  • 1. Data: 2008-10-19 08:06:05
    Temat: Zabezpieczenie karty
    Od: "XXX" <X...@Z...eu>

    Witam!

    Sprawa ta przewija się w różnych wątkach dotyczących
    kart, mnie jednak zależy na odpowiedzi wprost na kilka
    poniższych pytań.
    Czy, a jeżeli tak, to jak, można zabezpieczyć kartę przed:
    a) przekroczeniem limitu dziennego/miesięcznego
    b) przekroczeniem ilości pieniędzy na koncie
    przy:
    a) płaceniu kartą
    b) wyjmowaniu pieniędzy z bankomatu.

    Informacja o operacjach wykonanych na koncie w związku
    z korzystaniem z karty przychodzi z dużym opóźnieniem.
    Jak mogę zorientować się na bieżąco czy nie nastąpiła
    któraś z w/w sytuacji, poza codzienną wizytą w banku,
    oczywiście?

    Jakie znaczenie ma ubezpieczenie karty?

    Przy zakupach w Internecie propagowane jest przekonanie,
    że zabezpieczeniem jest posiadanie dodatkowego konta,
    którego numer podaje się przy transakcjach, a które napełnia
    się tylko taką ilością pieniędzy, które potrzebne są do zapłaty
    za dany towar. Czy to rzeczywiście zabezpiecza?

    Jeżeli odpowiedzi na powyższe pytanie zależą od rodzaju
    karty, to proszę podać. które są najbezpieczniejsze.

    Bardzo proszę o informacje.

    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2008-10-19 08:12:57
    Temat: Re: Zabezpieczenie karty
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 19 Oct 2008 10:06:05 +0200, XXX napisał(a):

    > jak można zabezpieczyć kartę przed: a) przekroczeniem limitu
    > dziennego/miesięcznego b) przekroczeniem ilości pieniędzy na koncie
    > przy:
    > a) płaceniu kartą

    O limitach można mówić w przypadku kart kredytowych tylko (jeśli się mylę
    to niech ktoś mnie poprawi).
    Na bank pozwala na to mBank (i pewnie Multi), gdzie można własnoręcznie
    ustawiać limity dzienne i miesięczne. Limitu (w mBanku jest to limit
    blokad, nie księgowania!) przebić się nie da, chyba że dziwnym trafem
    akurat terminal od razu księguje transakcję, bez uprzedniej blokady (znam
    jedno takie urządzenie).

    > b) wyjmowaniu pieniędzy z bankomatu.

    Tego kartą kredytową się nie robi ;)

> [...]
    > karty przychodzi z dużym opóźnieniem. Jak mogę zorientować się na
    > bieżąco czy nie nastąpiła któraś z w/w sytuacji, poza codzienną wizytą w

    Chyba 99% banków pozwala na podgląd karty w internecie (ludzie krytykują
    Polbank, który jest ubogi jeśli chodzi o takie funkcje). I tu znów strona
    mBanku jest bezkonkurencyjna: masz ścisły, momentalny podgląd blokad i
    transakcji zaksięgowanych.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-10-19 10:21:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-19, Olgierd <n...@r...org> wrote:

    [...]

    > O limitach można mówić w przypadku kart kredytowych tylko (jeśli się mylę
    > to niech ktoś mnie poprawi).

    Mylisz się. W Multi na pewno można ustawić limit na kartach debetowych.

    > Tego kartą kredytową się nie robi ;)

    Złodziejowi też to powiesz? Ja mam na kk ustawione limity 0.
    Żaden bankomat nie powinien takiej transakcji przepuścić.
    Natomiast możliwość ustawienia maksymalnego limitu dziennego na karcie
    debetowej też jest przydatna (znowu (M|m)banki :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2008-10-19 12:31:17
    Od: "XXX" <X...@Z...eu>

    > Chyba 99% banków pozwala na podgląd karty w internecie
    Mam kartę Visa w PKO BP.
    Po wejściu do serwisu internetowego PKO Inteligo i po wybraniu
    "Karty" otrzymuję komunikat:
    Nie posiadasz kart kredytowych obsługiwanych w iPKO.
    Co jest grane?
    W tym serwisie mogę sprawdzać saldo na koncie, wykonane
    operacje, robić przelewy, itp. Nie mogę natomiast zmieniać zleceń
    stałych składanych bezpośrednio w oddziałach PKO.

    Czy ktoś orientuje się w regułach PKO BP i może mi to wyjaśnić?

    Pozdrowienia

  • 5. Data: 2008-10-19 12:32:27
    Od: "XXX" <X...@Z...eu>

    > Mam kartę Visa w PKO BP.
    To jest karta wypukła.

  • 6. Data: 2008-10-19 13:10:32
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 19 Oct 2008 12:21:37 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Mylisz się. W Multi na pewno można ustawić limit na kartach debetowych.

    Ups, masz rację, w mBanku przecież też ;-)

    Zgadza się ;-)

  • 7. Data: 2008-10-19 15:33:32
    Od: "XXX" <X...@Z...eu>

    A co z tą sprawą: