  • 1. Data: 2008-10-26 17:59:07
    Temat: Wszystkie banki są wypłacalne
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Jeśli KNF ma do czegoś służyć, to właśnie do tego i mówi, że z bankami jest OK:

    http://news.money.pl/artykul/knf;wszystkie;banki;sa;
    wyplacalne,43,0,379947.html

  • 2. Data: 2008-10-26 18:20:23
    Temat: Re: Wszystkie banki są wypłacalne
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Jacek Popławski schrieb:
    > Jeśli KNF ma do czegoś służyć, to właśnie do tego i mówi, że z bankami jest OK:
    >
    > http://news.money.pl/artykul/knf;wszystkie;banki;sa;
    wyplacalne,43,0,379947.html

    A co z bankami, ktorych nadzor finansowy znajduje sie w innym kraju?
    Takich troche w Polsce jest.

    Podobne ogloszenia (wszystkie banki u nas w kraju sa wyplacalne,
    "gwarantujemy") wydawaly rzady, premierzy, ministrowie finansow i
    podobne instytucje, po czym po "byc-moze-bankructwie" Islandii klienci
    ichnich bankow w innych krajach Europy (Wielka Brytania, Niemcy,
    Finlandia, Holandia, Belgia itp.) nie moga sie do dzis dostac do swoich
    pieniedzy...

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 3. Data: 2008-10-26 19:09:40
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Dnia 26.10.2008 Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> napisał/a:

    wyplacalne,43,0,379947.html

    > A co z bankami, ktorych nadzor finansowy znajduje sie w innym kraju?
    > Takich troche w Polsce jest.

    Które?
    I jakim prawem?

  • 4. Data: 2008-10-26 19:20:11
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    >>> http://news.money.pl/artykul/knf;wszystkie;banki;sa;
    wyplacalne,43,0,379947.html

    > Które?
    > I jakim prawem?
    nadzór obejmuje wszystkie banki, które działają w Polsce (bez tego nie
    mogłyby działać), ale np. depozyty polbanku są gwarantowane przez grecki
    odpowiednik polskiego bfg...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-10-26 19:23:10
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Dnia 26.10.2008 RobertS <b...@x...pl> napisał/a:
    > nadzór obejmuje wszystkie banki, które działają w Polsce (bez tego nie
    > mogłyby działać), ale np. depozyty polbanku są gwarantowane przez grecki
    > odpowiednik polskiego bfg...

    Które banki?

  • 6. Data: 2008-10-26 20:39:35
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Które banki?

    polecam prawo bankowe, tam znajdziesz odp. na swoje pytanie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2008-10-27 13:40:08
    Od: "Tomek." <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek Popławski" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Które banki?

    zgodnie z prawem unijnym, jezeli instytucja finansowa ma siedzibe w jednym
    z krajow UE to moze na zasadzie oddzialu otworzyc placowke w innym kraju UE.
    Wtedy kontrola lokalnego nadzoru ogranicza sie do oddzialu,
    a np. w przypadu bankow gwarancje bankowe podlegaja wytycznym
    kraju w ktorym jest oddzial.
    Tak w Polsce dziala Polbank i pewnie jeszcze kilka bankow, ktore
    obsluguja klientow korporacyjnych. Tak tez moga dzialac np firmy
    ubezpieczeniowe,
    nie wiem czy teraz w Polsce ktoras dziala poprzez oddzial.

    pzdr
    t.

  • 8. Data: 2008-10-27 13:45:08
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Tomek. schrieb:

> [...]
    > Wtedy kontrola lokalnego nadzoru ogranicza sie do oddzialu,
    > a np. w przypadu bankow gwarancje bankowe podlegaja wytycznym

    Z tym, ze nie chodzi chyba o prawo unijne.
    Bo podobne przywileje maja panstwa Europejskiego Obszaru Gospodarczego
    nie bedace w Unii (Islandia, Norwegia, Liechtenstein).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org