  • 1. Data: 2003-04-10 21:27:42
    Temat: czy warto token?
    Od: "Kwik" <k...@i...pl>

    wittam,

    warto wykupic token za 30 pln? chodzi mi o konto w lukasbanku - mam zamiar
    uzywac go jako konta "transferowego" do innego banku. Pieniadze beda na nim
    zatem nieduze i niedlugo. Czy mimo wszystko oplaca sie wykupic token?

    Pozdrawiam
    Kwik

  • 2. Data: 2003-04-10 21:35:34
    Temat: Re: czy warto token?
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Kwik wrote:
> [...]
    > zamiar uzywac go jako konta "transferowego" do innego banku.
    > Pieniadze beda na nim zatem nieduze i niedlugo. Czy mimo wszystko

    IMHO nie warto - jedyna niedogodność braku tokena to konieczność
    definiowania rachunków do przelewów - można to zrobić przez lukaslinię lub w
    oddziale. Rachunków możesz zdefiniować tyle, ile chcesz. Ja też używam
    Lukasa do wpłat gotówkowych (transfer do mbanku) i do płatności
    (potwierdzenia z pieczątką za 1 PLN) - ekonto bez tokena mi wystarcza.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 3. Data: 2003-04-10 21:38:40
    Od: "pierwek" <p...@o...pl>

    A ja się przyzwycziłem do tokena.
    A jak musiałem niespodziewanie nawczasach (nad morzem) puścić przelew z
    kawiarenki internetowej to też się nie obawiałem że po moim wyjściu ktoś mi
    zrobi kuku.
    Bo każdy przelew musi być potwierdzony odpowiedzią z tokena.
    pozdr
    P.

  • 4. Data: 2003-04-10 21:46:50
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    pierwek wrote:
    > A ja się przyzwycziłem do tokena.

    Kwestia gustu ;)

    > A jak musiałem niespodziewanie nawczasach (nad morzem) puścić przelew
    > z kawiarenki internetowej to też się nie obawiałem że po moim wyjściu
    > ktoś mi zrobi kuku.

    Bez tokena też nikt Ci nie zrobi kuku ;) tylko pewną niewygodą jest, że
    musisz zadzwonić na lukaslinię (jak na razie darmową) i dodać nowego
    odbiorcę. Nowy odbiorca jest dostepny po 12:00 następnego dnia.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 5. Data: 2003-04-13 12:27:14
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Glenn wrote:
> [...]

    Nie mam konta w Lukasie - ale skoro możliwe jest dodanie odbiorcy do
    serwisu transakcyjnego, to możliwe jest zapewne także zrobienie
    przelewu?
    I czy można zablokować tę opcję - dodanie odbiorcy? Nie jest to IMHO
    zbyt bezpieczne.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 6. Data: 2003-04-13 14:16:08
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Piotr Grzegorz Skowronski wrote:

> [...]
    > przelewu?
    > I czy można zablokować tę opcję - dodanie odbiorcy? Nie jest to IMHO

    Ale c o jest niebezpieczne? Dzwonisz - musisz się zweryryfikować (podać 3
    cyfry telekodu i odpowiedzieć na pytania o dane) i dopiero możesz dodawać
    odbiorcę, robić przelewy i w ogóle skorzystać z rachunku przez telefon.
    Jeżeli już to w ogóle korzystanie z kanału telefonicznego jest niebezpieczne
    (tylko w wypadku podsłuchu), ale wtedy dotyczy to wszystkich banków i
    wszystkich operacji. O podsłuchu nie może być mowy w przypadku korzystania
    na wakacjach o ile korzystasz z telefonu stacjonarnego, no bo w komórce
    możesz mieć przecież "pluskwę" ;) Tylko takie podejście dla mnie ociera się
    już nieodparcie o paranoję :D

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 7. Data: 2003-04-13 17:07:26
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Glenn wrote:
> [...]

    O to wlasnie mi chodzilo - kanal telefoniczny jest IMHO mniej bezpieczny
    od internetowego.
    Wyobrazam sobie nastepujaca sytuacje: Iksinski ma konto, dokonuje tylko
    przelewow na swoje inne rachunki i tylko przez internet. Dla pana
    Iksinskiego najwazniejsze jest zeby nie dalo sie w zaden sposob
    wyprowadzic pieniedzy z Lukasa gdzie indziej niz na inne jego rachunki,
    lecz jednoczesnie chce miec serwis telefoniczny w zakresie pasywnym -
    zeby odsluchiwac saldo.

    I pan Iksinski powinien miec mozliwosc takiej konfiguracji kanalu
    telefonicznego, zeby nie dalo sie zdefiniowac odbiorcow do serwisu www.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 8. Data: 2003-04-14 09:06:10
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

> [...]

    > I pan Iksinski powinien miec mozliwosc takiej konfiguracji kanalu
    > telefonicznego, zeby nie dalo sie zdefiniowac odbiorcow do serwisu

    No tak, tyle że aby wyprowadzić Iksińskiemu pieniądze z konta
    (jakiegokolwiek z obsługą telefoniczną, nie tylko Lukasa), trzeba po
    pierwsze wiedzieć, ile ma na koncie (proceder przecież musi byc opłacalny),
    po drugie trzeba założyć mu podsłuch, po trzecie trzeba założyć gdzieś konto
    na fikcyjną osobę (kradzież odbywa się przecież jako przelew). Dlatego choć
    jest to możliwe do wykonania nie uważam tego za prawdopodobne. Jeżeli ktoś
    ma takie podejście, to IMHO powinien trzymać kasę w skarpecie.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 9. Data: 2003-04-14 20:09:39
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Glenn wrote:
    [ciach ciach]
> [...]

    Glenn, nie odpowiedzialas na pytanie :)
    Zostawiając na boku slusznosc lub nie fobii pana Iksinskiego: rozumiem
    ze nie da sie ustawic obu kanalow pasywnie (z predefinicja
    beneficjentow) w serwisie www?
    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 10. Data: 2003-04-15 09:28:06
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Piotr Grzegorz Skowronski wrote:

    > Glenn, nie odpowiedzialas na pytanie :)

    Ależ odpowiedziałam - napisałam co można zrobić poprzez kanał telefoniczny -
    tego czego nie napisałam, tego właśnie nie można.

    > Zostawiając na boku slusznosc lub nie fobii pana Iksinskiego: rozumiem
    > ze nie da sie ustawic obu kanalow pasywnie (z predefinicja
    > beneficjentow) w serwisie www?

    Tak - wszyskie banki tak mają - albo masz dostęp przez telefon, albo nie -
    podejrzewam że chyba nie miałeś co do tego wątpliwości ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn