  • 1. Data: 2006-12-14 13:19:26
    Temat: IKE fundusze
    Od: "Janusz K." <a...@o...pl>

    Witam,

    Chcę przystąpić do Funduszy IKE w mBanku i nie mogę doszukać się informacji,
    czy istnieje możliwość konwersji pomiędzy dostępnymi funduszami IKE? Jeśli
    tak, to z jakimi opłatami, haczykami :) się to wiążę?

    Pozdrawiam
    Janusz K.

  • 2. Data: 2006-12-14 13:46:41
    Temat: Re: IKE fundusze
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    Janusz K. napisał(a):
> [...]
    > informacji, czy istnieje możliwość konwersji pomiędzy dostępnymi
    > funduszami IKE? Jeśli tak, to z jakimi opłatami, haczykami :) się to wiążę?

    w ramach mBanku (IKE Skarbiec) nie ma oplat, jezeli chcialbys dokonac
    wyplaty transferowej do innego IKE w ciagu pierwszych 12 m-cy to
    zaplacisz 150zl

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2006-12-14 14:01:02
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w wiadomości
    > w ramach mBanku (IKE Skarbiec) nie ma oplat, jezeli chcialbys dokonac
    > wyplaty transferowej do innego IKE w ciagu pierwszych 12 m-cy to
    > zaplacisz 150zl

    Ale opłat brak przy konwersjach wewnętrznych, czyli w dowolnym momencie
    można bezboleśnie skakać pomiędzy funduszami Skarbca oferowanymi w ramach
    IKE mBanku. Takie konwersje nie muszą być całym kapitałem, bo można
    konwertować tylko część, czyli w ramach IKE funduszowego mBanku można
    otworzyć kilka IKE.

    Pozdr.
    K.K.

  • 4. Data: 2006-12-14 14:04:42
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > ramach IKE mBanku. Takie konwersje nie muszą być całym kapitałem, bo
    > można konwertować tylko część, czyli w ramach IKE funduszowego mBanku

    konwersje funduszy w ramach IKE sa dokonywane na takich samych zasadach
    jak zwyklych funduszy (zero oplat), natomiast konto IKE mozesz miec
    tylko jedno i w jego sklad moze wchodzic kilka funduszy IKE

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2006-12-14 14:35:56
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > jak zwyklych funduszy (zero oplat), natomiast konto IKE mozesz miec
    > tylko jedno i w jego sklad moze wchodzic kilka funduszy IKE

    Jak wojna to bez ograniczeń.
    Ustawa o IKE
    Art. 4.
    Oszczędzający ma prawo do zwolnienia podatkowego w trybie i na zasadach
    określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych wówczas,
    gdy na podstawie pisemnej umowy o prowadzenie IKE jednocześnie gromadzi
    oszczędności tylko na jednym IKE, z zastrzeżeniem art. 14 i 23.

    ----> Z zastrzeżeniem art. 14 i 23
    więc tam jedziemy
    Art. 23.
    /............./oszczędzający może zawierać umowy o prowadzenie IKE z
    różnymi funduszami inwestycyjnymi zarządzanymi przez to samo towarzystwo
    funduszy inwestycyjnych, z zastrzeżeniem, że łączna suma wpłat do funduszy
    w roku kalendarzowym nie przekroczy kwot, o których mowa w art. 13.

    Umowy mam w liczbie mnogiej, ale to nie koniec.
    Art. 2.
    Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    1) IKE - wyodrębniony zapis w rejestrze uczestników funduszu
    inwestycyjnego,

    Tu mamy IKE przypisany do jednego funduszu, czyli trafiony i zatopiony.

    Pozdr.
    K.K

    Ps.
    I nie na takich samych zasadach jak zwykłych funduszy, bo choć opłat nie
    pobierają tu i tu, to przy zwykłych funduszach pobierają belkowe, a przy
    konwersjach w ramach IKE już nie.

  • 6. Data: 2006-12-14 14:43:07
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > I nie na takich samych zasadach jak zwykłych funduszy, bo choć opłat nie
    > pobierają tu i tu, to przy zwykłych funduszach pobierają belkowe, a przy
    > konwersjach w ramach IKE już nie.

    pobieraja Belkowe no chyba, ze dokonujesz konwersji w ramach subfunduszu
    ;-))

    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2006-12-14 15:02:09
    Od: "Janusz K." <a...@o...pl>

    > pobieraja Belkowe no chyba, ze dokonujesz konwersji w ramach subfunduszu
    > ;-))
    >
    > pozdr.
    > RobertS

    Serdeczne dziękuję Wszystkim za wyczerpujące odpowiedzi, oj chyba będę
    częściej zaglądał na tą grupę :)

    Pozdrawiam świątecznie

    Janusz K.

  • 8. Data: 2006-12-14 15:23:13
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Thu, 14 Dec 2006 14:19:26 +0100, w <elrj1o$5a7$1@atlantis.news.tpi.pl>, "Janusz
    K." <a...@o...pl> napisał(-a):

    > Chcę przystąpić do Funduszy IKE w mBanku i nie mogę doszukać się informacji,
    > czy istnieje możliwość konwersji pomiędzy dostępnymi funduszami IKE? Jeśli
    > tak, to z jakimi opłatami, haczykami :) się to wiążę?

    A nie lepsze normalne SFI?

  • 9. Data: 2006-12-14 15:47:59
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > A nie lepsze normalne SFI?

    Przy w miarę częstych i oczywiście trafionych konwersjach, a takie mam tu
    myśli, musiałaby być spora różnica w stopie zwrotu na korzyść SFI (kto to
    przewidzi?), bo musimy pamiętać że w zwykłym SFI konwersja 'zabiera' nam
    część kapitału w postaci belkowizny, oczywiście gdy konwertowane jednostki
    zarobiły. W IKE funduszowych jakakolwiek konwersja nic nie zabiera i po
    konwersji dalej zarabia (lub traci ;-) cały kapitał.
    Poza tym dochodzi sprawa samodyscypliny. W SFI łatwiej nam będzie skusić
    się o wypłatę.

  • 10. Data: 2006-12-14 20:33:30
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Poza tym dochodzi sprawa samodyscypliny. W SFI łatwiej nam będzie skusić
    > się o wypłatę.

    tak, ale w SFI praktycznie nie ma ograniczenia wplacanych kwot, a na IKE
    moze wplacic dosc niska relatywnie kwote rocznie

    pozdr.
    RobertS