  • 31. Data: 2002-12-06 12:53:00
    Temat: Re: błąd w systemie Multibanku - pilnujcie wyciągów!
    Od: p...@p...onet.pl

    > Primo - nie używamy tu formy Pan.

    Secundo: jak widzę, za to "pouczalskich" tu dostatek :-)

    > kolejna
    >
    > A to jest pomówienie - i raczej niesmaczne, więc nie będę komentował.

    A szkoda. Bo jak dotąd ta kwestia jest znanym problemem w systemie
    informatycznym Multibanku, od wielu miesięcy są z tego tytułu uznawane
    reklamacje, ale zarząd tego banku jak dotąd nie jest zainteresowany decyzją o
    naprawieniu błędu. Wnioski nasuwają się same, ale pracownicy (lub rzecznicy)
    banku jak widzę mogą mieć inne zdanie.

  • 32. Data: 2002-12-06 12:56:38
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Dec 06, 2002 at 01:53:00PM +0100, p...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >naprawieniu błędu. Wnioski nasuwają się same, ale pracownicy (lub rzecznicy)

    No to teraz pisz do bankow wydajacych karty platnicze wypukle ze mozna
    robic transakcjie _nieautoryzowane_ ktore _zawsze_ beda powodowaly
    wystapienie debetu (jesli na koncie byla mniejsza ilosc kasy w
    momencie ksiegowania).

    Czeka Cie sporo pisania.

    --

    --w

  • 33. Data: 2002-12-06 13:06:07
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > robic transakcjie _nieautoryzowane_ ktore _zawsze_ beda powodowaly
    > wystapienie debetu (jesli na koncie byla mniejsza ilosc kasy w

    Sytuacja z wątku dotyczy Multikonta MY gdzie transakcje są zawsze On-Line i do
    którego nie ma KK

  • 34. Data: 2002-12-06 13:17:45
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Dec 06, 2002 at 02:06:07PM +0100, p...@p...onet.pl wrote:

    >Sytuacja z wątku dotyczy Multikonta MY gdzie transakcje są zawsze On-Line i do
    >którego nie ma KK

    po pierwsze - co z tego? ;-)

    po drugie - kk mozna dostac w multi, trudno to nazwac 'karta do
    multikonta my'

    po trzecie - mozesz dostac rowniez karte zwykla wypukla.

    po czwarte - czy koniecznie musi byc kk aby moje zalozenie bylo
    prawdziwe?

    --

    --w

  • 35. Data: 2002-12-06 14:10:01
    Od: p...@p...onet.pl

    > po pierwsze - co z tego? ;-)

    "Z tego", że piszesz:
> [...]
    > robic transakcjie _nieautoryzowane_ ktore _zawsze_ beda powodowaly
    > wystapienie debetu (jesli na koncie byla mniejsza ilosc kasy w

    a ja nie wiem, po co miałbym to robić.
    Opisana sytuacja nie odtyczyła sytuacji związanej z transakcją off-line.
    Prawdopodobnie nie zrozumiałem Twojej intencji

    Pozdr.

  • 36. Data: 2002-12-06 14:15:09
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Dec 06, 2002 at 03:10:01PM +0100, p...@p...onet.pl wrote:

    >"Z tego", że piszesz:

    >a ja nie wiem, po co miałbym to robić.
    >Opisana sytuacja nie odtyczyła sytuacji związanej z transakcją off-line.
    >Prawdopodobnie nie zrozumiałem Twojej intencji

    W tej sytuacji tez mozesz (bez problemu) wykonac niedozwolony debet i
    tez winy w tym Twojej nie ma - po prostu wynika ona z dzialania karty
    i Twoim obowiazkiem jest niejako dbac o to.

    We wczesniejszym przypadku widze rowniez sytuacje gdzie jest znany
    blad/ficzer banku (krytykant/zwolennik niech nazywa jak chce). Fakt,
    wina lezy po stronie banku, co nie zmienia faktu ze ograniczasz sie
    wylacznie do bicja piany.

    --

    --w

  • 37. Data: 2002-12-06 14:46:21
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Wojtek Piecek wrote:

> [...]
    > blad/ficzer banku (krytykant/zwolennik niech nazywa jak chce). Fakt,
    > wina lezy po stronie banku, co nie zmienia faktu ze ograniczasz sie

    Wojtku, napiszę jeszcze raz: mojej Mamie system Multibanku naliczył
    takie odsetki i karę za debet w sytuacji kiedy nie było żadnych
    księgowań weekendowo/przyszłych.
    KK dostał na priv zrzut ekranu i numer klienta. Reklamacja została
    oczywiście uznana, ale bez słowa wyjaśnienia.

    pzdr

    Tomek

  • 38. Data: 2002-12-06 14:56:23
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Dec 06, 2002 at 03:46:21PM +0100, Tomasz Staszewski wrote:

    >Wojtku, napiszę jeszcze raz:

    Mam niejasne wrazenie ze z osoba o takich inicjalach pierwszy raz
    teraz pisze ;-)

> [...]
    >KK dostał na priv zrzut ekranu i numer klienta. Reklamacja została
    >oczywiście uznana, ale bez słowa wyjaśnienia.

    Oczywiscie, powiem wiecej - sprawa czesci osob jest znana chyba od
    roku (albo tak od okolicy kwietnia?). Ale ja sie bardziej czepialem
    podejscia ktore ktos tutaj prezentowal.

    A ze multi troche na to leje - inna sprawa. Mysle ze RB podobne ma z
    tym problemy, ale ze nie maja internetu to ciezej ich sprawdzic ;-)

    Swoja droga ciekawe czy sa jakies sposoby aby bank zmusic do
    poprawienia bledow ktore leza ewidentnie po ich stronie. Np. taki citi
    w przypadku zlecenia przelewu jednego dnia, ale po wszelkich sesjach,
    przyjmowal je, ale wykonywal nastepnego. Na potwierdzeniu bylo juz
    napisane ze data waluty jest nastepnego, ale ze zrealizowane
    poprzedniego (o ile dobrze testy pjo pamietam). Reakcja citi byla
    smieszna, OIDP po prostu nie przyjmowali wtedy zlecen. No i sposobu
    (poza pojsciem sobie) na nich nie ma.

    --

    --w

  • 39. Data: 2002-12-06 14:59:42
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

> [...]
    > KK dostał na priv zrzut ekranu i numer klienta. Reklamacja została
    > oczywiście uznana, ale bez słowa wyjaśnienia.

    Ale jaki jest cel Twojego działania?
    - bicie piany? nie zakładam - znam Twój poziom
    - wskazanie problemu? chyba za mało
    - słowo wyjaśnienia? a może bank nie chce Ci tego wyjaśnić (nie wiem -
    spekuluję)
    - rozwiązanie problemu? mam nadzieję, że to - tylko dlaczego zakładasz, że
    problem zosatnie rozwiązany w ciągu kilku dni?

    K. Kowalski

  • 40. Data: 2002-12-06 15:16:42
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Krzysztof Kowalski wrote:

    > Ale jaki jest cel Twojego działania?
    > - bicie piany? nie zakładam - znam Twój poziom

    Nie

    > - wskazanie problemu? chyba za mało

    Za mało zrobiłem? Bo nie rozumiem?

    > - słowo wyjaśnienia? a może bank nie chce Ci tego wyjaśnić (nie wiem -
    > spekuluję)

    No może...

    > - rozwiązanie problemu? mam nadzieję, że to - tylko dlaczego zakładasz, że
    > problem zosatnie rozwiązany w ciągu kilku dni?

    OK przenosimy dyskusję na priv

    pzdr

    Tomek