  • 1. Data: 2019-10-25 20:19:58
    Temat: a tymczasem Alior
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ... spadl na gieldzie na pysk.
    ~20% od wczoraj, a w ogole to spada od miesiecy.

    Ponoc winny wyrok TSUE ... nie, nie ten frankowy, bo tych kredytow ma
    Alior malo,
    tylko jakis wczesniejszy, ze banki przy wczesniejszej splacie kredytu
    bank ma proporcjonalnie zwrocic prowizje i oplaty.

    Hm ... o ile przy jakies 1% jednorazowej oplacie mialbym watpliwosci
    czy nalezy to zwracac,
    to przeciez nasza banksterka wyskoczyla z prowizjami po 30%.
    Przeciez to zaden kłopot - rozłożone na dogodne raty.
    Wszystko przez ten antylichwowy przepis, ze odsetki nie moga
    przekroczyc 10% ... ale dla klienta zadna prowizja, tylko odsetki.

    No i w sumie pojdzie to w strone, ze jak sie bank nie podoba, to sie
    przenosi kredyt do innego ... i bardzo dobrze.

    https://businessinsider.com.pl/gielda/wiadomosci/not
    owania-alior-banku-sie-zalamaly-spadek-banku-i-wyrok
    -tsue/1xc51d3

    oni tu pisza o kredycie konsumpcyjnym ... ale hipotecznych tak samo
    chyba dotyczy ?

    J.

  • 2. Data: 2019-10-25 21:07:05
    Temat: Re: a tymczasem Alior
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > czy nalezy to zwracac,
    > to przeciez nasza banksterka wyskoczyla z prowizjami po 30%.

    Jeśli to ma być utajone oprocentowanie, to dlaczego bank miałby mieć
    z tym problem? Przecież krótszy okres kredytowania = tak samo mniejsze
    odsetki zapłacone w normalnej sytuacji. Z tym też mieliby problem?

    Rozumiałbym jakąś opłatę za wykonanie jakichś konkretnych czynności,
    np. oględziny rzeczoznawcy - wtedy zwrot części opłaty byłby dziwny. Ale
    jakieś opłaty z kosmosu, za nic, tylko żeby nominalne oprocentowanie
    było niby niższe? RRSO przecież się od tego zwrotu niższe nie zrobi
    (w szczególności w krótkoterminowym kredycie).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 3. Data: 2019-10-28 01:48:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 Oct 2019 21:07:05 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    > było niby niższe? RRSO przecież się od tego zwrotu niższe nie zrobi
    > (w szczególności w krótkoterminowym kredycie).

    Ale przepis nie ogranicza/l RRSO, tylko wlasnie nominalne
    oprocentowanie.

    J.

  • 4. Data: 2019-10-28 22:25:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale przepis nie ogranicza/l RRSO, tylko wlasnie nominalne
    > oprocentowanie.

    No tak, w sumie nie pomyślałem, że może chodzić o to ograniczenie.
    --
    Krzysztof Hałasa