  • 1. Data: 2003-06-14 10:52:32
    Temat: bank online w USA
    Od: "Wojciech Piotrowski" <f...@f...com.pl>

    Witam

    Poszukuję banku online w USA, w którym może założyć konto
    nie-obywatel USA (znaczy ja). Ważną sprawą jest oczywiście,
    żeby procedura nie wymagała osobistej obecności. Wysyłania
    papierowych dokumentów tradycyjną pocztą pewnie nie uniknę,
    chociaż jakby i to było możliwe to była by rewelacja.

    Znalazłem jeden taki bank - valisinternational.com.
    Koszty startowe 100 - 120 USD aż tak bardzo mnie nie przerażają
    (chociaż oczywiście mogły by być niższe). Najgorsza jest właśnie
    ta procedura. Najpierw ja im musze wysłać pocztą różne kwity,
    później oni przysyłają jakieś formularze, które z kolei musi wypełnić
    mój polski bank, odesłać do mnie, a ja znowu do USA.
    Troche to pewnie potrwa....

    Chodzi o sprzedaż online pewnych produktów. Nie chcę tego robić
    przez polski bank i polski system autoryzacju (eCard, Polcard) ze względu
    na exportowo-impotrowy charakter tego biznesu i kłopoty związane
    z przeliczaniem walut (eCard prowadzi transakcje w PLN) oraz koszty
    przelwów zagranica->Polska i w drugą stronę (chodzi głównie o transakcje
    wysokości 30 - 200 USD. Koszty przelewu 'zżarły by' sporą cześć dochdu).

    pozdrawiam
    Wojtek Piotrowski