  • 1. Data: 2003-08-27 17:46:02
    Temat: Re: Wpis do księgi wieczystej a członkostwo we Wspólnocie
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

    news:10d5.00000a07.3f4dcc3b@newsgate.onet.pl...

    > Moim zdaniem mam prawo głosować już po złożeniu aktu notarialnego w
    Sądzie.
    > Co o tym sądzicie. Kto ma rację?. Jak to jest w Waszych Wspólnotach?

    Mając akt notarialny już jesteś pełnoprawnym właścicielem lokalu. Wpis w
    księdze jest sprawą drugorzędną, ewidencjonującą ten fakt. Walcz o swoje
    prawa.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 2. Data: 2003-08-28 09:32:43
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    Mam pewien problem pośrednio związany z tematem tej grupy. Biorąc jednak pod
    uwagę fakt, że tematyka poruszana tutaj bardzo często dotyczy kredytów
    mieszkaniowych (których celem jest przecież zakup mieszkania) myśle że mi
    wybaczycie. Co wiecej z problemem tym spotkało się takze kilku moich kolegów.

    W 2002 roku kupiłem mieszkanie u dewelopera. Na początku tego roku podpisałem
    akt notarialny kupna mieszkania, który to akt notariusz złożył w Sądzie celem
    stosownego wpisu do księgi wieczystej. Następnie otrzymałem z Sądu pisemne
    potwierdzenie tych czynności (złożenia nie wpisu). W moim mieście na taki wpis
    czeka się w granicach roku i więcej. I stąd właśnie wynika problem.

    Zarządca narzucony przez dewelopera (klauzula w umowie wstępnej, że przez rok
    zarząd sprawuje osoba wyznaczona przez niego) uważa, że mogę głosować na
    Zebraniach Wspólnoty dopiero wtedy gdy będę miał wpis do hipoteki (czyli po co
    najmniej roku). Wersja ta jest bardzo niekorzystna ponieważ w ciągu pierwszego
    roku praktycznie wszystkie Uchwały Wspólnoty będzie podejmował jednoosobowo
    deweloper.

    Moim zdaniem mam prawo głosować już po złożeniu aktu notarialnego w Sądzie.
    Co o tym sądzicie. Kto ma rację?. Jak to jest w Waszych Wspólnotach?

    Z góry dziękuje za każdą wypowiedz. Pozdrowienia Tensor1

  • 3. Data: 2003-08-28 09:47:08
    Od: "Damian" <s...@...pl>

> [...]
    > zarząd sprawuje osoba wyznaczona przez niego) uważa, że mogę głosować na
    > Zebraniach Wspólnoty dopiero wtedy gdy będę miał wpis do hipoteki (czyli

    dziwne, w mojej wspolnocie glosy pochodza od wlascicieli z aktami
    notarialnymi
    z tego wynika , ze zarzadca Twoj ma teraz raj....

  • 4. Data: 2003-08-28 10:28:48
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Mając akt notarialny już jesteś pełnoprawnym właścicielem lokalu. Wpis w
    > księdze jest sprawą drugorzędną, ewidencjonującą ten fakt. Walcz o swoje

    Z jakiego przepisu to wynika. Zarządca twierdzi, że z Ustawy o Wspólnotach
    wynika jego interpretacja, chociaż jest ustawa o księgach wieczystych, z której
    raczej wynikała by moja. Wszyscy pozostali właściciele są w takiej samej
    sytuacji jak ja. Ustawy podejmuje deweloper, który ma aktualny wpis na 100%
    udziałów a my mamy tylko akty notarialne złożone w sądzie. Tensor1

  • 5. Data: 2003-08-28 11:27:07
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Zarzadca robi cie w konia. Wpis do ksiegi to rzecz wtorna.
    Akt notarialny upowaznia cie do glosowania. Tak mialem w mojej poprzedniej
    wspolnocie. Poza tym w wypisie z KW beda widoczne wszystkie wnioski o wpis.
    Najprosciej odwolajcie zarzadce i juz. Skontaktujcie sie z jakas firma
    zarzadzajaca nieruchomosciami i zalatwcie sprawe.

  • 6. Data: 2003-08-28 12:03:03
    Od: "Janoush" <janusz_a223a @ skrzynka.pl>

    "Ustawa o własności lokali" Rozdział 4 - "Zarząd nieruchomością wspólną" -
    art 18 i dalsze mogą Ci pomóc

    Janusz

  • 7. Data: 2003-08-28 13:52:00
    Od: "" <s...@b...pl>

    Witam

    Z sieci można pobrać elektroniczną wersję poradnika dla wspólnot mieszkaniowych
    może jego lektura pomoże ci w walce z zarządcą
    Adres poradnika :

    http://www.cofund.org.pl/khf/pub03.htm

    Pozdrawiam
    SJ

  • 8. Data: 2003-08-29 00:02:55
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

> [...]
    pierwszego
    > roku praktycznie wszystkie Uchwały Wspólnoty będzie podejmował

    Poczytajmy przepis...
    Stosownie do art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własnosci
    lokali (t. jedn. Dz. U. z 2000 r. Nr 80, poz. 903) umowa o ustanowieniu
    odrebnej wlasnosci lokalu powinna byc dokonana w formie aktu notarialnego;
    do powstania tej wlasnosci niezbedny jest wpis do ksiegi wieczystej. Z
    powyzszego unormowania wynika zatem, iz odrebna wlasnosc lokalu powstaje z
    chwila wpisu do ksiegi wieczystej - tzw. wpis konstytutywny (nie zas z
    chwila zlozenia wniosku o wpis), wlascicielem lokalu stajesz sie zatem
    dopiero z chwila dokonania tego wpisu. Poniewaz przepisy ustawy o wlasnosci
    lokali dotyczace podejmowania uchwal dotycza wlasnie wlascicieli lokali, a
    przymiot ten otrzymuje sie dopiero z chwila wpisu, niestety deweloper ma w
    tym przypadku racje. Inna sprawa, ze praktyka, o czym juz napisali Koledzy,
    jest inna...

    Pozdrawiam nie tylko klientow Kredyt Banku :-)
    Grzegorz

  • 9. Data: 2003-08-30 21:35:38
    Od: Marek Kuchciak <m...@w...home.pl>

    t...@p...onet.pl:

    > Moim zdaniem mam prawo głosować już po złożeniu aktu notarialnego w
    > Sądzie. Co o tym sądzicie. Kto ma rację?. Jak to jest w Waszych
    > Wspólnotach?

    Problem oczywiście tkwi w interpretacji - gdyby prawo było jasne i
    oczywiste, to wielu prawników nie miałoby co robić ;-).

    Pewne wyjaśnienie powyższej kwestii można znaleźć na forum "Wspólnoty
    mieszkaniowe" gazeta.pl (niestety nie ma grupy usenetowej na podobnym
    poziomie), np.:
    http://www1.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html
    ?f=523&w=5738987&a=5866213
    Temat ten był tam wałkowany co najmniej kilka razy.

    U mnie akurat deweloper chciał się jak najszybciej pozbyć "problemu"
    zarządzania.

    MWK
    --
    Marek Kuchciak, Wrocław m...@w...home.pl