  • 21. Data: 2024-05-06 12:28:22
    Temat: Re: frankowicze odcinek NNN
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 06.05.2024 o 10:12, J.F pisze:
    > Oni są wystarczająco postraszeni.
    > Teraz oni straszą ciebie, żebyś zawarł ugodę bez sądu ?
    >
    > Ale moze i racja, ze ugoda zawierana po złożeniu pozwu jest lepsza,
    > niż ta przed ?

    Ja już zawarłem ugodę. A samo stwierdzenie że już jestem umówiony z
    adwokatem w sprawie pozwu skłoniło bank do wyjątkowej uległości.

    Z 70 tysi musiałem zapłacić 20 tysi

    Nie byli wystarczająco PRZESTRASZENI ;-)

  • 22. Data: 2024-05-06 14:57:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 May 2024 12:28:22 +0200, _Master_ wrote:

    > Ja już zawarłem ugodę. A samo stwierdzenie że już jestem umówiony z
    > adwokatem w sprawie pozwu skłoniło bank do wyjątkowej uległości.
    >
    > Z 70 tysi musiałem zapłacić 20 tysi

    > Nie byli wystarczająco PRZESTRASZENI ;-)

    Nie wiadomo. Ani co do tego przestraszenia w twojej jednej sprawie,
    ani co do tej uległości.

    A groziło im .... czy nie mogło być tak, że oni musieliby zapłacic 50
    tys ? :-)

    J.

  • 23. Data: 2024-05-06 15:15:13
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 06.05.2024 o 14:57, J.F pisze:
    > A groziło im .... czy nie mogło być tak, że oni musieliby zapłacic 50
    > tys ? ?

    Tak zgadza się.
    Na tym polega UGODA, za 2 lata orientacyjnie ja dostałbym 50 tysi. a
    prawnik 25.

    Ja spłaciłem kredyt JUŻ i już mogę mieszkaniem swobodnie dysponować.

    Kto wie co by było za dwa lata. Inflacja dziś spada a jutro może być wojna.

    10-15 late temu pisałem że kredyty frankowe powinny być "załatwione" na
    drodze sądowej i ugody.

    Nigdy nie chciałem dotacji od państwa i zawsze krytykowałem
    nieefektywność i ułudę NADZORU nad bankami. Zawsze chciałem aby banki
    działały jak zwykłe firmy i ponosiły ryzyko jak zwykłe firmy.

    Mogły przegrać w sądzie włącznie ze skutkiem ich upadłości.

    To jest ZDROWSZE dla społeczeństwa niż obecny PAŹDZIERZ.

  • 24. Data: 2024-05-06 17:12:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 May 2024 15:15:13 +0200, _Master_ wrote:

> [...]
    >
    > 10-15 late temu pisałem że kredyty frankowe powinny być "załatwione" na

    Banki są całkowicie za.
    Tylko wczesniej liczyły, ze przegrasz w sądzie, a teraz chcą
    "dobre" ugody zawierać bez sądu :-P

> [...]
    >
    > Mogły przegrać w sądzie włącznie ze skutkiem ich upadłości.
    >
    > To jest ZDROWSZE dla społeczeństwa niż obecny PAűDZIERZ.

    Hm, jesli ty masz otrzymać darmowy kredyt, a ja stracic oszczędnosci,
    to ja protestuję :-P

    Ale darmowego kredytu pewnie byś nie otrzymał, bo byś nie poszedł do
    sądu, inni by poszli, bank by zbankrutował, i potem byś się musiał
    z syndykiem użerać/sądzić, i nie wiadomo co byś usądził, pewnie nic.

    A nadzór ... akurat zadziałał w miare dobrze - najpierw zablokował te
    kredyty frankowe, potem naciskał na gromadzenie rezerw przez banki,
    i w rezultacie chyba nie zbankrutują.

    Z jednym wyjątkiem Getinu, gdzie nadzór chyba frankowiczów wyru**ł.

    J.

  • 25. Data: 2024-05-06 17:23:03
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 06.05.2024 o 17:12, J.F pisze:

    > Hm, jesli ty masz otrzymać darmowy kredyt, a ja stracic oszczędnosci,
    > to ja protestuję ?

    Jeśli bank źle rozporządza pieniędzmi (np zły kredyt) a miliony Polaków
    mają za to zapłacić to jest LEPIEJ?

    Będziesz lepiej dobierał partnera w biznesie.
    Przecież tak robisz codziennie.
    Dlaczego z bankiem miałbyś postępować inaczej?

    Poproszę o jakiś ARGUMENT. DLACZEGO?

  • 26. Data: 2024-05-06 17:26:17
    Od: _Master_ <...@...pl>

> [...]
    > sądu, inni by poszli, bank by zbankrutował, i potem byś się musiał
    > z syndykiem użerać/sądzić, i nie wiadomo co byś usądził, pewnie nic.

    Dokładnie taką samą sytuację miałem z pracodawcą.

    Źle sobie go wybrałem, za późno zakończyłem współpracę.
    To również moja wina i ryzyko.
    Takie ryzyka podejmujemy codziennie.
    Nie domagam się od państwa specjalnej ustawy która zapłaciłaby za długi
    tej firmy z podatków.

  • 27. Data: 2024-05-06 17:34:00
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 06.05.2024 o 17:12, J.F pisze:
    > A nadzór ... akurat zadziałał w miare dobrze - najpierw zablokował te
    > kredyty frankowe, potem naciskał na gromadzenie rezerw przez banki,
    > i w rezultacie chyba nie zbankrutują.

    Weź NIEPIERDOL.
    Te banki powinny UPAŚĆ aby inni mieli nauczkę żeby lepiej się prowadzić.

    Na dłuższą metę STRATY/KOSZTY obywateli byłyby mniejsze.

  • 28. Data: 2024-05-06 18:12:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 May 2024 17:34:00 +0200, _Master_ wrote:

    > Weź NIEPIERDOL.
    > Te banki powinny UPAŚĆ aby inni mieli nauczkę żeby lepiej się prowadzić.
    >
    > Na dłuższą metę STRATY/KOSZTY obywateli byłyby mniejsze.

    Widzisz - ty masz tam kredyt, to mówisz "powinny upaść".

    Ja mam w nich oszczędnosci, to mówię, że nie powinny :-)

    Poza tym wiele lat to trwało, więc jest ryzyko, ze padłyby prawie
    wszystkie.
    I byłby duży kłopot.

    Co do jednego się zgadzamy, banki powinny ponieśc tego koszty
    (*), co by się odbiło na akcjonariuszach i zarządach.
    No ale akcje miały np OFE, co w nich zarząd premii i wypłat zgarnął,
    to zgarnął, a potem usłyszysz "nie mamy pana pieniędzy".

    (*) tzn ja tam uważam, ze widziały gały co brały. Kredyt frankowy był
    tańszy, ale z ryzykiem kursowym.

    Fakt, że za niektóre pazerne zagrywki należała się bankom kara,
    chocby za te spready/kursy, czy odsetki, ale ta dzisiejsza,
    to chyba zbyt wygórowana.

    A juz się zrobił problem złotówkowiczów ...

    J.

  • 29. Data: 2024-05-06 20:18:57
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 06.05.2024 o 18:12, J.F pisze:
    > Widzisz - ty masz tam kredyt, to mówisz "powinny upaść".
    >
    > Ja mam w nich oszczędnosci, to mówię, że nie powinny ?

    Nie mam tam kredytu ani oszczędności

    Mówię jak jest.

    Patrzę zdroworozsądkowo na ten PAŹDZIERZ.

    Mogłem sadzić się z bankiem dla zasady ale tego nie zrobiłem i zawarłem
    ugodę.

    W życiu nie chodzi tylko o pieniądze. Wolałbym zdrowsze banki i
    normalnie traktujące swojego długoletniego klienta a nie jak DEBILA.