  • 11. Data: 2005-07-22 07:11:31
    Temat: Re: Zmiany w belkowym
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Michał Dąbrowski <d...@S...pl> writes:

    > a kto ci broni pozakladac sobie 200 czy iles lokat, z ktorych odsetki
    > zmieszcza sie w przediale najlepszym - tym bez podatku i wtedy wogole nie
    > zaplacisz podatku nawet od duzej kwoty?

    Nie wiem, czy to juz nie podpada pod przepis o nielegalnym unikaniu
    podatkow. Niech sie prawnicy wypowiedza...

    MJ

  • 12. Data: 2005-07-22 07:24:08
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    > Nie wiem, czy to juz nie podpada pod przepis o nielegalnym unikaniu
    > podatkow. Niech sie prawnicy wypowiedza...

    A co w tym nielegalnego? To jest legalne unikanie podatków.

    Jak mniemam banki wprowadzą wkrótce "lokaty dzielone",
    gdzie zakładać siębędzie jedną wirtualną lokatę, która
    będzie podzielona na duuużo malutkich fizycznych lokat.

    A potem ustawodawca zmieni przepis i każe naliczać podatek
    od całej sumy odsetek jaką ma osoba w banku.
    Dużo kasiory pójdzie na modernizację systemów, które takiego
    bajeru nie mają, i oprocentowanie spadnie :( bo bank będzie
    musiał sobie odbić.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 13. Data: 2005-07-22 07:38:57
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Miroo" <m...@R...o2.pl> writes:

    > A co w tym nielegalnego? To jest legalne unikanie podatków.

    Jest taki przepis z gumy, ze dzialanie zgodne z wszelkimi przepisami
    jest nielegalne, jesli jego wylacznym celem jest unikniecie placenia
    podatku. Nie wiem, czy komukolwiek zdarzylo sie odpowiadac z tego
    paragrafu... Mowie, prawnicy...

    > Jak mniemam banki wprowadzą wkrótce "lokaty dzielone",
    > gdzie zakładać siębędzie jedną wirtualną lokatę, która
    > będzie podzielona na duuużo malutkich fizycznych lokat.

    To mozna bylo juz zrobic przy obecnym sposobie zaokraglania. Jakos
    nikt nie zrobil...

    MJ

  • 14. Data: 2005-07-22 07:45:44
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-07-22 09:24- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Miroo, gdy pisał(a):

    > Jak mniemam banki wprowadzą wkrótce "lokaty dzielone",
    > gdzie zakładać siębędzie jedną wirtualną lokatę, która
    > będzie podzielona na duuużo malutkich fizycznych lokat.

    Eeee, nie sądzę. Warto zauważyć, że w przypadku rzeczywiście dużych
    lokat skutki zmiany belkowego będą statystycznie pomijalne. Jak do tego
    dodać, że zazwyczaj lokaty na małe kwoty są gorzej oprocentowane, to
    perspektywa jaką rysujesz jawi się, co najwyżej, jako próba
    wykorzystania przez banki łatwowierności klientów, którzy zostaną
    skrojeni dwukrotnie: i przez fiskusa i przez banki..

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 15. Data: 2005-07-22 07:59:32
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > jest nielegalne, jesli jego wylacznym celem jest unikniecie placenia
    > podatku. Nie wiem, czy komukolwiek zdarzylo sie odpowiadac z tego

    Dlaczego - argumentujesz, że masz dużą ilość blokad, by w razie potrzeby
    chcesz zerwać jedną lub kilka z nich tylko. I juz masz dodatkowy cel w
    Twoim działaniu. Ze strony logiki nie sposób tego obalić.

    Znając jednak życie urzędnik będzie się pytał dlaczego tyle akurat lokat
    a nie mniej, bo przy 4% wychodzi że bez podatku będzie lokata miesięczna
    na 747zł.

    Ale na to też możesz odpowiedzieć, że chcesz maksymalizować zyski, więc
    dzielisz lokatę na możliwie dużą ilość małych lokat, by zerwać ich
    dokładnie tyle ile pieniędzy potrzebujesz.

    reik.

  • 16. Data: 2005-07-22 08:44:33
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "yayco" <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > jaką rysujesz jawi się, co najwyżej, jako próba wykorzystania przez banki
    > łatwowierności klientów, którzy zostaną skrojeni dwukrotnie: i przez

    Z punktu widzenia klienta działałoby to jako jedna, niepodzielna lokata
    o "normalnym" oprocentowaniu. Tylko nie wiem czy systemy bankowe by sobie
    poradziły z tak dużą ilością lokat na 2 zł :)
    Ktoś zrobi 1 lokatę wirtualną na 200tyś to będzie miał 100tyś lokat
    fizycznych :) i ZERO podatku dla Belki!
    Fakt, że pozostaje sporo problemów techniczno-organizacyjnych, ale czego
    się nie robi aby wycyckać klientów? :)

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 17. Data: 2005-07-22 21:05:55
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski napisał(a) w wiadomości: <2...@c...fuw.edu.pl>...

    >Nie wiem, czy to juz nie podpada pod przepis o nielegalnym unikaniu
    >podatkow. Niech sie prawnicy wypowiedza...

    Czy nie został przypadkiem uchylony przez TK? Coś mi się o uszy
    obiło... Ktoś żartował, że wg tego przepisu to chyba nawet małżeństwo
    można było unieważnić :) Bo wspólne rozliczanie obniża podatek...
    Czy to pewna informacja to zaokrąglanie? Szybciej spodziewałbym się
    zmiany w drugą stronę na 1gr. Fiskus zaokrągla a ZUS chce co do
    grosza...
    Arek

  • 18. Data: 2005-07-24 13:55:49
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Jacek Osiecki napisał(a) w wiadomości: ...
    >[...]
    >Tylko że jak ktoś ma np. lokatę i jest w "złym przedziale" to będą
    >kradli mu

    Będą kradli? Nazwiska! Zgłoś do prokuratury zamiar popełnienia
    przestępstwa...

    >więcej przy każdej kapitalizacji... Jeszcze trochę i zechcą zaokrąglać >do 10
    złotych - no bo co im tam, raz stracą raz zyskają... :-/

    Łatwiej byłoby: podstawa co do grosza, podatek też.

    >Problem polega na tym że tego podatku W OGÓLE nie powinno być.

    Zgoda.

    >Jeśli już - to zysk z lokat powinno się dopisywać do przychodów...

    Proszę przed wprowadzeniem jednolitej stawki PIT o nie podsuwanie
    takich pomysłów, bo nie wiadomo dokładnie kto będzie Min. Fin-em.
    Jeszcze PiS i ew. LPR to przeczytają i będzie pasztet.
    Ktoś na liście pytał się dlaczego pacując dla brytyjczyków część
    wynagrodzenia (dywidenda?) będzie otrzymywał z firmy na Cyprze.
    M.in. dlatego, że w UK ten pomysł zrealizowano.

    >oczywiście pod
    >warunkiem że równocześnie będziemy mogli wrzucić w koszty prowizję za
    >utrzymanie konta.

    Koszty lokaty zwykle=0. Przy innych kontach miesięcznie kilka
    zł*19|30|40% to marne pocieszenie. Więcej komplikacji (i kosztów) niż
    pożytku.

    Arek

  • 19. Data: 2005-07-25 06:28:03
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 24 Jul 2005 15:55:49 +0200, Arek napisał(a):
    > Będą kradli? Nazwiska! Zgłoś do prokuratury zamiar popełnienia
    > przestępstwa...

    Mało to u nas złodziejstwa w majestacie prawa? Choćby sam ZUS...:)

    > Łatwiej byłoby: podstawa co do grosza, podatek też.

    Pytanie czemu nadal tak nie zrobili tylko dalej kombinują z takimi
    debilizmami... Jeszcze zrozumiałbym gdyby była kwota minimalna
    np. 100zł odsetek - ale tak to mamy jakiś absurd :-/

    > Zgoda.

    Tylko że to niestety przeszłość - "geniusz" Belka wprowadził złodziejski
    podatek i uważa że nie zrobił niczego złego...

    > Proszę przed wprowadzeniem jednolitej stawki PIT o nie podsuwanie
    > takich pomysłów, bo nie wiadomo dokładnie kto będzie Min. Fin-em.
    > Jeszcze PiS i ew. LPR to przeczytają i będzie pasztet.

    Jakoś na Zachodzie się da - banki wysyłają "PITy" do klientów...

    > Koszty lokaty zwykle=0. Przy innych kontach miesięcznie kilka
    > zł*19|30|40% to marne pocieszenie. Więcej komplikacji (i kosztów) niż
    > pożytku.

    Po prostu nie widzę podstawy żeby państwo brało ode mnie haracz za "zyski"
    które w zasadzie jedynie pomniejszają straty...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 20. Data: 2005-07-25 07:20:38
    Od: Audyt IT <g...@w...pl>

    Sądzę że to nie jest takie proste. Strona banku może tego nie wyświetlać
    ale on ma w swoich rejestrach dane na temat sumarycznego rocznego wpływu z
    oprocentowania a ta tabelka pewnie też dotyczy całego roku.