  • 1. Data: 2024-02-22 18:52:50
    Temat: Zmiana z autoryzacji mobilnej na SMS
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    1. Próbuję się zalogować na zapomniane konto w mBanku i prosi o autoryzację
    mobilną (co za cholera? zawsze były sms)
    2. Szukam "Wyślij sms" -- nie ma.
    3. Dzwonię na mLinię, bot po kilku minutach wyraża ogromny ból, że nie może się
    ze mną dogadać i przełącza na konsultanta (twardy był, ale ja twardszy)
    4. Konsultantka niestety twierdzi, że u niej to niemożliwe, tylko w aplikacji
    mogę to zrobić* (!!!) albo stacjonalnie (!!!). Ok, to niech podyktuje mi
    wszystkie adresy, udaję że notuję ;)
    5. ALE! ALE! Konsultantka zapomina wspomnieć, że jest jakaś apka mBank Token
    tylko do logowania.
    6. Ściągam, wysyłam z niej smsa. Po chwili oddzwianiają, ale w połowie rozmowy
    rozłączają się i nie dostaję magicznych 4 cyferek do autoryzacji (czy wuj tam
    wie czego).
    7. Próbuję zatem jeszcze raz, ale dostaję "spróbuj za 15 minuit".

    No to czekam, a że to już mija blisko 1h, to wpadłem tylko wspomnieć, że:

    W MBANKU STABILNIE CHUJOWO ! :d

    * - nie mogę zainst. oryginalnej apki, bo mam na niej obsługę drugiego konta, a
    pamiętając ciągłe cyrki z zapominaniem sparowania, to boję się jej dotykać
    (nawet nie aktualizuję)

  • 2. Data: 2024-02-23 20:23:34
    Temat: Re: Zmiana z autoryzacji mobilnej na SMS
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-02-22 o 18:52, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > pamiętając ciągłe cyrki z zapominaniem sparowania, to boję się jej dotykać

    Zaniedbałeś swoje sprawy po prostu...

  • 3. Data: 2024-02-23 22:18:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 23 Feb 2024 20:23:34 +0100, w <urarbm$tho$1$cef@news.chmurka.net>, cef
    <c...@i...pl> napisał(-a):

    > Zaniedbałeś swoje sprawy po prostu...

    Że włączenie autoryzacji mobilnej bez mojej zgody to moja wina? Mam za nimi
    chodzić jak za dziećmi i pilnować? To zresztą pół biedy -- tragiczne jest to,
    że mLinia może rozmawiać ze mną jak z właścicielem konta, ale jeżeli
    trzebaprzełączyć wajchę to jednak to nie jestem ja...

  • 4. Data: 2024-02-23 22:30:04
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

    [...]
> [...]
    > że mLinia może rozmawiać ze mną jak z właścicielem konta, ale jeżeli
    > trzebaprzełączyć wajchę to jednak to nie jestem ja...

    Ale akurat to jest normalne.
    Do pewnych (np. przeglądania konta) operacji potrzebujemy x% pewności,
    ze Ty to Ty do innych (np. przelew) y% (y>x) a do jeszcze innych z%,
    więc trochę dziwi mnie Twoje zdziwienie.
    KJ

  • 5. Data: 2024-02-24 08:47:56
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-02-23 o 22:18, r...@k...pl pisze:

> [...]
    > że mLinia może rozmawiać ze mną jak z właścicielem konta, ale jeżeli
    > trzebaprzełączyć wajchę to jednak to nie jestem ja...

    Nie wiem jak tam co działa w mbanku, bo też mam tam konto z zupełnie innych
    technicznych powodów niż zwykłe korzystanie i korzytsam tylko z tych
    technicznych rzeczy.
    Ale jeśli piszesz, że masz apkę z obsługą innego konta, to znaczy, że coś
    tam sam namieszałeś i się dziwisz, ze się nie udaje. I czyja to wina?

  • 6. Data: 2024-02-24 09:45:51
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    [..]

> [...]
    > Ale jeśli piszesz, że masz apkę z obsługą innego konta, to znaczy, że coś
    > tam sam namieszałeś i się dziwisz, ze się nie udaje. I czyja to wina?

    Wystarczy, że był klientem Multibanku i mBanku przed połączeniem.

    Problem analogiczny do 'mam konto w Inteligo i PKO BP' też tylko jedno
    możesz obsługiwać na telefonie.

    KJ

  • 7. Data: 2024-02-24 13:03:13
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2024-02-24 o 09:45, Kamil Jońca pisze:
> [...]
    >
    > Wystarczy, że był klientem Multibanku i mBanku przed połączeniem.
    >
    > Problem analogiczny do 'mam konto w Inteligo i PKO BP' też tylko jedno

    Tym bardziej powinien pilnować porządku w zapomnianych kontach.

  • 8. Data: 2024-02-24 13:22:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.02.2024 o 09:45, Kamil Jońca pisze:
    > Wystarczy, że był klientem Multibanku i mBanku przed połączeniem.
    >
    > Problem analogiczny do 'mam konto w Inteligo i PKO BP' też tylko jedno
    > możesz obsługiwać na telefonie.

    Nie korzystam z tego, ale w aplikacji daje się połączyć konta innych
    banków. To nie da się połączyć konta w tym samym banku, tylko
    pochodzącego z innego systemu? Po prostu pytam, bo to dziwne.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 9. Data: 2024-02-24 14:51:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Nie korzystam z tego, ale w aplikacji daje się połączyć konta innych
    > banków.

    W jakiej aplikacji da się połączyć?

  • 10. Data: 2024-02-24 15:02:07
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    > W jakiej aplikacji da się połączyć?

    PSD2 dała możliwość dostępu jednemu bankowi do drugiego. I w takiej
    aplikacji ing ja mogę widzieć konta z mBanku i aliora. (Ale już przelewu
    chyba nie mogę zainicjować)

    KJ