  • 1. Data: 2013-07-27 21:57:50
    Temat: czy tak mozna, ze
    Od: mierzvoj <m...@g...pl>

    ...dam druga debetowke do mojego konta zonie mojej do uzytkowania? Nie bedzie
    problemu przy placeniu, ze tam nazwisko konczy sie na ...ski a nie ...ska?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-07-27 22:43:40
    Temat: Re: czy tak mozna, ze
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 27.07.2013 21:57, mierzvoj pisze:
    > ...dam druga debetowke do mojego konta zonie mojej do uzytkowania? Nie bedzie
    > problemu przy placeniu, ze tam nazwisko konczy sie na ...ski a nie ...ska?
    > pozdrawiam

    Myslisz, ze ktos ci obiektywnie odpowie? Zalezy od sklepu, zalezy od
    sprzedawcy. Moze byc roznie. Szczerze to watpie czy ktos zwraca na to
    uwage. Zawsze mozna placic zblizeniowo (nawet z pinem powyzej 50 zl, co
    ostatnio praktykuje zeby nie dawac karty do lap sprzedawcy). W innych
    krajach kasjer nie kladzie lap na karcie, czytnik jest po stronie
    kupujacego i to on sam wklada karte, ale zyjemy w polandii, nie mam
    pojecia czemu jeszcze tego nie wprowadzili tutaj - poza niektorymi
    stacjami benzynowymi (np. orleny) i chociazcy lidlem albo innymi marketami.

  • 3. Data: 2013-07-28 00:12:01
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 27 Jul 2013 19:57:50 +0000 (UTC), mierzvoj napisał(a):

    > ...dam druga debetowke do mojego konta zonie mojej do uzytkowania? Nie bedzie
    > problemu przy placeniu, ze tam nazwisko konczy sie na ...ski a nie ...ska?
    > pozdrawiam

    Ja kiedyś w banku Pekao SA miałem dwie dolarowe karty debetowe do tego
    samego konta, jedna była na mnie, a druga na mojego syna.
    Więc w innych bankach chyba też powinno się tak dać.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 4. Data: 2013-07-28 00:20:29
    Od: Sebastian <z...@g...pl>

    w mbanku jest pełnomocnictwo szczególne do karty
    i wtedy można wyrobić legalnie kartę innej osobie

    w lukasie podajesz pesel i dowolne dane i drukują
    nawet nie trzeba pełnomocnictwa dla posiadacza karty

    a w inteligo uparli sie że nie ma pełnomocnictw
    i koniec - ale nadruk imienia i nazwiska jest
    tak "ptaszkowy" że wystarcza zmywacz do paznokci
    i otrzymujemy kartę "anonimową".

  • 5. Data: 2013-07-28 07:48:00
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

> [...]

    > problemu przy placeniu, ze tam nazwisko konczy sie na ...ski a nie ...ska?

    Teoretycznie nie powinieneś, w praktyce mało kto zwraca uwagę. Żona często
    płaci moimi kartami, ja - jej, i nikt nie marudzi.

    AK

  • 6. Data: 2013-07-28 10:06:35
    Od: jack <j...@g...com>

    Zdecydowanie odradzam.
    Bankomaty i kasy są nagrywane. Jeśli trafi Ci się fraud na karcie albo inna potrzeba
    reklamacji, to bank z palcem w ... udowodni Ci, że złamałeś regulamin udostępniając
    PIN.

  • 7. Data: 2013-07-28 13:16:42
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sun, 28 Jul 2013 01:06:35 -0700 (PDT), jack napisał(a):

    > Bankomaty i kasy są nagrywane. Jeśli trafi Ci się fraud na karcie albo inna
    potrzeba reklamacji, to bank z palcem w ... udowodni Ci, że złamałeś regulamin
    udostępniając PIN.

    Z pewnych względów taka ewentualność nie spędza mi snu z powiek, ale OK,
    przyjmijmy ten niemiły scenariusz: składam reklamację i... właśnie, i co?
    Bank weźmie nagrania ze spożywczaka obejmujące wszystkie płatności tą kartą
    od momentu jej wydania?

    AK

  • 8. Data: 2013-07-29 08:16:28
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > ...dam druga debetowke do mojego konta zonie mojej do uzytkowania? Nie
    > bedzie
    > problemu przy placeniu, ze tam nazwisko konczy sie na ...ski a nie
    > ...ska?

    Troche OT:
    Banki placa osobom, ktore zatrzymaly karty
    nienalezace do wlasciciela (chyba cos ok. 300zl od karty).

    Wiekszosc sprzedawczyn/sprzedawcow wie o tym
    i nie ma na to wywalone -
    - zreszta jakbys zarabial 1200zl na miesiac,
    tez nie mialbys wywalone na takie bonusy :).

  • 9. Data: 2013-07-29 11:23:50
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2013-07-27 21:57, mierzvoj pisze:
    > ....dam druga debetowke do mojego konta zonie mojej do uzytkowania? Nie bedzie
    > problemu przy placeniu, ze tam nazwisko konczy sie na ...ski a nie ...ska?

    A przeczytaj regulamin. Na pewno masz zapis o tym, że karta nie jest
    twoją własnością tylko banku i nie wolno ci jej nikomu udostępniać.

    Marcin

  • 10. Data: 2013-07-29 12:31:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chocobo" kt5cb8$t6t$...@n...news.atman.pl

    > A przeczytaj regulamin. Na pewno masz zapis o tym, że karta nie jest twoją
    własnością tylko banku i nie wolno ci jej nikomu
    > udostępniać.

    Temat dawno omawiany -- nie każda karta nosi taki napis.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'