  • 1. Data: 2008-02-18 21:36:33
    Temat: Zerwanie umowy kredytu gotówkowego mBank
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Witam.

    Mam dostęp do gotówki wystarczającej do wcześniejszego spłacenia kredytu
    gotówkowego w mBanku.

    Na infolinii usłyszałem, że w razie wcześniejszego spłacenia zostanie
    pobrana opłata w wysokości raty odsetkowej za następny miesiąc.

    Pytanie:

    Czy tę opłatę mBank pobiera zgodnie z prawem?
    Jeżeli dokonuję rozwiązania umowy o świadczenie pieniężne, wg Kodeksu
    cywilnego wierzytelność staje się wymagalna natychmiastowo (to rozumiem, już
    wpłaciłem kasę). Na jakiej więc podstawie bank żąda wniesienia jakichkolwiek
    dodatkowych opłat?

    Chciałbym, co zrozumiałe, uniknąć płacenia tej dodatkowej opłaty (niby
    niewiele, bo 50 zł, ale prawdę mówiąc znam ciekawsze przeznaczenia dla 50
    złotych).

    Czy ktoś orientuje się w temacie?

    Dzięki i pozdrawiam,

    k.

  • 2. Data: 2008-02-19 07:36:12
    Temat: Re: Zerwanie umowy kredytu gotówkowego mBank
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 18 Feb 2008 21:36:33 +0000, kashmiri napisał(a):

> [...]
    >
    > Chciałbym, co zrozumiałe, uniknąć płacenia tej dodatkowej opłaty (niby
    > niewiele, bo 50 zł, ale prawdę mówiąc znam ciekawsze przeznaczenia dla 50

    Ja nie ;)
    Ale mogę dać radę jedyna słuszną i skuteczną - przeczytaj umowę i
    regulamin.

  • 3. Data: 2008-02-19 09:56:17
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 18 Lut, 22:36, "kashmiri" <k...@i...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Na infolinii usłyszałem, że w razie wcześniejszego spłacenia zostanie
    > pobrana opłata w wysokości raty odsetkowej za następny miesiąc.

    Na jakiej podstawie?
    Podali ci? Hmmm... poszukalem po kolei i znalazlem.

    http://www.mbank.pl/indywidualny/kredyty/gotowkowy/i
    ndex.html#tabs=2

    Opłata za wcześniejszą spłatę kredytu 0 zł

    "Pamiętaj!

    Gramy uczciwie - odsetki naliczamy tylko od faktycznie wykorzystanej
    kwoty, a nie od przyznanego Ci limitu kredytowego."

    "Aby dokonać wcześniejszej spłaty kredytu wystarczy, że zapewnisz na
    rachunku kwotę przez siebie wykorzystaną wraz z najbliższą ratą
    odsetkową wynikająca z harmonogramu. Jeśli chcesz by kredyt został już
    całkowicie wypowiedziany - prześlij do mBanku pisemne wypowiedzenie
    kredytu."

  • 4. Data: 2008-02-19 19:24:03
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...

> [...]

    > odsetkową wynikająca z harmonogramu. Jeśli chcesz by kredyt został już
    > całkowicie wypowiedziany - prześlij do mBanku pisemne wypowiedzenie

    Właśnie o tę ratę chodzi. Niby jakim prawem mają ją pobierać, skoro za ten
    okres rezliczeniowy (miesiąc) już ratę pobrali (raty pobierane są z góry).
    Dlaczego chcą kolejnej raty - za okres, kiedy już usługa pożyczki nie będzie
    świadczona?

    k.

  • 5. Data: 2008-02-19 19:26:15
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    > Ja nie ;)
    > Ale mogę dać radę jedyna słuszną i skuteczną - przeczytaj umowę i
    > regulamin.

    Dzięki za mądrą i przemyślaną radę. Nigdy bym na to nie wpadł!
    Czy wiesz, że jeżeli zapisy umowy/regulaminu stoją w sprzeczności z np.
    Kodeksem cywilnym, to są nieważne?
    Pytam się właśnie o *legalność* tych zapisów.

    k.

  • 6. Data: 2008-02-19 21:02:11
    Od: "ianus" <U...@o...pl>

    Użytkownik "kashmiri" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:fpfafj$83h$1@news.interia.pl...
    > Dzięki za mądrą i przemyślaną radę. Nigdy bym na to nie wpadł!
    > Czy wiesz, że jeżeli zapisy umowy/regulaminu stoją w sprzeczności z np.
    > Kodeksem cywilnym, to są nieważne?
    > Pytam się właśnie o *legalność* tych zapisów.

    A który to zapis w KC zabrania bankowi usatlić opłatę za wcześniejszą spłatę
    kredytu? Wskaż proszę.

    JS

  • 7. Data: 2008-02-19 21:23:12
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "ianus" <U...@o...pl> writes:

    > Użytkownik "kashmiri" <k...@i...pl> napisał w
    > wiadomości news:fpfafj$83h$1@news.interia.pl...
    >
    > A który to zapis w KC zabrania bankowi usatlić opłatę za wcześniejszą spłatę
    > kredytu? Wskaż proszę.

    KC niekoniecznie, ale ustawa o kredycie konsumeckim coś chyba na ten temat mówiła.
    KJ (ale nie pamiętam co)