  • 1. Data: 2003-01-18 19:56:09
    Temat: banki
    Od: "Beata O." <s...@p...onet.pl>

    Czy ktoś by mógł by mi powiedzieć co mam napisać na taki temat: "Mechanizm
    ustalania stawek WIBOR i WIBID"
    Dzięki.................

  • 2. Data: 2003-01-20 11:31:22
    Temat: Re: banki
    Od: t...@p...onet.pl

    > Czy ktoś by mógł by mi powiedzieć co mam napisać na taki temat: "Mechanizm
    > ustalania stawek WIBOR i WIBID"
    > Dzięki.................

    Jest to średnia dzienna (z określonego okresu czasu) z kwotowań kilku banków;
    niestety nie wiem których.
    WIBID - Jezeli bank A chce ulokować w banku B (zrealizowana oferta banku B)
    WIBOR - Jeżeli bank A chce pozyczyć w banku B (zrealizowana oferta banku B)
    Zauważcie na ciekawy problem:
    Bank X nie ma pieniędzy?. Co robic?
    a) czekać aż inny bank zechce w X coś ulokować
    b) wystąpić do innego banku o kredyt.
    Czas nagli (trzeba się zamknąc) a róznica w kosztach duża. Ot dylemat!
    Podobna sytuacja występuje gdy bank X ma nadmiar kasy.
    Tensor1.