  • 1. Data: 2012-01-05 11:32:15
    Temat: jak mBank przelicza wypłaty z bankomatów za granicą?
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...pl>

    Hej,

    jadę za kilka dni do Budapesztu, mam zamiar wyplacic forinty na miejscu
    uzywajac karty mBanku

    jak mBank to przewalutuje?

    a) najpierw przeliczy mi PLN na euro a potem euro na forinty
    b) przeliczy bezposrednio z PLN na forinty
    c) inna opcja?

    do tej pory bylem zadowolony z wyplacania kasy kartą mBanku za granica
    (nawet pomimo roznic kursowych) i jesli bedzie to wariant b) to chyba
    nawet calkiem niezle - forint sie oslabia wobec zlotowki (choc
    nieznacznie). jednak w przypadku a) nie wiem czy nie strace wiecej niz
    zakladam - zarowno pln i forint oslabia sie wzgledem euro wiec co
    oszczedze na forincie, strace na euro

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk \n http://tradematik.pl

  • 2. Data: 2012-01-05 11:36:10
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    Wiem, że nie w temacie ale najlepiej to zabrać kasę z Polski, w kantorze
    będziesz miał najlepszy kurs.

    Jeśli nie jedziesz na długo to jest to najlepsza metoda. A jak na dłużej
    to zawsze na początek się przyda.

    mp.

  • 3. Data: 2012-01-05 11:44:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Thu, 05 Jan 2012 12:36:10 +0100, Michał Pysz wrote:

    > Wiem, że nie w temacie ale najlepiej to zabrać kasę z Polski, w kantorze
    > będziesz miał najlepszy kurs.

    Raczej nie jest to prawda, a już w przypadku bardziej niecodziennych
    walut -- na pewno nie jest to prawda (nie tylko ze względu na ryzyko
    wciśnięcia jakiejś podróbki czy banknotu wycofanego z obiegu).

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 4. Data: 2012-01-05 11:53:35
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...pl>

    Dnia Thu, 05 Jan 2012 11:44:29 +0000, Olgierd napisał(a):

    > (nie tylko ze względu na ryzyko
    > wciśnięcia jakiejś podróbki czy banknotu wycofanego z obiegu).

    otoz to. forinty kilka lat temu sie zmienily (przybyl im jakis tam pasek
    magnetyczny i bez paska sa juz wycofane) i polskie kantory nadal ludziom
    wciskają te stare, bezwartosciowe. wole nie ryzykowac wtopienia kupy kasy
    po to by oszczedzic kilka(nascie) zlotych na przewalutowaniu

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk \n http://tradematik.pl

  • 5. Data: 2012-01-05 12:37:02
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Michał Pysz" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Wiem, że nie w temacie ale najlepiej to zabrać kasę z Polski, w kantorze
    > będziesz miał najlepszy kurs.

    Najlepszy kurs forinta do złotówki był w kantorach na Węgrzech -
    zaznaczam, że mam na myśli okolice Egeru bo tam Polaków mnóstwo.

    --
    marfi

  • 6. Data: 2012-01-05 12:43:35
    Od: "Darek " <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > jade za kilka dni do Budapesztu, mam zamiar wyplacic forinty na miejscu
    > uzywajac karty mBanku
    >
    > jak mBank to przewalutuje?
    >
    > a) najpierw przeliczy mi PLN na euro a potem euro na forinty
    > b) przeliczy bezposrednio z PLN na forinty
    > c) inna opcja?

    Wg mnie bedzie to opcja a. Sprawdzalem w historii transakcji (karta Visa) i co
    prawda nie mam zadnej transakcji w forintach, ale np. w GBP jest to najpierw
    przeliczone na Euro a potem Euro po kursie sprzedazy mBanku z dnia ksiegowania.
    Tylko nie mam pojecia jak oni ustalaja relacje inna waluta<->Euro. Moze ktos
    inny bedzie to wiedzial.
    Generalnie wychodzilo to po kursie ok.2% wiekszym niz kurs sprzedazy GBP w
    mBanku z dnia ksiegowania.
    Czyli pewnie w Forintach bedzie podobnie, czyli kurs sprzedazy z danego dnia +
    ok.2%, czyli na dzis byloby to ok. 1,47 zl (1,43 zl x 1,02).
    Przy malych kwotach to kursy nie maja wiekszego znaczenia, ale przy wiekszych
    roznice sa spore i oczywiscie najlepiej uzywac do takich rzeczy kart Polbanku,
    ktorych kurs walut bedzie nizszy pewnie nawet blisko 5%.

  • 7. Data: 2012-01-05 13:27:12
    Od: " Konfabulator" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Najpierw z forinta do EUR po kursie w zależności od karty: visa+2% lub mc i dalej po
    swoim kursie
    sprzedaży EUR na PLN. Jak widać zazwyczaj lepiej mieć kartę mc.

  • 8. Data: 2012-01-05 13:33:28
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Najlepszy kurs forinta do złotówki był w kantorach na Węgrzech -
    > zaznaczam, że mam na myśli okolice Egeru bo tam Polaków mnóstwo.

    W kantorach na dworcach w Budapeszcie tez mialem kursy niegorsze
    niz w kantorach w Polsce.

  • 9. Data: 2012-01-05 13:51:16
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    > Raczej nie jest to prawda, a już w przypadku bardziej niecodziennych
    > walut -- na pewno nie jest to prawda (nie tylko ze względu na ryzyko
    > wciśnięcia jakiejś podróbki czy banknotu wycofanego z obiegu).
    W moim przypadku zawsze było to dotąd prawdą :-) Ale wymieniam gotówkę
    tylko w dobrych kantorach.
    Głównie kupowałem euro i funty. Forinty tylko raz w ostatnie wakacje.

    Kursy w kantorach na miejscu były sporo gorsze niż w dobrych kantorach w PL.

    mp.

  • 10. Data: 2012-01-05 21:07:04
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 05 Jan 2012 14:51:16 +0100, Michał Pysz napisał(a):

> [...]
    > Kursy w kantorach na miejscu były sporo gorsze niż w dobrych kantorach w PL.

    A co ma kurs w kantorach gdzieś tam do kursu według którego przelicza bank?
    Jak na razie proste wyjęcie z bankomatu dawało lepszy przelicznik (należy
    tylko mieć kartę która nie ma dużej prowizji za wypłatę z bankomatów
    zagranicznych i/lub bardzo złego kursu (co ma aktualnie najgorsze? Citi?)

    --
    Kojer