  • 1. Data: 2011-08-09 14:10:05
    Temat: egzekucja na rachunku firmowym
    Od: b...@o...pl

    pytanie: jaki bank pobiera najniższe opłaty za
    przelew zajęcia komorniczego?

    z pewnych powodów musi być otworzone konto
    bankowe na które pan X będzie wpłacał kwoty
    ze świadomością że zajmie je ZUS.

    w zawodach w kopaniu leżącego przoduje bodajże
    alior bank 49,99zł opłaty (nie wiem czy dobrze
    myślę, poważnie: wpłacisz 50zł przekażą 0,01?)
    w ING jest bodajże 20zł, są banki co pobierają
    np. 5zł? o 1zł nie marzę. A może są takie co raz
    w roku podliczają koszty egzekucji komorniczej?

  • 2. Data: 2011-08-09 14:19:41
    Temat: Re: egzekucja na rachunku firmowym
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 09 Aug 2011 16:10:05 +0200, b...@o...pl wrote:

    >z pewnych powodów musi być otworzone konto
    >bankowe na które pan X będzie wpłacał kwoty
    >ze świadomością że zajmie je ZUS.

    A mógłbyś wyjaśnić, dlaczego pan X nie płaci tych kwot na rachunek ZUS
    lub komornika?

  • 3. Data: 2011-08-09 15:58:58
    Od: b...@o...pl

    > A mógłbyś wyjaśnić, dlaczego pan X nie płaci
    > tych kwot na rachunek ZUS lub komornika?

    pan X nie chce spełnienia warunku określonego
    w przepisie, który mówi że cośtam można zrobić
    dopiero gdyby egzekucja okazała się bezskuteczna

    dlatego dąży do tego aby była skuteczna ale ta
    skuteczność ma dotyczyć relatywnie niskich kwot
    np. wpłaca 20zł, bank 10zł zus potrąci 10zł
    np. wpłaca 50zł bank 10zł zus potrąci 40zł
    ale "coś" się dzieje w sprawie egzekucyjnej.
    i nie spełnia się przesłanek z ustawy która
    mowiłaby że egzekucja okazała się bezskuteczna.

    co w zamierzeniu ma blokować inne, bardziej
    dolegliwe formy egzekucji długu. Taki jest cel.
    Czy jest on możliwy do realizowania w sposób
    długotwały czy krótkotrwały czy chwilowo, nie wiem.

    po drugie, chyba nie da sie wpłacić czegokolwiek
    bezpośrednio (gotówką) na rachunek ZUS w NBP,
    trzeba dokonać przelewu, a wiec założyć rachunek.
    przelewając z tego rachunku informujemy zus, że
    posiadamy taki rachunek i w nastepnym miesiącu
    ten rachunek jest już zajęty egzekucyjnie.

    I trzeba zakładać kolejny rachunek.
    Dobrze więc żeby te pozajmowane rachunki nie
    były obciążane prowizjami za prowadzenie itp.

  • 4. Data: 2011-08-09 16:39:11
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > w zawodach w kopaniu leżącego przoduje bodajże
    > alior bank 49,99zł opłaty (nie wiem czy dobrze

    Co Ty wiesz o przodowaniu? :) Pekao pobiera 100zł

    Jeżeli zadłużenie powstało z tyt. prowadzenia jednoosobowej działalności
    to może lepiej założyć zwykły ROR - opłaty są zazwyczaj dużo mniejsze. A
    zawsze można składać prośbę o realizację zajęcia z pominięciem kwoty
    wolnej od zajęcia
    Ważne - zakładać konta darmowe nie brać kart.

    Darek

  • 5. Data: 2011-08-09 17:16:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/9/2011 10:58 AM, b...@o...pl wrote:

> [...]
    >
    > I trzeba zakładać kolejny rachunek.
    > Dobrze więc żeby te pozajmowane rachunki nie
    > były obciążane prowizjami za prowadzenie itp.

    dalej nie rozumiem dlaczego nie moze uzyc poczty i zrobi przekaz
    bezposrednio na konto komornika lub zus w zaleznosci od tego kto chce zająć.

  • 6. Data: 2011-08-09 17:29:42
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości grup

    > dalej nie rozumiem dlaczego nie moze uzyc poczty i zrobi przekaz
    > bezposrednio na konto komornika lub zus w zaleznosci od tego kto chce
    > zająć.

    Może dlatego, że w takim przypadku zobowiązanie nie zostanie uregulowane na
    skutek postępowania egzekucyjnego?

  • 7. Data: 2011-08-09 18:01:16
    Od: b...@o...pl

    > Jeżeli zadłużenie powstało z tyt. prowadzenia jednoosobowej działalności
    > to może lepiej założyć zwykły ROR - opłaty są zazwyczaj dużo mniejsze.

    Niestety, to MUSI być konto firmowe. Które banki mają darmowe rachunki (tj
    bez oplat za prowadzenie) z niskimi opłatami za przelew egzekucyjny?

  • 8. Data: 2011-08-09 18:29:59
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@N...gazeta.pl>

    KB SA 210 zł (150 zajęcie + 60 realizacja).
    Złodzieje, co?

    -----

  • 9. Data: 2011-08-10 07:30:56
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 09 Aug 2011 17:58:58 +0200, b...@o...pl wrote:

    >po drugie, chyba nie da sie wpłacić czegokolwiek
    >bezpośrednio (gotówką) na rachunek ZUS w NBP,

    Jesteś pewien, że poczta nie świadczy takiej usługi (bez zakładania
    rachunku w Banku Pocztowym)?
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2011-08-10 07:32:49
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 9 Aug 2011 19:29:42 +0200, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    >Może dlatego, że w takim przypadku zobowiązanie nie zostanie uregulowane na
    >skutek postępowania egzekucyjnego?

    Jeśli komornik dostanie przelew na swój rachunek (do wpłaty nań wezwał
    dłużnika), to chyba będzie?