadza znac, w koncu tak naprawde to nie powinno byc
    limitu, w koncu to nasze pieniadze dla nas, ale tu juz kto inny podejmuje
    decyzje.

  • 13. Data: 2006-12-31 08:35:29
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Dec 2006 15:45:40 +0100,
    osoba podpisana: Seba_Fan <S...@p...onet.Skasuj-to.pl>
    napisała:

    > Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w wiadomości

    > a po co Ci teraz 2007 rok, jak wylicza to bedzie

    Ja tylko chciałem przypomnieć Art 13 ust.4 ustawy z dnia 20 kwietnia
    2004 r. o indywidualnych kontach emerytalnych (Dz.U. 2004 nr 116 poz. 1205)

    "4. Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego ogłasza w
    Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski" do końca
    roku kalendarzowego poprzedzającego rok, w którym będą dokonywane wpłaty
    na IKE, w drodze obwieszczenia, wysokość kwoty, o której mowa w ust. 1."

    Niby mogą jeszcze dzisiaj.

    Przy okazji mam pytanie odnośnie ust. 1 w tym artykule.

    "Art. 13. 1. Wpłaty dokonywane na IKE w roku kalendarzowym nie mogą
    przekroczyć kwoty odpowiadającej półtorakrotności prognozowanego
    przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej na dany
    rok, określonego w ustawie budżetowej lub ustawie o prowizorium
    budżetowym."

    No i fajnie. Tyle tylko, że dla mnie (ust. 4) "wysokość kwoty, o której
    mowa w ust. 1." odnosi się do kwoty półtorakrotności prognozowanego
    wynagrodzenia, a nie dowolnej innej która sobie minister wymyśli.

    Jeśli tak, to na jakiej podstawie limit ike w 2006 był 3521, jeśli nie,
    to może mi ktoś powiedzieć gdzie popełniam błąd ?

    KJ

    --
    Nie oddawaj Polski oszołomom.
    http://www.skubi.net/nieoddaj.html

  • 14. Data: 2006-12-31 09:57:10
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Kamil Jońca wrote:
> [...]
    > końca roku kalendarzowego poprzedzającego rok, w którym będą
    > dokonywane wpłaty na IKE, w drodze obwieszczenia, wysokość kwoty, o

    Sądzę że już to zrobił.
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_061229/e
    konomia/ekonomia_a_43.html?k=on;t=2006122520061231
    Limit na 2007 wg Rzepy 3697 zł.

> [...]
    > minister wymyśli.
    >
    > Jeśli tak, to na jakiej podstawie limit ike w 2006 był 3521

    Ustęp 1 oznacza, że kwota jest niewiększa niż póltorakrotność.
    Ustęp 4 oznacza, że kwotę ogłasza wlaściwy minister.
    IMHO wynika z tego, że może ogłosić kwotę z przedziału od zera do
    półtorakrotności.
    No i ogłosił 3521 zł.

    > jeśli nie, to może mi ktoś powiedzieć gdzie popełniam błąd ?

    Ustęp 4 nie oznacza, że ogłasza półtorakrotność.

    B.

  • 15. Data: 2006-12-31 10:05:53
    Od: k...@g...com

    On 31 Gru, 10:57, "Bogdan B." <b...@w...pl> wrote:
    [...]

    zrobił.http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_0
    61229/ekonomia/ekonomia_...
    > Limit na 2007 wg Rzepy 3697 zł.

    Odpowiednie obwieszczenie poproszę.

    Co do reszty odpowiedzi się nie ustosunkuję, bo jak na razie Twoja
    interpretacja jest równie dobra jak moja :-)
    KJ

  • 16. Data: 2006-12-31 10:14:35
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
    > On 31 Gru, 10:57, "Bogdan B." <b...@w...pl> wrote:
    > [...]
    >
    > Odpowiednie obwieszczenie poproszę.

    W takim razie poczekaj aż się Dziennik Ustaw wydrukuje.

    > Co do reszty odpowiedzi się nie ustosunkuję, bo jak na razie Twoja
    > interpretacja jest równie dobra jak moja :-)

    Ale moją podziela "właściwy minister" :-)

  • 17. Data: 2006-12-31 10:29:50
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Dec 2006 11:14:35 +0100,
    osoba podpisana: Bogdan B. <b...@w...pl>
    napisała:

    > Ale moj? podziela "w?a?ciwy minister" :-)

    A jakieś uzasadnienie ? Bo ministrowie też się mylili....

    KJ

    --
    Nie oddawaj Polski oszołomom.
    http://www.skubi.net/nieoddaj.html
    The world is coming to an end ... SAVE YOUR BUFFERS!!!

  • 18. Data: 2006-12-31 11:10:03
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Kamil Jońca wrote:

    > A jakieś uzasadnienie ? Bo ministrowie też się mylili....

    Nie ma uzasadnienia.
    Jest tylko praktyczny skutek.
    Jeżeli zrobisz większą wpłatę niż ogłoszona, to nadwyżka nie zostanie
    przyjęta na IKE.
    Tak zdarzyło mi się w styczniu 2006r.
    Jeżeli ktoś potrzebuje uzasadnienia i jest pewien swojej interpretacji to
    proponuję pisać do rzecznika praw obywatelskich.
    Ten niech zaskarży obwieszczenie do TK, jako sprzeczne z ustawą.