  • 1. Data: 2008-09-02 17:58:01
    Temat: hipoteczny w DB czy Millennium ?
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Witam,

    mam problem typu osiołkowi w żłoby dano.
    Mogę wziąć kredyt w DB lub Millennium. Koszt kredytu jest prawie taki sam -
    Millennium ma wyższa marżę (1%) niz DB (0,9%), ale za to nie ma prowizji
    która w DB wynosi 1,2%. W sumie biorąc pod uwagę zmianę wartości pieniądza w
    czasie i obowiązkowe ubezpieczenia do czasu wpisu do hipoteki oraz niskiego
    wkładu,wychodzi na to samo.

    Różnice - w Millenium można spłacać we frankach, co może się przydać w
    przypadku chęci przeniesienia kredytu do innego banku (w tej sytuacji mogę
    prawdopodobnie zaoszczędzic ok. 5% wartości kredytu dzięki pominięciu
    spreadu). Z drugiej strony muszę opłacać obowiązkowe ubezpieczenie na życie
    które kosztuje 0,02% wartości kredytu miesięcznie.

    DB nie pozwala na spłatę w CHF, ale nie wymaga ubezpieczenia na życie.

    Czy ktoś zna jakieś za i przeciw kredytom hipotecznym w tych bankach które
    mogą pomóc mi w podjęciu decyzji ?
    Czy komus udało się przenieść kredyt w CHF do innego banku i jak to się
    odbyło ? Ile kosztowało ?

    MichalL

  • 2. Data: 2008-09-02 18:46:31
    Temat: Re: hipoteczny w DB czy Millennium ?
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Było.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2008-09-02 18:51:50
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Czy ktoś zna jakieś za i przeciw kredytom hipotecznym w tych bankach które
    > mogą pomóc mi w podjęciu decyzji ?
    mam hipo w DB i generalnie jestem zadowolony

    > Czy komus udało się przenieść kredyt w CHF do innego banku i jak to się
    > odbyło ? Ile kosztowało ?
    to zalezy od TOiP, a przeniesienie wiąże się z przewalutowaniem z CHF na PLN
    i znowu na CHF...nie slyszalem o innej mozliwosci

    w DB można otrzymać lepsze warunki = negocjuj!

    Mille pozwala splacac we frankach? czyli mozesz wplacac gotowke (CHF) na
    konto w banku?
    nie slyszalem, aby w Mille bylo to mozliwe...

    sprawdzales warunki refinansowania kredytow w tych bankach? jakie sa
    prowizje itp.?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2008-09-02 19:51:34
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > to zalezy od TOiP, a przeniesienie wiąże się z przewalutowaniem z CHF na
    > PLN i znowu na CHF...nie slyszalem o innej mozliwosci

    inna możliwiść to wzięcie kredytu w CHF i spłacenie go w CHF

    > w DB można otrzymać lepsze warunki = negocjuj!

    Nie chcą mi poprawić warunków, być może dlatego że znalazłem ich przez
    Aukcjekredytowe i nie chcą zmienić warunków które tam dostałem. Dlatego
    odradzam aukcjekredytowe.pl, lepiej poszukać i negocjować samemu.

    > Mille pozwala splacac we frankach? czyli mozesz wplacac gotowke (CHF) na
    > konto w banku?
    > nie slyszalem, aby w Mille bylo to mozliwe...

    Tak można, trzeba otworzyć rachunek w CHF i dokonać odpowiedniego zapisu w
    umowie.

    > sprawdzales warunki refinansowania kredytow w tych bankach? jakie sa
    > prowizje itp.?

    Na razie chcę wziąć kredyt, do czasu kiedy być może będę go refinansował
    warunki pewnie się wielokrotnie zmienią.

    pozdrawiam,
    MichalL

  • 5. Data: 2008-09-02 20:00:42
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-09-02 21:51, MichalL stwierdził, że:

    > inna możliwiść to wzięcie kredytu w CHF i spłacenie go w CHF

    Z ciekawości - który bank przeleje Ci kredyt w walucie innej, niż PLN?

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 6. Data: 2008-09-02 20:07:37
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > inna możliwiść to wzięcie kredytu w CHF i spłacenie go w CHF

    ale musisz miec mozliwosc splacenia w CHF...to nie jest takie proste

    > Nie chcą mi poprawić warunków, być może dlatego że znalazłem ich przez
    > Aukcjekredytowe i nie chcą zmienić warunków które tam dostałem. Dlatego
    > odradzam aukcjekredytowe.pl, lepiej poszukać i negocjować samemu.

    przez aukcje skontaktowal sie z Toba jakis konkretny doradca, zwyczajnie
    poszukaj sobie innego i od poczatku
    negocjuj z nim warunki, istotna jest kwota kredytu i LTV

    > Tak można, trzeba otworzyć rachunek w CHF i dokonać odpowiedniego zapisu w
    > umowie.

    a czy bedziesz mogl wplacac chf w gotowce w kasie banku czy tylko przelewy
    na konto?

    > Na razie chcę wziąć kredyt, do czasu kiedy być może będę go refinansował
    > warunki pewnie się wielokrotnie zmienią.

    tego co masz w umowie bank nie zmieni!
    mam wpisane warunki szybszej splaty, przewalutowania itp...walcz, aby bylo
    to w umowie jasno okreslone

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2008-09-02 20:10:34
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-09-02 22:07, RobertS stwierdził, że:

    > ale musisz miec mozliwosc splacenia w CHF...to nie jest takie proste

    I wypłacenia w CHF, co też proste nie jest.

  • 8. Data: 2008-09-02 20:47:45
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > I wypłacenia w CHF, co też proste nie jest.

    teoretycznie bank A mógłby refinansowac kredyt walutowy w banku B
    bezpośrednio w walucie...ale takie przypadki praktycznie się nie zdarzają,
    poza tym kto zapłaciłbym koszty przelewu?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2008-09-02 21:47:28
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    > Mogę wziąć kredyt w DB lub Millennium. Koszt kredytu jest prawie taki
    > sam - Millennium ma wyższa marżę (1%) niz DB (0,9%), ale za to nie ma
    > prowizji
    Masz nieaktualne dane.Od 1.09 prowizja w Millenium 1%.

  • 10. Data: 2008-09-02 21:55:44
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > Z ciekawości - który bank przeleje Ci kredyt w walucie innej, niż PLN?

    Tego jeszcze nie wiem, ale podobno jest możliwe. Jak będę zmienial bank to
    poszukam takiego.

    MichalL