  • 1. Data: 2007-10-25 10:40:15
    Temat: Wygodny kredyt hipoteczny
    Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl>

    Zastanawiam się nad kredytem hipotecznym na dokończenie inwestycji - budynek
    mieszkalno-usługowy, buduję jako osoba fizyczna (i tak ma pozostać). Kilka
    lat temu wziąłem mały kredyt na zakup działki budowlanej (około 30%
    wartości, PKOBP), od tego czasu wartość działki położonej w atrakcyjnym
    miejscu napewno sporo wzrosła. Na działce znajduje się już budynek w stanie
    surowym.

    Więc o co chodzi ?

    Najlepiej pasowałby mi "hipoteczny na dowolny cel", podobno w jakimś banku
    ma już takie samo oprocentowanie jak typowo mieszkaniowy ! Typowo
    mieszkaniowy ma tą wadę, że muszę się bawić w kosztorysy, a potem dostaje
    kasę w transzach i ktos to kontroluje, totalnie nieżyciowa sprawa :) Poza
    tym bank pewnie burzyłby się, gdybym za te pienieżki przeznaczone na cele
    mieszkaniowe zaczął wydawać na cześć niemieszkaniową, która pierwsza powinna
    zacząć zarabiać, mało tego za każde pstro potrzebna faktura, a niektórzy
    fachowcy nie chcą dać faktury, a o innego fachowca trudno, takie czasy i co
    wtedy ? W PKOBP kredyt "hipoteczny na dowolny cel" o 1,7% droższy na dzień
    dobry.

    Co polecacie ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-10-25 11:40:40
    Temat: Re: Wygodny kredyt hipoteczny
    Od: aa <a...@a...pl>

    > Co polecacie ?

    Urząd Pracy -> dofinansowanie unijne na rozwój działalności
    gospodarczej. Na budowę punktu usługowego powinieneś dostać. Fakt że
    trochę papierków trzeba ale kasa jest bezzwrotna.

  • 3. Data: 2007-10-25 12:14:07
    Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl>

    > Urząd Pracy -> dofinansowanie unijne na rozwój działalności gospodarczej.
    > Na budowę punktu usługowego powinieneś dostać. Fakt że trochę papierków
    > trzeba ale kasa jest bezzwrotna.

    odpada, w grę wchodzą większe kwoty niż "punkt usługowy"

  • 4. Data: 2007-10-25 19:21:38
    Od: "Krzysztof Ziolkowski" <z...@N...gazeta.pl>

    Flashka <n...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Najlepiej pasowałby mi "hipoteczny na dowolny cel", podobno w jakimś banku
    > ma już takie samo oprocentowanie jak typowo mieszkaniowy !

    Do zrealizowania, pod jednym warunkiem: zabezpieczeniem musi byc nieruchomosc
    oddana do uzytku. Wiec chyba odpada (no chyba, ze masz inna).
    Niestety musisz brac kredyt stricte budowlany. I nieprawda jest, ze z kazdej
    bzdury musisz sie rozliczac. Procedury w ciagu ostatnich lat sie pozmienialy,
    warto sie zapoznac.
    Nieprawda jest takze, ze jesli budynek ma czesc gospodarcza, to kredytu nie
    dostaniesz. Jednak poniewaz nie napisales ani slowa o proporcjach, wiec tego
    tematu rozwijac nie bede. Ale szansa jest. Proponuje wycieczke po bankach lub
    doswiadczonego i zorientowanego w temacie doradce.

  • 5. Data: 2007-10-26 06:35:25
    Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl>

    > Do zrealizowania, pod jednym warunkiem: zabezpieczeniem
    > musi byc nieruchomosc oddana do uzytku. Wiec chyba odpada
    > (no chyba, ze masz inna).

    no tak, to odpada, ale chciałbym przypomnieć, że jest działka - duża i w
    bardzo atrakcyjnym miejscu, posiada znaczną wartość, więc z tego wynika, że
    powinienem szuka po pierwsze atrakcyjnego kredytu hipotecznego na "dowolny
    cel"

    > Niestety musisz brac kredyt stricte
    > budowlany. I nieprawda jest, ze z kazdej bzdury musisz sie
    > rozliczac. Procedury w ciagu ostatnich lat sie pozmienialy,
    > warto sie zapoznac.

    właśnie szukam, takich najbardziej liberalnych banków, jestem ciekaw jak to
    jest, czego bank wymaga w waszych kredytach i czy robi jakieś kontrole ?
    więc po drugie powinienem szukać ofert bez kontroli wydatków

    > Nieprawda jest takze, ze jesli budynek
    > ma czesc gospodarcza, to kredytu nie dostaniesz. Jednak
    > poniewaz nie napisales ani slowa o proporcjach, wiec tego
    > tematu rozwijac nie bede.

    to odpada, część komercyjna przeważa, gdy będę chciał wykańczać część
    mieszkalną, to wezmę na to kredyt typowo mieszkalny, jak wspominam o tym w
    PKOBP na twarzy pani od kredytów pojawia się jakiś grymas, kiedyś chciałem
    kupic dom z dobudówką komercyjną, normalnie szukali "dziury w całym" :)

    Czyli podsumowując mam tylko 2 wyjścia, mniej kłopotliwym dla mnie byłby
    "kredyt na dowolny cel".
    Czy są jakieś obiektywne serwisy do wygodnego porównania oferty kredytowej ?