  • 11. Data: 2010-08-09 18:15:27
    Temat: Re: Zablokowanie dostępu przez www do konta w banku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Ale jakie cele? Liczyć, że w trzech próbach znajdzie sie poprawne
    > hasło? I co dalej?

    dalej wszyscy internetowi przesiąda się z pretensjami na telefon i bank
    szlag trafi.

  • 12. Data: 2010-08-09 18:17:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafal M wrote:
    > On 9 Sie, 15:52, xbartx <b...@h...net> wrote:
    >
    > [ciach]
    captchahttps://secure.wikimedia.org/wikipedia/pl/wik
    i/CAPTCHA
    > [ciach]
    >

    > Eurobank ma tutaj sprytnie przemyslane rozwiazanie - logowanie to: id,
    > haslo, haslo z tokena.

    a co sie dzieje jak sie pomylisz?

    genialne, nawet prostsze niz wypelnianie dwóch pol: logina i hasla.
    wystarczy jedno.
    pewnie ID cyfrowe? to jeszcze latwiej trafic.

  • 13. Data: 2010-08-09 19:31:45
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09.08.2010 18:27), xbartx wrote:

    > No takie rozwiązanie ewidentnie eliminuje aby tego typu "koncepcje" miały
    > jakiekolwiek szanse powodzenia. Ciekawe kiedy i w naszych bankach
    > zobaczymy coś takiego.

    W jaki sposób rozłożenie logowania na "2 kliknięcia" eliminuje możliwość
    złośliwego zablokowania komuś konta?

    p. m.

  • 14. Data: 2010-08-09 20:45:30
    Od: Ralf <g...@g...pl>

    mvoicem pisze:

    > W jaki sposób rozłożenie logowania na "2 kliknięcia" eliminuje możliwość
    > złośliwego zablokowania komuś konta?

    Masz racje, w zaden sposób. Jedynie skrypt będzie bardziej skomplikowany.

  • 15. Data: 2010-08-10 06:41:02
    Od: xbartx <b...@h...net>

    --
    xbartx

  • 16. Data: 2010-08-10 06:56:50
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Z banków, ze znanych mi, które są powiedzmy podatne na tego typu
    "koncepcje":

    Alior, Eurobank, Inteligo, mBank/Multi

    BZWBK, DBnet, OpenF, Polbank - tutaj nie mam pewności

    Co do banków, które na pierwszej stronie mają login i jak podamy go
    poprawnie, to wtedy pokazuje się następna strona z hasłem. Tutaj jest
    chyba nawet łatwiej, bo jeżeli zgadniemy login, to wtedy mamy pewność, że
    uda nam się zablokować konto. Próbowałem właśnie na stronie nordeasolo
    zgadnąć jakiś login i po bodajże 7 próbach nie zostałem zablokowany.
    Ciekawe czy banki mają jakieś przygotowane procedury na tego typu
    "koncepcje" czy dopiero coś powstanie jak pojawi się realne zagrożenie.

    --
    xbartx

  • 17. Data: 2010-08-10 07:05:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    xbartx pisze:

    > *"U mnie w banku jest tak, że login jest mój własny"*

    I co z tego? Login "własny" jest trudniejszy do trafienia od loginu
    nadawanego przez bank?

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2010-08-10 13:14:29
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > uda nam się zablokować konto. Próbowałem właśnie na stronie nordeasolo
    > zgadnąć jakiś login i po bodajże 7 próbach nie zostałem zablokowany.

    Logując się do banku po długiej przerwie (loginu nie pamiętam) musiałem coś
    pomylić przepisując go bo zażądał ode mnie kodu z tokena, a takiego nie
    posiadam. Stąd wniosek, że trafiłem za pierwszym razem w jakiś prawidłowy
    login (login to 8 cyfr - czyli zaledwie nieco ponad 26 bitów, w czasach, gdy
    kryptografia 64 bitowa przechodzi do przeszłości).

    Według mnie system nie powinien ujawniać żadnych pośrednich informacji.
    Strona logowania powinna pozwolić jedynie sprawdzić, czy podany zestaw
    login/hasło jest prawidłowe, ale żadnej innej informacji nie powinno dać się
    uzyskać - czyli nawet czas reakcji systemu nie powinien ujawniać, czy błąd
    wykryto w loginie, czy haśle.

    Wolę nie sprawdzać, czy po 3 próbach zablokuje mi się dostęp, ale w
    przypadku, gdy login/hasło ma zbyt mało entropii elementem skutecznie
    broniącym system przed włamaniami jest ograniczenie pasma (sądząc po
    szybkości działania systemów niektórych banków wzięły one to poważnie pod
    uwagę).

    Moim zdaniem pasmo powinno być ograniczone na przykład w ten sposób, że po
    3-ciej błędnej próbie następuje blokada na minutę (każde logowanie (nawet
    prawidłowe) na ten login zostanie odrzucone). Po tej minucie każda błędna
    próba przedłuża ten czas o kolejną minutę, a prawidłowa działa.
    Można to zrobić nie ujawniając czy login prawidłowy, czy nie.
    Sądzę, że taki system byłoby trudno skutecznie zablokować dla dużej liczby
    loginów, z których większość i tak byłaby nieprawidłowa bo nie byłoby jak
    sprawdzić, które prawidłowe.
    P.G.

  • 19. Data: 2010-08-10 14:18:50
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 10 Aug 2010 09:05:36 +0200, Liwiusz wrote:

    > I co z tego? Login "własny" jest trudniejszy do trafienia od loginu
    > nadawanego przez bank?

    Zakladajac, ze narzucany login jest, jak wielu bankach wylacznie
    cyferkowy, a we wlasnym mozna uzywac liter, cyfr i kilku znaczkow, to
    tak, ,,troche'' trudniej cos takiego trafic.
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 20. Data: 2010-08-10 14:20:19
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 09 Aug 2010 18:51:45 +0200, Liwiusz wrote:

    > Ale jakie cele?

    (D)DoS?